Apel disperat către CSAT

Adresăm acest apel în contextul unei crize ce ameninţă existenţa acestei…

De (I.R.)
Apel disperat către CSAT

Adresăm acest apel în contextul unei crize ce ameninţă existenţa acestei…

Sindicatul Liber Navalistul a anunţat, miercuri, că a transmis un apel către membrii CSAT pentru integrarea şantierului naval din Mangalia în industria naţională de apărare.

”Sindicatul Liber Navalistul, reprezentând angajaţii şantierului naval din Mangalia (DSMa), cel mai mare şantier naval din România, adresăm acest apel în contextul unei crize ce ameninţă existenţa acestei platforme industriale strategice. Şantierul se află în insolvenţă, fără comenzi, dar beneficiază de o infrastructură navală unică, o forţă de muncă calificată şi un potenţial de reconversie spre producţia militară. În acest context geopolitic şi având în vedere necesitatea urgentă de întărire a capacităţilor de apărare ale României, solicităm o analiză strategică rapidă în cadrul CSAT şi o decizie naţională privind viitorul şantierului”, explică sindicaliştii în documentul înaintat membrilor CSAT şi făcut public miercuri.

Sindicaliştii propun statului român să preia controlul asupra şantierului prin Ministerul Economiei şi alte structuri, ”pentru a-l transforma într-un obiectiv strategic al apărării naţionale”.

”În acest sens, solicităm identificarea surselor de finanţare publice şi europene, inclusiv prin programul ReArm, pentru retehnologizarea platformei şi reconversia sa industrială. De asemenea propunem iniţierea de parteneriate strategice cu şantiere navale din Uniunea Europeană şi NATO pentru modernizarea acestui şantier şi integrarea sa într-un program de cooperare internaţională adaptat cerinţelor de securitate”, au mai transmis sindicaliştii în document.

Aceştia apreciază că şantierul naval din Mangalia nu este doar o unitate industrială, ci un element vital al securităţii economice şi sociale a regiunii. Stabilizarea şi revitalizarea sa sunt esenţiale pentru consolidarea apărării naţionale.

”Având în vedere impactul social, cu mii de familii dependente de acest şantier, solicităm o decizie rapidă, care să asigure un viitor sustenabil şi sigur”, cer sindicaliştii.

Sindicaliştii au pichetat, în februarie, sediul Ministerului Economiei, iar anterior Prefectura Constanţa.

Ministrul Economiei a anunţat, după negocierile pe care le-a avut cu cu reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul, sindicat reprezentativ la nivelul Damen Shipyards Mangalia S.A, că a identificat o soluţie juridică ce poate pune capăt conflictului şi care va deschide drumul către noi parteneriate şi investiţii majore. Mai multe companii de anvergură sunt deja interesate de acest obiectiv strategic.

Distribuie articolul pe:

6 comentarii

  1. Din cate-mi amintesc din concediile pe Litoral printre care si la Magalia, aici au existat DOUA SANTIERE NAVALE, unul CIVIL si unul MILITAR, ambele performante pana la Lovitura de Stat sovietica din 1989!!! Dintr-o data a impartasit soarta intregii industrii, faptul ca nu au fost puse total pe butuci datorandu-se angajatilor, ingineri, maistrii si muncitori cu inalta calificare care s-au axat pe reparatii initial, pana cand Basoidescu a vandut la fier vechi FLOTELE, COMERCIALE si DE PESCUIT/PROCESAT!!!Experientele cu investitori
    straini au esuat la randul lor, mai ales dupa ce Moon Strul deja mentionat a fost legendat in Deal!!!

  2. buna!
    Ce am inteles eu ca s-a intamplat la Mangalia? Damen era acționar majoritar,dar guvernul de acum cativa ani a vrut sa preia si a preluat managementul șantierului si l-a adus la sapă de lemn. TOT Ce are bun ca dotate cred ca e de la Damen ,care s-a retras. Ai noștri decidenti sunt cu imtrebarea „mie ce îmi iese ?1”
    EI AU pus țara la pământ ( pt asta sunt puscariabili fără niciun dubiu, ) si culmea tupeului se țin de prigonirea,haituirea ,perchezitionarea,arestarea opozantilor. DICTATURA HOȚO-PROSTOCRATIEI!
    PS. 1N 2024 s-au împrumutat cu 50,6 mld euro !!! Acum datoria este de peste 220 mld euro !!! Către ce directie merge Romania ??
    Spuneti voi !

  3. Nu e momentul potrivit. CSAT acum are antenele ciulite spre suveranisti, ca nu cumva sa fie sustinuti in campanie de vreo entitate statala din est. Si daca nu vad/aud nimic tot sunt ocupati cu redactarea unui document din care sa reiasa imixtiunea.
    Degeaba se zbat sindicalistii, nu au cu cine. Statul esuat e declarat nul, eventual primeste „propuneri” de la stapanii traditionali, nu de la sindicate.

  4. Isi tot plimb astia yachturi de lux pe sau fara motor pe platforme auto impachetat de la fabrica. Nu trebuie sa fie yachturile ologarhilor rusi cat un bloc dar cat casa tot sunt. In niciun caz nu sunt barcute. Nu costa sute de milioane dar milioane de euro ajung

  5. Sindicat , la loc comanda ! Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului unul Ivan Turbincă , se ocupă în această PEROADA de TURIZM că vine sezonu și nu știe cum să dea vaucerele alea la bujetari să fie ”masa bogată și pt. Hossu ( c-a slăbit) și pt. ”Lăptăria lui Enache cea mai CISTITĂ și bugetofagă , să le dea „nainte sau după . Așa că vorbiți cu Târfer , unde se dă înainte . Bă , dar voi cănd v-ați ”răcit și ați intrat la apă cu INVESTITORII din Țărili de Jos ? Azi ei sunt cu Bolovan la brifing , poate nu știți că braseria „Cotroceni s-a mutat de pe cheiul gărlei sus în capul străzii și se plătește prin virament de la Bujet , d-aia la voi nu va mai fi nici cantină . Voi n-ați aflat că INVESTITORII HOLANDEZI sunt ma periculoși ca ăia din Țăndărei ? La ei e ”punkt ochit , punkt lovit , tezaur ginit , croif evaporat .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.