Volkswagen a început o campanie de refacere a imaginii în media românească

Grupul auto german Volkswagen, aflat în plin scandal mondial din cauza trişării testelor de poluare, a început să cumpere reclamă în mass-media românească, iar…

Volkswagen a început o campanie de refacere a imaginii în media românească

Grupul auto german Volkswagen, aflat în plin scandal mondial din cauza trişării testelor de poluare, a început să cumpere reclamă în mass-media românească, iar…

Grupul auto german Volkswagen, aflat în plin scandal mondial din cauza trişării testelor de poluare, a început să cumpere reclamă în mass-media românească, iar un prim exemplu îl reprezintă o întreagă pagină a treia din cel mai cunoscut cotidian de business, Ziarul Financiar. Reclama se axează pe maşinile noi, dotate cu Euro 6.

„Absolut fiecare Volkswagen nou cu tehnologie Euro 6 îndeplineşte prevederile stricte ale legislaţiei europene în privinţa emisiilor”, se spune în textul promoţional. Compania ţine să accentueze faptul că tehnologia Euro 6 se referă atât pentru motoarele pe benzină cât şi la cele diesel, adică acelea care au făcut obiectul scandalului mondial. Grupul auto german a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule din întreaga lume, inclusiv din România, cu un soft care falsifica testele antipoluare a motoarelor diesel. În ţara noastră au fost vândute 105.000 autovehicule, din care 56.000 noi la data înmatriculării şi 49.000 având statutul de vehicul utilizat. De asemenea, se află pe stoc, nevândute, la dealerii locali ai VW, 300 de autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărţi de identitate până la rezolvarea problemelor.

Guvernul român, prin vocea ministrului mediului, Graţiela Gavrilescu, a calculat un prejudiciu de 30 de milioane de euro, creat în urma comercializării pe piața autohtonă a celor 105.000 mașini cu emisii mai mari decât cele oficiale. Estimarea a fost făcută în absenţa informaţiilor oficiale de la compania germană, considerându-se că maşinile vândute ca Euro 5 erau de fapt Euro 4.

Scandalul emisiilor poluante a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii,
expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

La nivel mondial, Volkswagen va trebui să facă faţă unui proces grandios pentru că una dintre cele mai importante firme de avocatură din lume încearcă să-i determine pe investitori să dea compania în judecată pentru pierderi de 40 miliarde de euro,
relatează publicaţia britanică The Telegraph. Conform publicaţiei, Quinn Emanuel, care a câştigat aproape 50 de miliarde de dolari pentru clienţi şi a reprezentat companii ca Google, Sony, cât şi Fifa, împreună cu grupul Bentham, încearcă să pregătească un caz pentru acţionarii VW legat de scandalul emisiilor. Va fi încă o mare lovitură după cea de pe bursă, unde VW a pierdul doar în câteva zile 25 de miliarde de euro din valoarea de piaţă.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.