Studiu: Românii, tot mai speriaţi şi pesimişti

Unul din patru români se teme în perioada post lock-down și doar 45-55% spun că vom trece cu bine peste această criză. Principalele pierderi sunt vacanțele (29%), oportunitățile financiare sau de job (21%). Câștigul este timpul cu familia,arată studiul realizat de agenția de cercetare Unlock.

Potrivit studiului, sentimentul de frică a crescut ușor în rândul românilor în luna iulie față de luna mai (24% vs. 20%) și au scăzut sentimentul de recunoștință pentru ce au (52% vs. 61%), speranța (37% vs 45%) și empatia (31% vs 39%), relevă studiul Crisis Insightsmeter realizat de agenția de cercetare Unlock.

Peste 600 de români au fost înrebați în ce măsură s-a transformat viața acestora, dar și cum au evoluat schimbările din traiul lor în ultimele luni.

Acesta este al treilea val de research pe care îl face agenția în cadrul proiectului Crisis Insightsmeter, după cele din martie și mai, schimbările fiind dramatice.

Sunt mai puțini cei care spun des că o să trecem cu bine și peste această criză (45% în iulie vs. 55% în mai).

„Anxietatea și incertitudinea erau deja perceptibile și în ultimele valuri de research (martie și mai), dar ele sunt mai accentuate acum pentru că, pe de o parte, nu mai avem încredere în cei de lângă noi că respectă regulile de siguranță (acum siguranța ține mai mult de cât de responsabil este fiecare dintre noi) iar pe de altă parte, prelungirea si nesiguranta generate de prelungirea crizei i-a obosit pe oameni foarte mult“, spune Adina Vlad, managing director Unlock.

Potrivit studiului, 64% dintre intervievați declară că au purtat mască mai des decât înainte și, în general, cei mai mulți spun că au dezinfectat și au luat măsuri de precauție mai des decât în luna mai.

Cercetarea arată că a scăzut semnificativ munca de acasă (doar 24% acum, față de 51% valul trecut) și că românii au participat mai mult la cursuri online (38% vs. 31% în mai).

În privința activităților de recreere, românii au făcut mai mult sport (32% vs 26%), s-au îngrijit mai mult (43% vs. 38%) și chiar au meditat mai mult (39% vs. 32%).

Principalele câștiguri ale crizei rămân timpul petrecut în familie (32%) și timpul pentru propria persoană (19%).

Pe de altă parte, principalele pierderi percepute din cauza crizei sunt vacanțele (29%) și oportunitățile de job/ financiare (21%).
Referitor la sursele de informare în care au încredere cei chestionați, scade ușor TV-ul ca principal canal de informare (79% vs 84% în mai) și continuă să crească informarea prin intermediul – cunoștințelor, prietenilor (37% vs. 31% în mai).
Studiul a fost realizat de Unlock în perioada 22-26 iulie, pe un eșantion de 600 de repondenți, urban mare și mediu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

1 Comentariu

  1. Daca faceati sondaj cu intrebarea decenta:
    – aveti somnul linistit de cand va terorizeaza urlatorii de lux prin micile ecrane?
    Aveati raspunsul corect!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.