Trenurile noi. ”Contractul a fost desfiinţat în instanţă”

Contractul pentru 62 de trenuri noi semnat la finalul anului 2023 de Sorin Grindeanu a fost desfiinţat în instanţă, spun reprezentanţii USR, care-l critică pe ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

”Ministrul PSD Sorin Grindeanu nu e în stare să cumpere trenuri noi pentru România. Contractul pentru 62 de trenuri noi semnat la finalul anului 2023 de Sorin Grindeanu a fost desfiinţat în instanţă, după o contestaţie admisă de Curtea de Apel Bucureşti. Licitaţia va fi reluată, alt câştigător, contestaţii şi multe luni pierdute”, afirmă USR într-un comunicat oficial.

Potrivit USR, cele 62 trenuri noi de scurt parcurs ar fi trebuit să circule pe rutele Bucureşti – Suceava – Iaşi, Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin -Cluj – Bistriţa, Ploieşti – Bucureşti – Constanţa şi să înlocuiască actualele garnituri antice.

”În aceeaşi situaţie e un contract pentru 20 de trenuri electrice noi finanţat prin PNRR, invalidat similar în justiţie în 2023. Iar trenurile pe hidrogen sunt la a 3-a licitaţie, după ce primele două au fost anulate. E un risc major de pierdere a banilor europeni din PNRR”, explică Horaţiu Cosma, fost secretar de stat USR la ministerul Transporturilor. USR arată că ”singurul contract încă în picioare pentru trenuri noi e cel pentru 37 de trenuri de lung parcurs semnat în 2022. A venit în ţară un singur tren, dar s-a defectat de la primele teste şi e departe de momentul punerii în circulaţie cu călători”.

”Lui Sorin Grindeanu îi pasă cât negru sub unghie de calea ferată românească, de trenuri noi, confortabile şi rapide pentru călători. În timp ce toată Europa se mişcă accelerat spre acest mijloc de transport prietenos cu mediul, partidul comasat PSD-PNL dinamitează cu bună ştiinţă viitorul României în transporturi”, spune Horaţiu Cosma, expert în infrastructură”, acuză Opoziţia.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

11 Comentarii

  1. Când p să cumpere utilaje pentru îndreptarea liniilor existente?Când vor plăti suficient astfel încât să aibe infrastructură și forță de muncă calificată pentru întreținerea liniilor, nu numai o liotă de directori, unul peste altul care trag aghioase prin birouri pe bani cu mult prea mulți? Fosța de munca specializată dispare rapid și rămâne în urma ei amatorismul cras și o tonă de vorbe goale, plătite cu mult, mult prea mulți bani publici.Și asta e valabil în toate sectoarele de activitate încă ale statului care dată privatizate vor ridica problemele la pătrat, vezi căile ferate engleze.

  2. mai balbaitule de la Craiova si Arad, chit ca astia nu dau spaga!
    Daca mai traia Ceasca, va punea la zid!
    Parca vad cum va voteaza iarasi boborul nemuncitor!

  3. Trăiască și înflorește Basesciada CFR (OBB, Deucheban, SNCF , MAV , etc ), unde her Grindeanun își face și el numărul , cu cahete de sarcina întortocheate și cu destinațiune precisă spre polacioci et frantuska . Brava structurilor de securitate , care ne alimenteste , artificiale cu ce vrea mușchii lor . Nu cumpărați trinuri românești, că dați de munce la români și nu mai plraca din țară , iar voi nu mai puteti aduce personale înalt calificate din Nepal und Bangladesh, respectiv sirlancoizi , pentru înlocuirea creștinilor români . Fira-ti ai d.. de speculanții de rahat !

  4. Bine că s-a blocat hoția asta! Evident că jegurile trădătoare useriste mor de supărare că nu s-a mai încheiat încă un contract major prin care să se cumpere trenuri din străinătate, pe extrem de mulți bani.
    Iar tâmpenia aia sinistră cu trenurile cu hidrogen e o imbecilitate fără seamăn! Adică avem căi ferate electrificate pe care punem locomotive cu hidrogen? Tembelii ăştia userişti au făcut clasa a şasea să afle cât de greu se obține hidrogenul? Fiindcă ei au băgat în PNRR o asemenea idioție.

  5. Trenuri se fabrică și-n țară dar escrocii vor parandărăt gras și vânzarea pe șestache a companiei spre vreo coprorație pusă pe procopseală gen Roșia Montană sau Mol care să taie la fier vechi niscaiva șine și locomotive, eventual ceva cupru de pe la liniile electrificate.Modelul e vechi.Bagă trenuri polace pe bani mulți după care declară faliment pe companie, apoi pun la bătaie acțiunile la un preț derizoriu pe care le cumpără, cu dedicație, alții ce le baga nemoșagul în sinecuri ,drept mulțumire, și parandarătul în conturi.La fel au nenorocit energia, flota, gazele și vor nenoroci apa potabilă și mai știe naiba ce.De asta sunt buni, nu de altceva.

  6. Ce INCOMPETENȚI ajung miniștri
    si mai vor să si conducă, să facă afaceri de miliarde, dar ei nu-si văd propria prostie. Halal

  7. Nu comentez calitatea trenurilor si nici corectitudinea licitatiei. Fac doar o precizare: USR n-a facut decat sa blocheze, sa desfiinteze si n-a creeat nimic. A, uitasem! Bestiile soroshiste ne-au pricopsit cu vaccinuri.

  8. Ce au trenurile facute la SOFTRANS ?Cu ce difera de alea care abia au ajuns si s-au defectat ? Va spun diferenta . SUNT ROMANESTI si deja circula de ani , nu mai trebuiesc probate. plus mina de lucru in romania , relansarea industriei autohtone. La citeva mii ce vor lucra la firma respectiva se vor adauga alte citeva mii pe orizontala, care vor produce componente.Avantaj ROMANIA.Plus , taxele si celelalte ramin in tara. GINDITI , mai gowernanti….

  9. Dar in Romania nu se putea sa fie fabricate aceste trenuri ? Nuuuuu? Pai, de ce ? Pentru ca nu avem tehnologie si nu avem specialisti! Bine , bine , dar altii cum au ? Pai, altii este destept!(sic!) Si tot asa, nu mai fabricam , tractoare , autobuze , garnituri de metrou , etc. , etc. ! Concluzia : suntem o tara inapoiata, o tara din lumea a-111-a, o biata furnizoare de materii prime , o piata de capital , o furnizoare de forta de munca ieftina, o colonie autentica, ce nu prea isi gaseste locul intre tarile Europei ! Traiasca jaful si coruptia institutionalizate din Romania !

  10. Pacat ! Grindeanu este „probably” cel mai bun ministru al transporturilor de dupa 90 dar si cel mai capabil ministru din actualul guvern. Pacat ca este sabotat….noi suferim .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.