Tim Burton şi “Alicemania”

Celebra poveste pe care Lewis Caroll (pe numele său adevărat Charles Ludwidge Dodgson) a imaginat-o în 1865 a invadat lumea noastră contemporană, graţie peliculei 3D a regizorului Tim Burton. Pare incredibil, dar în acest moment al crizei economice şi al unor importante dezastre naturale, toată lumea a recăzut sub vraja fetiţei blonde, plonjate într-o lume ireală, o lume a tuturor posibilităţilor. În revistele pentru femei, în magazinele de modă au apărut o mulţime de manechine întruchipând o Alice rock sau glamour, fără nici o legătură cu personajul figurat în desenele în peniţă ale lui Lewis Caroll din ediţia originală.

Stella McCartney, Alexander McQueen şi Chloe au semnat colecţii unicat în spiritul poveştii sau al diferitelor sale personaje. O trusă de machiaj cu imaginea eroinei a fost lansată de Sephora, o alta, cu numele ei, de Paul&Joe. Iar vitrinele de la Swarovski adăpostesc o colecţie de bijuterii reprezentând toate personajele şi obiectele poveştii. Nu numai Alice a devenit un izvor de inspiraţie, ci şi toate personajele filmului, de la Motanul din Cheshire la gemenii Tweedle Dee şi Tweedle Dum, la Regina Roşie sau cea Albă, la Dodo şi chiar la membrii jocului de cărţi.

Epidemia i-a cuprins şi pe galerişti, care organizează expoziţii cu acuarelele, desenele în creion sau picturile digitale realizate de artiştii selecţionaţi de Burton pentru crearea universului artistic al filmului. În plus, cu ocazia lansării peliculei, mulţi editori au publicat, în ediţii luxoase, textul original al cărţii şi o seamă de volume dedicate subiectului.

Nici editorii de muzică n-au ignorat fenomenul. Casa de discuri EMI a pus în vânzare înregistrarea muzicii originale pentru film, compusă de Danny Elfman, şi a lansat un album, “Almost Alice”, cuprinzând 16 compoziţii inedite inspirate de “Alice în Ţara Minunilor” şi interpretate de cântăreţi la modă. Tim Burton, interesat de această “Alicemanie”, a comandat crearea unui joc video. Evident, gastronomia nu putea rămâne mai prejos. Casa pariziană Ladurée a inventat macaroane dulci, inspirate de lăcomia lui Alice.

Universul de volume, culori şi forme al filmului lui Tim Burton a cucerit nu numai copiii, dar şi publicul adult prin forţa lui vizuală şi prin lumea de infinite posibilităţi pe care povestea o descoperă şi care satisface nevoia omenească de miracol. Este probabil motivul pentru care Alice şi ţara sa plină de minuni au supravieţuit un secol şi jumătate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Victoria Anghelescu 1046 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.