
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, a confirmat că a înaintat Cancelariei Sfântului Sinod al BOR un referat în care cere înfiinţarea Mitropoliei Tomisului, susținând că e vorba de un „adevăr istoric fundamental pentru întreaga Biserică”.
“Nu a fost desfiinţată niciodată (mitropolia Tomisului – nr.), doar împrejurările au făcut să înceteze viaţa ei activă şi, sigur, după toate datele pe care le avem, ea trebuie să fie reactivată şi recunoscută şi nădăjduiesc în aceasta, că Dumnezeu e Dumnezeul adevărului, iar acesta este un adevăr de necontestat”, a spus ÎPS Teodosie în studioul Radio Dobrogea .
Ariepiscopul i-a îndemnat subtil pe ascultătorii postului de radio să trimită la rândul lor mesaje către aceeași instituție prin care să susțină demersul. ”Nu vă pot opri, nici nu vă silesc”.
”Dumneavoastră puteţi să vă exprimaţi, cum am spus şi mai înainte, să cereţi, că eu nu cer pentru mine, ci pentru a restaura un adevăr istoric fundamental pentru întreaga Biserică şi pentru toţi credincioşii noştri. Toţi avem un plus de demnitate şi binecuvântare de la Dumnezeu că punem în ordine cele ce au aparţinut înaintaşilor noştri. Trimiteţi scrisorile dumneavoastră către Sfântul Sinod, către Patriarhie”, a mai afirmat ÎPS Teodosie.
VIDEO
NU SE MAI SATURA DE PUTERE DRACU DE POPA
nu spuneau pe surse ca ar avea o boala incurabila? Sau aia ii venea doar cand se apropia de Poarta Alba?
1. Dovezile Istorice si apararea Istoriei neamului/implicit Biserica. 2. Omul ca fiinta care poate sau NU avea slabiciuni omenesti. Voi hulind Omul, negati Istoria in loc sa o APARATI si PUNE in VALOARE asa cum fac alte neamuri, cand fac multa valva pt un ciob descoperit cand noi avem pline muzeele de vase din epoci mult mai vechi. Iar cat despre faptul ca preotii pot fi ”vorbitori” este firesc si logic intr-un stat comunist sa oblige. Cat de naivi puteti fi sa credeti ca preotii catolici nu comunica, doar ca ei o fac pt sporirea averii Vaticanului. Cum credeti ca au strans averi inimaginabile? Simplu, ucigand sub acuzatia de necredinta, fortand prin tortura la denunt si apoi i-au ars pe rug pt distractia vulgului. Ortodoxia romaneasca nu a ucis, nu a siluit pe nimeni. Atunci despre ce ”vorbiri” acuzati? Pe deoparte va deranjaza ca unii scapa peste granita, dar in acelasi timp un raufacator ar trebui iertat pt ca s-a spovedit ca a ucis. De ce o crima este scuzabila daca e spusa la spovedanie? Preotul este Dumnezeu? De ce va este teama?
Toti fratii astia care si-au vandut credinta strabunilor se simt permanent vinovati pentru tradarea lor. Nu ai cum altfel, constiinta lucreaza in subconstient si orice om rational stie prea bine cand face ceva gresit. Intervine atunci nevoie de autoconvingere ca au facut pasul cel bun rupandu-se de de cei carora le arunca acum vorbe grele. Dar acesti ortodocsi modesti si-au pastrat cu demnitate credinta stramosilor pentru care multi martiri ai neamului au platit cu sangele lor. Nu denigrarea personajului Teodosie ii preocupa cu adevarat ci batjocorirea bisericii ortodoxe in ansamblul ei. Este mare pacat ca in interiorul BOR exista indivizi care prin vorbele si faptele lor ii incurajeaza pe acesti calomniatori. Sper ca aceasta postare sa treaca.
„Toţi avem un plus de demnitate şi binecuvântare de la Dumnezeu că punem în ordine cele ce au aparţinut înaintaşilor noştri.”
Din care reiese ca IPS Teodosie face ce face de capul lui fara a da ascultare.
Intai a fost ascultarea in crestinism si apoi a fost Constitutia Romaniei. Bazele au ramas aceleasi de la anul 0 incaoce. Nimeni nu se asteapta la cunoasterea de cunoastere, dar la bun simt si credinta, da.
Drepturile laice sunt astfel ultimul resort la care poate apela. Daca foloseste aceasta portita ca sa-si apere punctele de vedere, desigur ca nu i-o poate nega nimeni, insa capul trufas se vede iesind peste capul bisericii cu o voce neintegrata pentru a rssti necuviincios impotriva majoritatii creand confuzie, debandada si nedumerire.
Nu mai punem la socoteala cele partinitoare afirmate anterior impotriva a diferite segmente ale populatiei.
