Taxa de poluare este luată din nou în calcul

Taxa de poluare, timbrul de mediu sau taxa de primă înmatriculare ar putea reveni în perioada următoare pe agenda autorităţilor, în condiţiile în care în ultimii patru ani eliminarea acesteia a transformat România în „groapa de gunoi” a Europei, iar poluarea a crescut semnificativ în marile oraşe.

„Tema taxei de mediu preocupă multă lume. Pandemia a îngreunat comunicarea pe această temă, dar din informaţiile pe care le am, din partea autorităţilor, acestea sunt preocupate de subiect”, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa auto locală, citat de Mediafax.

El a subliniat că tot mai mulţi sunt conştienţi de problemele legate de poluare dar şi de siguranţă rutieră. Maşinile vechi importate sunt într-o stare tehnică precară, nu sunt întreţinute corespunzător şi pun în pericol siguranţa rutieră.

Timbrul de mediu a fost eliminat în februarie 2017, moment din care s-au importat aproape 2 milioane de rable pe piaţa locală, ceea ce a dus şi la creşterea puternică a traficului în marile oraşe. În timp ce numărul maşinilor a crescut puternic, infrastructura s-a dezvoltat extrem de lent – nicio nouă parcare subterană nu a fost inaugurată în Capitală în tot acest timp, iar Bucureştiul în continuare nu are o centură funcţională.

„Şi autorităţile au o deschidere din ce în ce mai mare. Anularea taxei de mediu a fost o mare greşeală, iar rezultatul s-a văzut imediat. Avem nevoie de o legislaţie care să ţină cont de valorile emisiilor de dioxid de carbon şi de facilităţi pentru maşinile electrice şi hibride”, a subliniat Brent Valmar.

Mai mult, programele Rabla se vor concentra tot mai mult asupra maşinilor verzi, prin Rabla Plus, cu prime de casare pentru maşini electrice şi hibride de tip plug-in.

România are în prezent cel mai mare bonus acordat maşinilor electrice, de aproape 10.000 de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Solutia contra poluarii ???

    – Atuci cand in marile orase DIFERENTA DE TEMPERATURA, intre centru si periferie, este mai mica de 1 grad C !!!
    – Atunci cand pe cerul nocturn al marilor orase se poate VEDEA din nou CALEA LACTEE !!!

    Adica – o revenire a Romaniei la anul 1975 – ca nivel de poluare…
    Adica – reducerea traficului/parcului auto DE O SUTA DE ORI….
    Adica — reducerea traficului aerian de cel putin ZECE ORI…

    Cam cum este traficul acum in zonele (rurale) in care se vede CALEA LACTEE …
    Alta solutie nu exista …

  2. Simplu. Mariti salariile si pensiile ca tot romanul sa poata cumpara macar o Dacie cu 7000 de euro. Deocamdata bugetul majoritatii romanilor le permite rable la 2000 – 3000 euro. Diferenta de salar intre Germania si Romania face ca acele rable sa ajunga in RO iar nemtii sa-si cumpere masini noi in locul celor uzate. Restul e gargara.

  3. Brent asta se comporta ca un vataf! Auzi la el cum face si desface legi pentru colonie….in aplauzele prostimii iubitoare de „ecologie”…

  4. Sa-i spuna cineva desteptului astuia ca orice invocare a emisiilor de CO2 il descalifica si il catalogheaza drept un diletant in domeniul auto. Monoxidul de carbon, oxizii de azot, hidrocarburile nearse si particulele fine sunt principalii poluanti pe care ii emite un autoturism pe combustie interna. CO2-ul nu este un gaz poluant, este principala sursa de hrana pentru regnul vegetal.
    Apoi starea tehnica a parcului auto este strict treaba RAR-ului. Daca sunt in circulatie masini neconforme trebe intrebat RAR-ul de ce nu isi face treaba si de ce masini care scot fum si au itp-ul in regula.
    Si taxa auto dusa sa fie. A foast doar o mare cretinatate impusa de niste retardati ca Brent Valmar care nu au nici o legatura cu viata reala si cu oamenii care au nevoie de o masina de 3 lei pentru ca castiga doar 5.

  5. Noi românii ne-am născut vinovați .De șase ani suntem vinovați că nu votam partidul meu .E marea lecție de democrație predată de profesorul agent de vânzări…O să fim scoși vinovați și de poluarea globală .Prin Africa circula milioane de mașini mai vechi exportate acolo din „marile”democrații .Niciunul nu ne dorim o rabla Asta-i posibilitatea noastră acum .Pădurile ne dispar .Va spun sigur că marile inundații care ne-au lovit sunt din cauza tăierii pădurilor.Unii dintre tăietori se numeau Drujba lui Dumnezeu ,deși era a dracului.O vale si-a schimbat numele .Acum i se spune Valea Siriei și e in Moldova noastra.Acestea s-au întâmplat sub ochi noștri .Aici avem o oarecare vina.Daca-i țara noastră nu o lăsăm de batjocură sa o ciopârțească care cum îl taie capu.Oficialii ne aduc avioane rable .Daca le aduc ei sunt Euro 6. Despre schimbările climatice se poate discuta .Din cate stiu marile și micile perioade glaciare nu se datorează poluării.Vremea cred că este ciclica .Sigur că poluarea nu-i buna .Fiecare trebuie sa fim mai atenti.O mașină o cumpărăm în funcție de venit și pentru că avem nevoie de ea.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.