Studiu: Pandemia a schimbat obiceiurile românilor

Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienților. Astfel, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-și face cumpărăturile, iar 56% dintre aceștia afirmă că nu vor reveni la obiceiurile anterioare.

Potrivit unui studiu recent realizat de SAS, lider în analytics, pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienților. Spre exemplu, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-și face cumpărăturile, 56% dintre aceștia afirmând că nu vor reveni la obiceiurile anterioare. Doar 29% declară că se vor întoarce la „vechiul normal”, iar circa 34% spun că vor folosi chiar mai multe aplicații digitale decât utilizează în prezent.

„Pandemia a dat lumea peste cap și una dintre cele mai clare dovezi în acest sens este modul în care prioritățile consumatorilor s-au schimbat. Agilitatea proceselor de business reprezintă o necesitate, cu precădere în cadrul companiilor B2C, unde digitalizarea proceselor face mult mai facilă adaptarea businessului la comportamentul consumatorilor aflat mereu în schimbare. Pentru a aborda acest lucru cu viteza și precizia adecvate, companiile trebuie să ia în considerare implementarea soluțiilor analytics în canalele lor digitale”, a declarat Radoslaw Grabiec, Customer Intelligence Practice Head CEMEA SAS.

Pentru a obține o experiență cât mai personalizată, clienții sunt acum mai dispuși să furnizeze date cu caracter personal companiilor. O treime (33%) dintre aceștia s-au declarat mai deschiși în acest sens, față de 20% care spun că sunt mai puțin dispuși să facă acest lucru.

Cu toate acestea, companiile trebuie să ia în considerare și faptul că, în timpul pandemiei, clienții au devenit mai conștienți de pericolul fraudelor. Aproape 70% sunt fie mai vigileți când vine vorba de fraudă, fie au experimentat-o personal. Dintre aceștia, 16% au observat o creștere a mesajelor de tip fraudă.

Potrivit unui comunicat al SAS, prețurile mici și reducerile speciale nu vor fi suficiente pentru a împiedica clienții să schimbe brandul. În timp ce 23% dintre oameni au schimbat furnizorii pentru prețuri mai mici și reduceri mai mari, 20% au trecut la un furnizor care oferă o experiență online mai simplă și mai facilă. De asemenea, 16% și-au schimbat furnizorul pentru a beneficia de opțiuni de livrare mai rapide sau mai convenabile, iar alți 13% din cauza unei experiențe negative cu brandul.

„În timp ce majoritatea (60%) consideră că prețurile mici și reducerile speciale sunt o prioritate, pandemia a demonstrat că nu doar acest element dictează comportamentul clienților. (…) Putem observa o creștere accelerată a interesului clienților pentru alți factori reprezentativi ai segmentului customer experience”, se mai arată în comunicat.

Studiul a fost realizat pentru SAS de agenția 3Gem. Consumatorii au completat un chestionar online în august 2020, participanții aparținând mai multor țări din regiune CEMEA: Cehia, Egipt, Grecia, Ungaria, Polonia, Qatar, România, Rusia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite. În total, eșantionul a cuprins 6.000 de persoane cu vârsta de peste 18 ani.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

4 Comentarii

  1. Cine a planificat „pandemia” a stiut ce face. Cresterea cumparaturilor online, a folosirii criptomonedelor, a cardurilor si dispozitivelor „smart” ne apropie de momentul in care „nimeni să nu poată cumpăra sau vinde, decât numai cel ce are semnul, adică numele fiarei, sau numărul numelui fiarei. Aici este înţelepciunea. Cine are pricepere să socotească numărul fiarei; căci este număr de om. Şi numărul ei este şase sute şaizeci şi şase.” (Apoc. 13-14, 17)
    Saracul om prost, a fost prins in cursa si el tot rontaie la posmagi.

  2. Astept cu interes perioada cand serviciile digitale ar putea sa nu mai fie disponibile ( Un CME masiv ar dezactiva complet toate comunicatiile si nu numai de pe planeta, un ex. clar este Carrington Event 1859) Atunci poate o sa inteleaga consumeristii ce inseamna sa fii sustenabil.

  3. un mare bullshit. studii facute de oengeeeuri care folosesc prin manipulare inregimentarea omenirii intru „digitalizare”. ceea ce nu spun este ca psihoza lor nu se poate realiza in fapt. decat prin exterminarea a 7 miliarde de oameni. robotii lor cu tenta umana vor fi intr-adevar digitalizati. 2 in 1.

  4. In perioada in care „lumina” vine de la Tagma Jefuitorilor ce este dreapta baso-iohanista penelista-pedelista-userista-udemerista Romanii vor consuma tot pe datorie,hranindu-se din munca celor de afara,ca ei,sub politica politrucilor puturosi,dar mafioti,nu sunt in stare decat sa plimbe hartii prin tzara si sa produca mai nimic pentru exterior,balantza de plati a Romaniei inclinandu-se zilnic spre mai multi bani plecati afara.Asa ca la pravalie,sau on line,tot un dreac,pana nu mai ramane niciun ban in traista.Dar flacaii,admiratori ai mincinosilor de dreapta,care se cred ei destepti si „conectati la prezent si viitor”,dar,mai de graba,uitandu-se ca milogul in traista ca malaiul le scade,iar preturile cresc non-stop,asteapta acum pomana de la UE cu vestita cacialma a PNRR-ului lui Ghinea si Catzu,ca sa le dea salarii nemtzesti pe frecat menta romaneste,crezand ei ca bruselezi se imprumuta bani ca sa le dea lor pomana si nu sa le ia inapoi si mai multi bani,punandu-le fraierilor pielea pe batz.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.