Un an cu Imperio de la Astra Arad

Zilele acestea se împlinește un an de când primul tramvai nou achiziționat după anul 1973 intra în traseu pe linia 41. Astra Imperio Metropolitan #3810 este primul tramvai ieșit din depoul Alexandria în jurul orei 04.30, fiind urmat de alte 13 vagoane care au început să circule pe linia 41, metroul ușor al capitalei.

Astra Vagoane a trimis tramvaiul 50 către Capitală

Ulterior, tot lotul de 20 de vagoane alocat liniei 41 a intrat în traseu până la finalul lui ianuarie 2023. În același timp, Astra Arad a continuat livrările, la ora actuală fiind 67 de tramvaie livrate și bune de traseu, cu unitatea 68 în pregătire în depoul Militari, iar unitățile 69, 70, 71 și 72 sunt în pregătire în uzinele din Arad pentru livrarea până de revelion, scrie mobilitate.eu

Tramvaiele circulă la ora actuală pe liniile 41, 25, 10, 1  și 21. Urmează alte 12 unități începând cu mijlocul lui decembrie pe linia 32. Proiectul cuprinde și liniile 40 și 55, dar din cauza infrastructurii nemodernizată pe aceste trasee, proiectul va fi modificat cel puțin până la modernizarea celor două trasee, ultimele 20 de tramvaie Imperio urmând să fie împărțite între liniile 41, 32 și 25.

 

Recent, STB SA a realizat o serie de lucrări de adaptare rapidă a infrastructurii existente în depoul Colentina în vederea garării a 12 tramvaie Imperio Metropolitan ale liniei 21. Conform informațiilor mobilitate.eu, acestea nu vor putea fi aduse la depoul Colentina cât este valabil contractul de finanțare al proiectului, 5 ani, urmând ca depoul Colentina să primească tramvaie de 36 de metri cel mai devreme peste 5 ani, sau mai devreme, dacă o nouă licitație va include și linii deservite de depoul Colentina în proiectul liniilor cu parc modernizat.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

5 Comentarii

  1. 2nd request
    Va rog sa publicati, Caietul (Caietele) de Sarcini, licitatiei pentru aceste tramvaie.

  2. Prea lungi pentru liniile de tramvai din Bucuresti. Mai scurte era mai bine.

  3. Infrastructura poate fi adaptată la cerințele noilor tramvaie. Nu asta e problema. Prioritar este să reducem aglomerația traficului din capitală și poluarea pe care o produce. Iar acest lucru nu-l putem face decât prin eficientizarea și creșterea capacității transportului în comun. Iar asta înseamnă și a aduce tramvaie mai lungi cu care să poată călători mai multă lume. Nu e suficient doar să schimbi tramvaiele vechi cu altele noi. Trebuie să fie și loc în ele. Și dacă va trebui să adaptăm infrastructura, asta e! Vrem ca aerul din București să fie respirabil și traficul mai puțin aglomerat sau nu?

  4. Cum sunt tramvaiele Astra? Prea lungi – zice Aristotel. Trebuie tramvaie mai lungi – zice Constantin.
    Concluzia: niciodata nu e asa cum trebuie!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.