Ungaria va construi peste 100 de km de cale ferată cu fonduri din China

Guvernul Ungariei a decis sa lanseze cel mai ambitios proiect decontructie decai ferate din ultimii 70 de ani, a anuntat Peter Szijjarto, secretar de stat pentru relatii economice internationale din cadrul Ministerului de Externe. Este vorba despre un inel feroviar al Bufapestei destinat transportului de marfa, care se va realiza printr-un credit de un miliard […]

Guvernul Ungariei a decis sa lanseze cel mai ambitios proiect decontructie decai ferate din ultimii 70 de ani, a anuntat Peter Szijjarto, secretar de stat pentru relatii economice internationale din cadrul Ministerului de Externe. Este vorba despre un inel feroviar al Bufapestei destinat transportului de marfa, care se va realiza printr-un credit de un miliard […]

Guvernul Ungariei a decis sa lanseze cel mai ambitios proiect decontructie decai ferate din ultimii 70 de ani, a anuntat Peter Szijjarto, secretar de stat pentru relatii economice internationale din cadrul Ministerului de Externe. Este vorba despre un inel feroviar al Bufapestei destinat transportului de marfa, care se va realiza printr-un credit de un miliard de euro acordat de China.

Calea ferata dubla va avea 113 kilometri lungine si va presupune si construirea a doua noi poduri peste Dunare. Trenurile de marfa vor putea parcurge distanta cu viteze de pala la 160 de kilometru pe ora.

Oficialii ungari au aratat ca este o investitie care nu numai ca va crea locuri de munca, dar va va fi utila generatiilor viitoare. Astfel, guvernul Viktor Orban a adoptat decizia de a construi o varianta feroviara pentru transportul de marfa care sa ocoleasca Budapesta prin partea de sud.

Secretarul de stat ungar a mentionat ca una dintre masrile resurse ale Ungariei este pozitionarea pe coridoarele de trasport Est-Vest. In acest moment, sistemul feroviar este centrat pe Budapesta si asta il face putin competitiv. Din cauza tragicului puternic spre si dinspre suburbiile capitalei, transportul feroviar de marfa este oprit in timpul zilei, iar noaptea este limitat in buna masura, dincauza zgomotelor.

’’Daca un tren intra in Ungaria pe la est, el nu poate parasi tara decat dupa patru sau cinci zile. Viteza medie a trenurilor de marfa in Ungaria este de 3 kilometri pe ora. Guvernul vrea sa reduca durata de tranzit la o singura zi.’’

Costul proiectului va fi acoperit printr-un imprumut de un miliard de euro din partea Chinei, anuntat de premierul Wen Jiabao in iunie 2011 si semnat de vicpremierul Li-Keqiang in mai 2012. Guvernul va incerca sa obtina si o finantarea UE pentru acest proiect.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.