Tenorul Plácido Domingo revine ca dirijor și bariton pe scena Operei Metropolitan

Celebrul tenor acceptat să dirijeze opera „Stiffelio” de Verdi în care, cu 12 ani în urmă a interpretat personajul principal. O altă premieră este faptul că a acceptat rolul titular de bariton din „Simon Boccanegra”. În 1993, Opera Metropolitan din New York prezenta pentru prima oară o operă neglijată a lui Verdi, „Stffelio”, cu Plácido Domingo cap de afiș, pusă în scenă de Giancarlo del Monaco. Fără tenorul vedetă și fără dirijorul James Levine, Opera Metropolitană (MET) nu ar fi riscat să pună în scenă o operă care a fost prezentată doar de câteva ori de la premiera din 1850 de la Trieste. Spectacolul s-a prezentat în această formulă până în 1998.

Luni seară, după 12 ani, „Stiffelio” a revenit pe scena MET. De data aceasta Plácido Domingo a dirijat. Stiffelio a fost interpretat de tenorul argentinian José Cura, având-o ca parteneră pe soprana Sondra Radvanovsky.

„Sunt foarte fericit să adaug această performanță în repertoriu pentru că mă simt ca acasă atunci când dirijez Verdi. Sunt entuziasmat că am participat la aproape toate reprezentațiile cu Stiffelio ale MET, prima oară ca interpret și acum ca dirijor”, a spus Plácido Domingo.

„Stiffelio” este o dramă umană realistă în care un predicator evanghelist austriac de la mijlocul secolului XIX trebuie să facă față unei crize spirituale determinate de adulterul comis de soția sa. Deși muzical nu e la fel de inspirată ca Rigoletto, Trubadurul sau Traviatta, opera Stiffelio prezintă un Verdi la prima mână și ar trebui să își recapete locul alături de celelalte creații ale marelui compozitor.

„Este fără îndoială o operă foarte buna. Dar, ca în orice operă foarte bună, părțile principale pentru tenor, soprană și bariton sunt foarte grele. Când ai soliști care pot să facă față provocărilor din Stiffelio, probabil vei monta mai repede Trubadurul sau Don Carlo sau ceva mai cunoscut. E nevoie de o instituție ca MET, care a pus în scenă toate celelalte opere pentru a pune Stiffelio”, a susținut Plácido Domingo.

Ca și dirijor, Plácido Domingo a fost intens discutat. Nu poate fi comparat cu ceilalti dirijori de Verdi de la MET, James Levine sau Riccardo Muti. Totuși, Domingo și-a îmbunătățit constant stilul în ultimii ani, reprezentația de luni fiind în mare parte reușită, scrie New York Times în cronica spectacolului.

Ziarul newyorkez atrage atenția asupra unei alte probleme, a timpului limitat pe care celebrul tenor îl are din cauza cântatului și a faptului că este la conducerea a două instituții aflate în criză financiară, Los Angeles Opera și Washington National Opera.

Defapt tot luna aceasta, tenorul va mai oferi o surpriză fanilor săi, acceptând rolul titular, partitură de bariton din opera „Simon Boccanegra” de Verdi sub bagheta lui James Levine.

„E visul meu de ani de zile. Întotdeauna m-am gândit ca la finalul carierei mele să interpretez rolul Simon Boccanegra. A venit mai repede decât m-am așteptat pentru că, evident, nu va fi ultimul meu rol. Ciudat dar, Boccanegra e singurul rol de bariton din opera verdiană care nu are o arie”, a declarat Plácido Domingo.

Opera „Simon Boccanegra” va putea fi urmărită și de melomanii români pe 6 februarie, la The Light Cinema în Liberty Center, în transmisiune directă de la Opera Metropolitan din New York, în cadrul programului The MET: Live in HD.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Daniel Ionescu 41 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.