
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță, cineri, că a fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.
„A fost avizată astăzi (vineri – n.r.) în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs! Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro, sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice”, transmite Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor precizează că investiția are mai multe obiective, printre care îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile, asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României și înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.
„Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia și Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași. Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia)”, adaugă Grindeanu.
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt:
– să circule cu o viteză maximă de 200 km/h,
– să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua),
– să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție).
Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.
Prima data s-au asigurat ca la Craiova nu se mai produc trenuri , decat cu componente straine si apoi au finantat achizitia . Poporul roman singur si-a contruit fabrici , si cu rusii pe cap , iar astazi se uita sa ia si pita din germania . Jmecher al dracu neamtul , un adevarat ocupant , dar de data asta fara armata . Tot este ceva , nu ?!
Maxim 200km pe ora… eu unul doar cand eram adolescent si mai rezista terasamentul lui Ceausescu dupa revolutie imi aduc aminte sa mai fi mers cu 120-130km pe ora. Ma rog, cineva o sa scoata niste mite frumoase din contractele astea
Parca era candva Electroputere Craiova care facea trenuri electrice! Am spus eu ca ce a facut Nea Nicu astia au distrus tot!!
Sa vedem cine o sa mai circule cu ele ? Si in alte țari s-au facut demult dar acum circulă goale …(ex. Uk)
Nimeni nu trebuie sa stie conditiile in care se cumpara,de unde,cit si cum.Tu ca enorias mergi la gara,iei bilet si urci in tren.Atit! A! Am uitat! Trebuie sa-l onorezi pe impegat inaite de toate!
Trebuiesc Reparate Sinile de Tren , cu Traverse de Otel Beton .
Sunt second hand!!!..Din ce țară vin trenurile?..curios că reparațile și întreținerea mai scumpă decât trenurile…
Și apoi degeaba le aduci ca infrastructura feroviară din românia normală și educată a președintelui e De Arahat!!…tot cu 25km/ora vor circula…
Ptiu,bata-va norocul,credeam ca merg pe acumulatori.
Trenuri moderne se achiziționează dar au pe unde să circule ? Nu trebuia „modernizată ” întâi calea ferată?
Nu degeaba scriam eu ca fondurile se plimba prin Romania si ajung la expeditori! Acesta este un exemplu clar! O sa ne trezim ca nu corespunde infrastructura pentru aceste achizitii!