Situaţia companiei Volkswagen, alarmantă

Directorul executiv al grupului auto Volkswagen a descris duminică situaţia acestei companii etalon pentru economia germană drept „alarmantă”, la câteva zile după anunţarea unui program de reduceri de costuri şi de închidere a unor uzine chiar în Germania primit cu indignare de angajaţi, relatează agenţia DPA.

Într-un articol scris în ediţia de duminică a publicaţiei Bild, directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, a menţionat că se impun schimbări radicale pentru a asigura supravieţuirea acestui mare producător din industria auto. În timp ce vânzările de autovehicule sunt în scădere în Europa, noi concurenţi din Asia pătrund pe piaţa europeană. „Plăcinta s-a micşorat şi avem mai mulţi oaspeţi la masă”, a ilustrat Oliver Blume evoluţia pieţei auto europene.

Industria auto europeană se confruntă cu provocări fără precedent, „iar conjunctura economică s-a înrăutăţit din nou, mai ales pentru marca Volkswagen”, a insistat directorul executiv. Cu toate acestea, a promis el, Volkswagen nu va renunţa la producţia din Germania. „Suntem ferm angajaţi faţă de Germania ca locaţie (de producţie), întrucât Volkswagen a modelat generaţii întregi. Avem angajaţi ai căror bunici au lucrat la Volkswagen. Vreau ca nepoţii lor să poată lucra şi ei aici”, a asigurat Oliver Blume.

Grupul Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în Germania şi ultima dată când a lichidat o unitate de producţie în afara acestei ţări a fost în anul 1988. Însă vânzările sub aşteptări au determinat managementul companiei să examineze reforme ample, cu reduceri de costuri şi posibile închideri de fabrici chiar în Germania, în timp ce sindicatele ameninţă cu acţiuni de protest.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 7

19 Comentarii

  1. Avem angajaţi ai căror bunici au lucrat la Volkswagen.
    -natzional-socialisti….

  2. Ați otrăvit Europa cu motoare diesel având emisii falsificate iar produsele voastre au tot mai puțină legătură cu calitatea și fiabilitatea. În schimb, sunt din ce in ce mai scumpe. La ce vă așteptați, să mințiți la infinit??

  3. de Iohannis e imun pare ca masinile germane s-au virusat si au inceput sa tuseasca…multa sanatate…pare ca vaccinul lui Ursula nu a ajutat Germania sa se gripeze…

  4. CE li se FACE Namților mit Ihre LABBEN, HEANDER Arbeit ist.

  5. … Nemților mit Ihre LABBEN HaENDER Arbeit ist.
    NU am ami fost în Germania din 2007, Iarna și Primăvara …

  6. Ha, ha! Dumnezo nu bate cu paru’! Dieselgate…Dac-ar hi mers la bisearecă, ar hi învățat ș’ românu’ că nu-i ghini să-t’ faci chip cioplit…

  7. Toata industria germana a luat-o tare la vale, nu numai cea auto. In afara de zacaminte de carbune si ceva fier fritzii nu au nimic in subsol. Este o tara saraca care a trait bine pe baza resurselor straine luate la preturi mici. De cand cu mirajul BRICS la care toate tarile bogate in resurse vor sa se cupleze, nimeni nu mai vinde la pret de jaf. Mai ales ca aceste tari sunt fitilate de chinezisi de rusi.Cu totii s-au reprofilat pe marfa chinezeasca care usor usor incepe sa fie de calitate superioara celei europene. Si mult mai ieftina,

  8. VW un mare fassss de calitate. Au incercat sa fure cu noxele dar au cazut si mai jos.
    Nu se mai cumpara. Falimenten!!!
    Cine mai asigura garantiile a ce s-a vandut. Tot un fel de pensii.

  9. @Gicu – las ca le cumpara romanii orice troaca SH, numai nemteasca si Diesel sa fie

  10. Au ales sa fie sclavii zionistilor. acum vor vedea ce inseamna sa fi sclav

  11. Pe nemți ia sărăcit războiul și prostia de-a intra într-un conflict care nu le aparține ,unde mai pui resursele ieftine vde la ruși,înlocuite cu cele americane la supra preț

  12. Eu zic sa ne bucuram incet de decaderea industriei automobilistice germane deoarece sunt puse in joc si firme romanesti, precum si locuri de munca ale romanilor, care produc subansamble pentru aceasta industrie germana.
    Sa fim bineintelesi, un bolovan care cade peste o industrie dintr-o tara europeana va produce unde de soc si in alte tari, adica e ca unda de soc produsa de cutremure.

    Va propun sa avem mai mult discernamant cand ne bucuram de raul cuiva, ca s-ar putea sa ajunga si la noi.

  13. Industria auto da tonul in criza ce va urma… simpla chestiune de timp!
    Economistii spun ca daca Germania stranuta, Europa face gripa!

    Si mai grav, economistii romani spun ca cacă Economia din China este bolnavă, Germania strănută, iar România face gripă!

    Politicienii ii spun asa: „economia Romaniei duduie”!!

  14. Pe zi ce trece devin un fan tot mai infocat pentru Scholtz, Baerbock si compania. Tineti-o tot asa!

  15. tomlin spune:
    09 sept. 2024 la 9:37

    Postare semnata in fals de unul cu probleme identitare !

  16. IN SFARSIT INCEP SI VESTILE BUNE ! AIUREA UNELE COMENTARII, NOI ROMANII AM DAT APROAPE TOT, NU MAI AVEM MARE LUCRU DE PIERDUT, ASA CA PUTEM STA LA TV CU GADEA SI CIUTACU SI MANCA SEMINTE .
    VIN SALVATORII, CIUCA, CIOLACU, GIOANA ETC !

  17. Texte stupide pentru a acoperii drama inginereasca occidentala. Cei mai buni ingineri sunt pusi sa faca un automobil la care nu stii cati km poti face cu ce ai in rezervor. Continuati lupta a femeii cu roata dintata !

  18. @S. Spune-mi, dacă noi o să plangem în hohote, problemele Volkswagen vor dispărea ca prin minune? Și ce înseamnă „discernămant”, din moment ce nu stabilim noi, aici, interesele politice sau economice ale Germaniei? Se pare că Germaniei i s-a urat cu binele, ăsta este adevărul! Dacă proștii care îi/ne conduc au alte priorități, unele închipuite doar de mințile lor sterpe, mie ca individ nu-mi rămane decat să fac haz de necaz…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.