UE va înăspri testul de emisii pentru mașinile hibrid

Schimbarea testului pentru a reflecta mai bine emisiile din lumea reală susține consensul tot mai mare din rândul grupurilor de mediu

De (R.C.)
UE va înăspri testul de emisii pentru mașinile hibrid

Schimbarea testului pentru a reflecta mai bine emisiile din lumea reală susține consensul tot mai mare din rândul grupurilor de mediu

Uniunea Europeană intenționează să înăsprească metoda de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor hibrid cu încărcare la priză, după criticile potrivit cărora testele actuale dau rezultate de până la patru ori mai mici decât emisiile din lumea reală, conform Reuters.

Două surse familiarizate cu acest subiect au declarat că noua metodologie ar putea însemna că unii constructori auto, care în 2021 au vândut în Europa aproape la fel de multe vehicule hibride plug-in ca și vehiculele electrice cu baterii (BEV), ar trebui să vândă mai multe BEV pentru a îndeplini obiectivele UE privind emisiile și a evita amenzi considerabile.

Testul revizuit va fi probabil aplicat începând cu aproximativ 2025, au declarat sursele.

Un oficial al Comisiei Europene a declarat că este în discuție o modificare a normelor de punere în aplicare a normelor de implementare a emisiilor poluante Euro 6, care revizuiește abordarea de testare – numită Worldwide Light Vehicles Testing Procedure (WLTP) – pentru a determina factorii de utilitate pe baza datelor din viața reală provenite de la indicatoarele de consum de combustibil, dar nu a fost în măsură să ofere mai multe detalii.

Modificarea ar urma să fie discutată de Grupul de lucru pentru autovehicule, format din părți interesate din industrie, guvern și asociații de consumatori, pe 9 februarie, a declarat oficialul, urmând ca o decizie să fie luată în acest an.

Schimbarea testului pentru a reflecta mai bine emisiile din lumea reală susține consensul tot mai mare din rândul grupurilor de mediu și al autorităților de reglementare, conform căruia hibrizii plug-in nu sunt atât de ecologici pe cât se credea odată și nu ar trebui să fie tratați în mod egal cu vehiculele electrice cu baterii atunci când se elaborează politica de încurajare a electrificării.

Constructorii auto, care încă mai au probleme de imagine după scandalul Dieselgate din 2015, în care unii dintre ei au folosit software ilegal pentru a trișa testele de emisii, publică adesea rezultatele testelor de emisii la începutul anului. Cifrele oficiale nu sunt publicate de Comisia Europeană decât mai târziu.

Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW și Renault au declarat că și-au îndeplinit obiectivele pentru 2021, susținute de vânzările record de vehicule electrice.

Țintele pentru 2021 erau de aproximativ 95g CO2/km, variind ușor, deoarece ținta fiecărui producător auto este ajustată în funcție de greutatea medie a vehiculelor sale.

Distribuie articolul pe:

4 comentarii

  1. Pt Marius:vaca este un animal bun și cuminte,ca atare s-ar cuveni sa o care baba cloanta Ursula pe văcuța. Otravă asta împreună cu familia ei toată slobozesc multe noxe pe toate găurile lor. Ar trebui un pic rarita

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.