Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) solicită intervenția urgentă a Parlamentului pentru destituirea conducerii Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), acuzând instituția de complicitate la abuzurile comise de companiile de asigurări, care au dublat prețurile polițelor de asigurare auto obligatorie RCA, ignorând plafonarea impusă de Guvern începând cu 2023.
Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, a lansat acuzații grave, afirmând că ASF nu doar că nu reglementează eficient piața asigurărilor, dar și că susține interesele companiilor de asigurări, lăsându-le „mână liberă” să majoreze prețurile RCA, chiar și în perioada de plafonare a acestora. În cadrul unui comunicat adresat autorităților, COTAR a subliniat că această creștere nu se justifică pe baza datelor privind frecvența daunelor și severitatea acestora, care sunt în scădere.
„Frecvența daunelor este la cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani, iar severitatea lor a crescut moderat. Totuși, polițele RCA au crescut cu până la 100%, fără nicio justificare economică validă”, afirmă reprezentanții COTAR. Datele prezentate arată o scădere a frecvenței daunelor, de la 5,7% în 2020 la 4,9% în 2024, iar despăgubirea medie a crescut cu doar 1%. În ciuda acestui context, prețurile polițelor RCA s-au dublat în unele cazuri, iar noile criterii de calcul, care includ împărțirea geografică între București și restul țării, au dus la creșteri de prețuri, chiar și cu 100% în unele cazuri.
Un exemplu concret este cazul unui șofer din Mediaș, care, în decembrie 2024, a plătit 1.240 lei pentru o poliță RCA, aproape dublu față de 2023, deși istoricul și profilul său nu s-au schimbat.
COTAR susține că aceste majorări de prețuri sunt imposibile de justificat, având în vedere că nu există o creștere semnificativă a daunelor, iar ASF nu a intervenit pentru a proteja consumatorii. În plus, COTAR acuză ASF de complicitate în manipularea pieței, argumentând că instituția nu a acționat pentru a reglementa corect prețurile RCA, chiar și în fața unei hotărâri guvernamentale care plafona aceste tarife.
„ASF este o marionetă a companiilor de asigurări, iar acest lucru nu poate fi tolerat. Guvernul trebuie să intervină și să aducă o schimbare reală în această instituție”, a declarat Ștefănescu.
În fața acestei situații, COTAR cere demiterea de urgență a conducerii sectorului de asigurări din cadrul ASF și reformarea acestei instituții, pentru a asigura o piață RCA echitabilă și transparentă. De asemenea, transportatorii avertizează că nu vor mai putea plăti polițele de asigurare în 2025 dacă prețurile vor continua să crească în acest ritm.
„Se mai poate face ceva cu această instituție profund compromisă? Dacă nu, atunci anulați Hotărârea de Guvern privind plafonarea prețurilor RCA și redenumiți ASF în ceea ce este de fapt: o marionetă a intereselor companiilor de asigurări”, au concluzionat reprezentanții COTAR.
În acest context tensionat, COTAR cere ca autoritățile române să ia măsuri decisive pentru protejarea intereselor consumatorilor și pentru asigurarea unui sistem de asigurări corect și transparent.
Nicu, dacă este lege cum spui înseamnă că este neconstituțională și, desigur nedreaptă.
Omul se naște liber (nu cum definesc ei persoana fizică, că se naște cu ANUMITE drepturi și anumite obligații). Un om liber merge unde vrea, cînd vrea, cu ce vrea atîta timp cît nu vătămează pe nimeni, nu strică avuția nimănui, nu îngrădește acest drept altcuiva.
Justificarea economica este cresterea profiturilor. Preturile RCA pot sa creasca oricat, pentru asigurarea RCA e obligatorie prin lege asa ca oamenii sunt fortati sa plateasca, nu se pot opune.
baietilor, mai truditorilor, acolo sunt neamurili, amantili si beizadelili lor, vreti a moara di foamii? Voi stiti sa munciti, ei nu stiu decat sa primeasca pana la 20 000E pe luna, ce nu intelegeti!
Dacă se majorează iar în mai-iunie când îmi expira polița, am înțeles că la București la un motor 1.7 se face 1800 lei pe 12 luni.
Numai merg cu mașina, o sa cumpăr când plec în concediu asigurare pentru o lună, asta e.
Nimeni nu face nimic!
Petiție, asta e singura soluție, tariful de referință e praf in ochi, autoutilitara tarif referință 1700 asigurare 4200. Înțeleg 20-30% dar 250% deja e nesimțire, menționez persoana fizica uz personal, daca era motivația că produc bani cu ea atunci nu e treabă firmei de asigurări ci ANAF, poate circul o data pe săptămână cu ea. Ei i-au 16 salarii pe an și alea de zeci de mii ( de euro) și noi plătim că nah e obligatorie
Așa se fură, în trepte.Profitul transportatorului se menține cu greu pentru că are un și socieățile de leasing în ceafă iar ce trebuie plătit, plătește consumatorul final, adică noi, fraierii de serviciu.