Nu pretind sau afirm acum ca preotii sunt ingeri, insa Ascultare, ascultare, ascultare!
Si poate se indura Domnul daca vede ascultare caci nu-l poti face din vorbe ci doar poti sa-i castigi bunavointa si in genere sa te ierte daca ai gresit si-i ceri iertare.
De altfel eu nu pot citi mintea lui Dumnezeu.
Nu stiu, nici Domnul Iisus nu stie!
Se poate sa nu se indure niciodata fiind aici vorba de iubirea crestineasca pentru ca Dumnezeu citeste inimile.
Daca te tot ridici sa critici si vezi gramada de defecte in cel care iti este ierarhic duhovnic, sfatuitor, indrumator al tau, se poate ca la un moment dat aceasta atitudine de incitare care niciunde nu a fost incurajata de Iisus si nici nu a fost mentionata de apostoli din Biblie sa vina sa iti rapuna chiar functia pe care o ocupi intrucat arati lipsa de ascultare.
In numele religiei oamenii au comis indeajuns de multe fapte reprobabile.
IPS Teodosie,
Asculta de sfatul meu ca te ajut!
Inchide subiectul si lasa faptele sa vorbeasca mai mult ca vorbele!
Mache, rușinea ortodoxiei din Romania
Mache si creștinii neinformmati sau nepăsători la trecutul luisecurist sunt la fel de periculoși pt țară că un comandou de asalt muscalo-bolsevic
Adoratorul lui Putin o sa ajunga in iad,ca doar acolo e primit. Cu emotii,ca are si Satana limitele lui si nu prea suporta competitie/concurenta.
Pai rusofilii se aduna impreuna cazuti sub vraja Rusiei ,ca pilitura de fier atrasa de un magnet . Soșoacă, Simion,Preajosnicia sa,Tudosie.Ce mai vreți?
@mai prosti ca voi,rar/Om trai si om vedea. Habar nu ai ce urgie va veni. Inca putintel. Pana atunci mai poti sa bati campii, atunci o sa te pipilica pe tine de frica idiamine.
turnător la Securitate cu nume conspirativ Mache , filmat cand lua spaga , escroc cu fonduri europene la cramele bisericii din Nazarcea , rusofil declarat , singurul prelat care a facut doua slujbe de inviere in acelasi an – demn exponat la BOR
gelu Gelule,prea inatlta prostia ta da pe laturi de putzi a marlan. Daca ati redus religia la un Teodosie ,Dumnezeu nici nu exista pentru ortodoxia din Romania.
Prea Sfanta Treime si Prea SFanta Fecioara Maria vor infiintarea Mitropoliei Tomisului. Prea Sfintia Teodosie este numai slujitorul Sfantului Dumnezeu care cere acest lucru. Daca cei din BOR nu vor infiinta aceasta Mitropolie, vor face lucratura lui Satan si de acestia vor fi scosi din Casa Domnului ca niste nelegiuti ce sunt drept Pedeapsa Divina. Aliluia.
Multe multumiri Doru Popescu pentru aceste informatii care justifica si sustin demersul intemeiat inaintat Patriarhiei de catre Arhiepiscopia Tomisului. Pentru ca de fapt despre asta vorbim. Latraii isi fac numerele lor.
Ierarhii de la Tomis, fie ei mitropoliți, arhiepiscopi sau simpli episcopii, au slujit biserica creștină pe meleagurile tomitane, timp de un mileniu, mai exact din secolul III, până în secolul XIV, în anul 1359, când Patriarhul ecumenic, Calistus I l-a numit pe Mitropolitul Iachint de Vicina(localitate aflată tot pe teritoriul județului Constanța de astăzi), mitropolit al Ungrovlahiei, cu sediul la Curtea de Argeș. Trebuie precizat faptul că, în secolul al XIII-lea, în orașul Vicina a existat o Mitropolie ortodoxă condusă de ierarhi greci, supusă Patriarhiei de la Constantinopol, a cărei existență a durat până în anului 1359.
Prin urmare, în cei 1000 de ani, s-au perindat la Tomis următorii ierarhi: Evangelicus (sec. III), Bretanion (308-369), Gerontius (381), Theotimus I (390-407), Thimotheus (431), Ioannes (445-448), Alexander (448-452), Theotimus II (458), Petrus (496), Paternus (498-520), Valentinianus (550-553), Anicetus (sec. X), Vasile (sec. XI), Teodor (1303), Luca, Macarie 1339, Kiril 1347, Iachint 1359.
