Stagiunea CNDB 2010 – 2011 se încheie cu o nouă lansare de carte şi cu un nou spectacol

Anul 2011 a fost unul dificil pentru Centrul Naţional al Dansului care si-a pierdut spaţiul din clădirea Teatrului Naţional. Sfidăm însă vremurile neprietenoase şi încheiem stagiunea

2010 – 2011 cu un eveniment dublu – o lansare de carte şi premiera unui nou spectacol creat de Andreea Tănăsescu.

 

Pe 7 iunie, de la ora 19.00, în Foaierul Teatrului Naţional (intrarea dinspre Operetă), CNDB şi Editura Art vor lansa cartea « Dansul în secolul XX » de Isabelle Ginot şi Marcelle Michel. Cartea, tradusă din limba franceză de Vivia Săndulescu şi îngrijită de Vava Ştefănescu, îşi propune să ofere cititorului « chei de lectură, repere, cu ajutorul cărora sa se orienteze în jungla, uneori de nepătruns, a întrebărilor ce au traversat şi au stat la baza spectacolelor de dans de-a lungul secolului ».

 

Această lucrare a beneficiat de susţinerea Programelor de sprijin pentru publicare lansate de Culturesfrance/Ministerul Francez de Afaceri externe şi europene

 

Lansarea este urmată de la ora 20.00 în Sala Atelier de cel mai recent spectacol creat de coregrafa Andreea Tănăsescu « Tentaţia Sfântului Anton », un spectacol de dans, teatru, marionete şi multimedia.

 

< “Tentatia Sfântului Anton“ este un spectacol de dans, teatru, marionete, multimedia, având ca ax de plecare textele scrise de scriitorul Antoine de Saint Exupery, inspirate din perioada expediţiilor trăite de acesta ca şi pilot în al doilea razboi mondial şi a naufragiului în deşertul în care şi-a găsit sfârşitul.

 

Printr-un joc abil al arhitecturii mobile si a texturii media, personajele par că prind viaţa din abisul în care sunt pe rând aruncate. Un robot umanoid, personificare a Morţii şi o păpuşă, simbol al inocenţei pierdute a Omului, imagine ingenuă a Micului Prinţ- se întâlnesc în finalul călătoriei “Omului”, pe un pământ distrus de război şi cataclisme, fiind singurii martori ai devenirii fiinţei…

 

Naufragiat în deşert, pendulând între viaţa şi moarte, între prezent şi trecut, Omul îşi întâlneşte destinul şi judecătorul. Mintea şi conştiinţa îi sunt supuse unei interesante radiografii, prin care amintirile trecute, sunt readuse la viaţă. Spaţiul e acela al interiorităţii, al memoriei, un spatiu în care limita realului este deplasată spre vis.

 

“Unde fug oamenii, toţi aceşti emigranţi care se rotesc în jurul Templului abandonat…?”…este întrebarea care apare obsesiv de-a lungul spectacolului.

”Omul şi-a creat ziduri între care s-a îngropat asemeni seminţelor” (Saint Exupery), ziduri care-l împiedică să vadă lumina”, devenind o “fortăreaţă nimicită, barca fără direcţie” , o fundaţie subredă ce nu se poate salva înafara iubirii.  

 

Bunicului meu>

Andreea Tănăsescu

 

Regia şi coregrafia: Andreea Tănăsescu

Construcţie şi coordonare marionete: Ana Maria Crăciun

Multi-media: Vali Chincişan

Scenografie: Codina Dusoiu, Elena Constantin, Ionuţ Mandrişcanu

Colajul muzical, procesare sunet: Cătălin Creţu

Muzica: Eivind Aarset, Youssef Dhafer, Innerhythmic Sound System, Tim Hacker, John Williams, Arvo Paert, Maurice Ravel

Interpreţi: Adi Nour, Bianca Fota, Cristina Dijmaru, Ana Maria Crăciun, Valentin Stoica, Bogdan Canila, Ada Totolan, Adina Hotinceanu, Andreea Cristina Ion

Figuratie: Mădălina Popa, Carolina Sevastru, Lavinia Alexandru, Mirela Radu-Cercel

Durata 1h25 minute

Spectacolul este susţinut de către Centrul Naţional al Dansului, Administraţia Fondului Cultural Naţional, Asociaţia Pardon Mersi, Asociaţia A&A Associated Artist, SC Almera International SRL

 

Preţ bilete pentru spectacol: 20 lei / 10 lei redus
Biletele se achiziţionează de la Casa de Bilete a TNB

 

Recomandat de RFI Romania

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.