Linia vulnerabilă

Spaima de zi cu zi în exercițiul desenului

În timp ce scria texte pentru agenții de publicitate, Andreea Chirică și-a reluat pasiunea pentru desen, amuzându-și colegii. Opt ani a stat prin agenții, și prin 2011 a scos o primă carte de grafică, la Hardcomics, o editură orientată spre volumele de benzi desenate.

Într-un interviu, își amintește cum a început: „eram la birou și m-am dus cu două colege la McDonalds, m-am desenat pe mine împreună cu ele și cu meniurile noastre identice pe masă. Le-am trimis și li s-a părut amuzant. Asta m-a încurajat și am continuat. Și apoi, nici nu știu cum am ajuns să fac asta…“. De azi până pe 4 februarie, desenele ei sunt la Galeria Creart (Piața Lahovari nr. 7, București), sub titlul  „Why Go Outside When Everything Happens Inside My Head“. Curatorul evenimentului este Eugen Rădescu.

„Spațiul este umplut cu hârtie, pe care artista scrie tot ce îi trece prin cap, pe parcursul unei zile, un fel de exercițiu dadaist, dicteu automat, care fură privirea fără să te lase niciodată să vezi detaliile. O reprezentare frivolă – WOW, FUN, LOL – ușor de digerat, ușor de uitat, a vieții invizibile, care se consumă dincolo de ecranul telefonului și a calculatorului, dar niciodată complet în afara lor“, notează Rădescu.

Andreea Chirică este artist și ilustrator de romane grafice. Cu primul roman grafic, „The year of the pioneer“, a participat la Comicon New York și Barcelona. A colaborat în multiple rânduri cu revista DOR, Scena9, iar recent a ilustrat colecția de eseuri a lui Răzvan Exarhu. A expus la MNAC, în cadrul expoziției „Shrinking Cities“, la Muzeul Bucureștiului, la Salonul European de Bandă Desenată 2016, Centrul de Artă Mora. „Home Alone“, cea de-a doua ei carte, a fost selecționată pentru expoziția principală din cadrul „Romanian Design Week“ și a câștigat premiul pentru ilustrație în cadrul concursului „Cele mai frumoase cărți din România“. Publică un desen pe zi pe Instagram.

În viziunea curatorului, „Why go outside when everything happens inside my head“ este un monolog vizual despre conflictul dintre a fi vizibil, abordabil, cu bateria plină la telefon și mereu funcțional emoțional: „Prin contrast, există reprezentarea vulnerabilității, a fricii, a conflictului interior într-o imagine de plastic, hârtie și burete, în mișcare“.

Manager cultural și teoretician, cu studii în științe politice, Eugen Rădescu a scris pentru diferite reviste și publicații naționale și internaționale. A fost, printre altele, curatorul Bucharest Biennale 1, cu tema „Identity Factories“, al expozițiilor „How Innocent Is That?“, „presently I have nothing to show and I’m showing it!“ și „Common Nostalgia“, la Pavilion, București. A publicat cartea „How innocent is that?“ la Revolver Book, Berlin. Este co-editorul Pavilion – journal for politics and culture, co-directorul Bucharest Biennale (împreună cu Răzvan Ion) și președinte al board-ului organizațional al Pavilion și Bucharest Biennale. Este membru al board-ului de selecție apexart New York, pentru programele „Franchise“ și „Unsolicited Proposal Program“. A ținut prelegeri și conferințe la New York, Karlshrue, Madrid. Este lector la Universitatea București și profesor asociat Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj. Locuiește și lucrează în București. Vernisajul este programat la ora 19.00.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Razvana Ancutescu 205 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.