Mitropolia Tomisului avea mai multe episcopii sufragane. De pildă, în În secoul al VI-lea, în Sciţia Minor, existau episcopii în cel puțin 14 cetăți dobrogene:Histria (Istria), Tropaeum Traiani (Adamclisi), Capidava (Hârşova), Constantiana(Capul Dolojman – din județul Tulcea), Troesmis (Igliţa), Noviodunum (Isaccea), Aegyssus (Tulcea), Halmyris (Dunavăţul de Sus) etc.
În sec. X, Tomisul a fost numit Constanţia, după numele împăratului Constanțiu, fiul lui Constantin cel Mare. Din cauza migraţiei unor popoare barbare din sec. XI-XII, mai ales cea a pecenegilor, a avut de suferit inclusiv viața creştină din Dobrogea, motiv pentru care scaunul mitropolitan de la Tomis s-a mutat în oraşul Vicina din insula dunăreană Păcuiul lui Soare, unde a dăinuit până în anul 1359, când Iachint, a fost ales Mitropolit al Țării Românești cu sediul la Curtea de Argeş.
Teodosie asta este un Dragnea al popilor. Impostor, securist,mincinos, pro-rus si un mare dobitoc .Prosteste prostii deja prostiti cu religia.
Participarea Episcopului Gheronție la Sinodul II Ecumenic, în 381 AD, a dus la înființarea Mitropoliei Scythiai, cu reședința la Tomis.
Întrucât există tradiția ca în provincia romană Scythia sa existe un singur ierarh, pentru a putea înființa această Mitropolie, împăratul Teodosie cel Mare/(347-395 AD) a trecut sub jurisdicția Tomisului, trei scaune arhierești din afara provinciei. Astfel, la sfârșitul secolului al IV-lea Mitropolia Scytiei se întinde pe malul Mării Negre, din Peninsula Crimeea, până in zona orașului Varna de astăzi, regăsită în documentele istorice și denumirea „Eparhia litoralului Marii Negre”.
@gelu,nu-ti fa probleme ,cel ce a semnat,, redacia Cotidianul,,este un biet postac care incearca sa te intimideze !
comentariile injurioase si mizerabile ale postacilor de mai sus nu-s cenzurate ,iar ale tale sunt fara insulte si cuvinte obscene. Iar postacul este agramat si ridicol in exprimare !
Din cercetările recente, s-a ajuns la concluzia că participarea Episcopului Gheronție la Sinodul II Ecumenic, în 381 AD, a dus la înființarea Mitropoliei Scythiai, cu reședința la Tomis.
Întrucât există tradiția ca în provincia romană Scythia sa existe un singur ierarh, pentru a putea înființa această Mitropolie, împăratul Teodosie cel Mare/(347-395 AD) a trecut sub jurisdicția Tomisului, trei scaune arhierești din afara provinciei. Astfel, la sfârșitul secolului al IV-lea Mitropolia Scytiei se întinde pe malul Mării Negre, din Peninsula Crimeea, până in zona orașului Varna de astăzi, regăsită în documentele istorice și denumirea „Eparhia litoralului Marii Negre”.
În anul 536 AD această eparhie a fost reorganizată, reducându-se semnificativ teritoriul în care se întindea și rămânând numai arealul aproximativ al Dobrogei de astăzi. În același timp au fost înființate 14 episcopii sufragane în importantele cetăți din provincia romană Scythia. În urma invaziei slavo-avare, structura administrativă a Mitropoliei s-a dezintegrat, scaunul de la Tomis fiind retrogradat la rangul de Arhiepiscopie Autocefală.
Primul mitropolit al Tomisului a fost Paternus (498-520 AD). A luat parte în anul 520 AD la şedinta Sinodului de la Constantinopol care l-a ales pe patriarhul ecumenic Epifanie (520-535 AD). El a semnat circulara prin care participanţii la Sinod anunţau alegerea noului patriarh, în calitate de ,,…episcop mitropolit al provinciei Scythia” (‘episcopus provinciae Scythiae metropolitanus’). Prima atestare documentară este inscripţia latină de pe un vas de cult din argint aurit, descoperit în anul 1912 (astăzi la Muzeul Ermitaj din Sankt Petersburg), făcut de Paternus la începutul secolului VI pentru Catedrala Mitropolitană din Tomis, unde donatorul este intitulat ‘episcopus mitropolitanus’.
Cel de-al doilea mitropolit al Tomisului cunoscut astăzi este Ioan II (c. 530-c.550). Numele său este pomenit în Epilogul unei lucrări florilegiu intitulată Collectio Palatina.
Şirul mitropoliţilor tomitani din secolul al VI-lea este încheiat de Valentinian. Mitropolitul Valentinian al Tomisului a refuzat însă să subscrie edictului de condamnare a ,,Celor trei capitole” emis de împăratul Iustinian în anul 544. Valentinian a fost menţionat în cadrul şedintelor Sinodului al V-lea ecumenic de la Constantinopol/533 AD.