Cele mai mari hotiisut in domeniul asigurarilor. Toate firmele sunt straine, lucru nemaiintalnit in vreo tara din Europa. S-a intrebat cineva daca in cazul falimentelor unor firme de asigurari, daca reasiguratorii au platit ceva? Sigur ca nu, dar au incasat masiv. Asta e spalare de bani. PS. Cei mai loviti sunt pensionarii proprietari de masini, care circula 2-3000 km pe an si platesc ca si aia cu peste o suta de mii km. Ar trebui o lege prin care se plateste conform kilometrilor parcursi in anul anterior, pe baza documentelor de la ITP unde se scrie si kilometrajul masinii.
Ziceau că salariile (nesințit de) mari ne vor scăpa de peșcheș. Sau Alexandru Petrescu, directorul, &Co nu iau? Poate nu iau, execută ordinele. Cui?
Cum asigurările pe case nu sînt obligatorii, tot așa, bănui, că nici cele pe mașini nu sînt.
Am avut o mașină furată, găsită în aceiași zi, declarată daună totală, despăgubit, în altă țară. Frumos! Numai că pînă atunci și, mai ales, de atunci încoace, am plătit-o cu vîrf și-ndesat de mai multe ori de cît face. Poliția n-a făcut nicio anchetă.
Atenție. Ursula pregătește ceva surprize de toate societățile de asigurare vor da faliment.. Deci, evident e criză de bani și la nivelul Băncii Europene, iar Cristine Lagarde este la cuțite cu belicoasa ursula.. Să nu fie o surpriză..
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Asf trebuie desfiintat complet. O institutie detip mafiot la disozitia politicului.
Nicu, dacă este lege cum spui înseamnă că este neconstituțională și, desigur nedreaptă.
Omul se naște liber (nu cum definesc ei persoana fizică, că se naște cu ANUMITE drepturi și anumite obligații). Un om liber merge unde vrea, cînd vrea, cu ce vrea atîta timp cît nu vătămează pe nimeni, nu strică avuția nimănui, nu îngrădește acest drept altcuiva.
Justificarea economica este cresterea profiturilor. Preturile RCA pot sa creasca oricat, pentru asigurarea RCA e obligatorie prin lege asa ca oamenii sunt fortati sa plateasca, nu se pot opune.
baietilor, mai truditorilor, acolo sunt neamurili, amantili si beizadelili lor, vreti a moara di foamii? Voi stiti sa munciti, ei nu stiu decat sa primeasca pana la 20 000E pe luna, ce nu intelegeti!
Dacă se majorează iar în mai-iunie când îmi expira polița, am înțeles că la București la un motor 1.7 se face 1800 lei pe 12 luni.
Numai merg cu mașina, o sa cumpăr când plec în concediu asigurare pentru o lună, asta e.
Nimeni nu face nimic!
Petiție, asta e singura soluție, tariful de referință e praf in ochi, autoutilitara tarif referință 1700 asigurare 4200. Înțeleg 20-30% dar 250% deja e nesimțire, menționez persoana fizica uz personal, daca era motivația că produc bani cu ea atunci nu e treabă firmei de asigurări ci ANAF, poate circul o data pe săptămână cu ea. Ei i-au 16 salarii pe an și alea de zeci de mii ( de euro) și noi plătim că nah e obligatorie
Așa se fură, în trepte.Profitul transportatorului se menține cu greu pentru că are un și socieățile de leasing în ceafă iar ce trebuie plătit, plătește consumatorul final, adică noi, fraierii de serviciu.
As zice sa facem o petite pentru desfintarea ASF-ului !!!
O HAITĂ DE HOȚI ȘI CRIMINALI, IMPOSTORI ȘI IUDIȘTI, VÎNZĂTORI DE ȚARĂ, TOȚI MÎNĂ ÎN MÎNĂ SE ȘTIE!!!
Cele mai mari hotiisut in domeniul asigurarilor. Toate firmele sunt straine, lucru nemaiintalnit in vreo tara din Europa. S-a intrebat cineva daca in cazul falimentelor unor firme de asigurari, daca reasiguratorii au platit ceva? Sigur ca nu, dar au incasat masiv. Asta e spalare de bani. PS. Cei mai loviti sunt pensionarii proprietari de masini, care circula 2-3000 km pe an si platesc ca si aia cu peste o suta de mii km. Ar trebui o lege prin care se plateste conform kilometrilor parcursi in anul anterior, pe baza documentelor de la ITP unde se scrie si kilometrajul masinii.
Ziceau că salariile (nesințit de) mari ne vor scăpa de peșcheș. Sau Alexandru Petrescu, directorul, &Co nu iau? Poate nu iau, execută ordinele. Cui?
Cum asigurările pe case nu sînt obligatorii, tot așa, bănui, că nici cele pe mașini nu sînt.
Am avut o mașină furată, găsită în aceiași zi, declarată daună totală, despăgubit, în altă țară. Frumos! Numai că pînă atunci și, mai ales, de atunci încoace, am plătit-o cu vîrf și-ndesat de mai multe ori de cît face. Poliția n-a făcut nicio anchetă.
Atenție. Ursula pregătește ceva surprize de toate societățile de asigurare vor da faliment.. Deci, evident e criză de bani și la nivelul Băncii Europene, iar Cristine Lagarde este la cuțite cu belicoasa ursula.. Să nu fie o surpriză..
Mă mir că nu înțelegeți că de fapt de aia sunt pusi acolo!Pe bani grei trădează Romania in fiecare zi! Toată clasa politică asta fac de 35 de ani!