Fenechiu: Sunt dispus să stau în faţa oricui contestă această privatizare

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a revenit cu precizări referitoare la privatizarea CFR Marfă, într-o conferință de presă, după cum a promis joi după anunțarea câştigatorului licitaţiei pentru CR Marfă, respectiv Grupul Feroviar Român.

Fenechiu a ținut să precizeze că această privatizare s-a făcut sub presiune, dar că nu au existat abateri de la lege.

„Sunt dispus şi stau în faţa oricui contestă această privatizare, nu ne-am abătut absolut deloc de la litera şi spiritul legii”, a spus ministrul.

Despre solicitarea FMI care a impus privatizarea CFR pentru ultima evaluare a acordului început în 2011, ministrul a depăsit din nou registrul discuției și după ce joi declara că „după mai multe ore, şapte ore, pot să vă anunţ că a ieşit fumul alb”, vineri a spus  că privatizarea a fost una “cu pistolul la tâmplă”.

„Da, a fost o privatizare cu pistolul la tâmplă, dar asta nu a însemnat că am încălcat cu ceva legislaţia română sau orice tip de principii privind privatizarea”, a spus Fenechiu.
Referitor la contestaţiile companiilor privind privatizarea ministrul a susținut că acestea nu au valoare.

Despre banii proveniţi din privatizarea CFR Marfă, ministrul a spus: „Eu mi-aş dori ca cei care au cumpărat CFR Marfă să dezvolte această companie şi statul în fiecare an să nu mai plătească de la buget subvenţii, ci să primească de la companie dividende. În momentul acela abia cred că ne-am atins obiectivele”, a arătat Fenechiu, afirmând că statul, în calitate de acţionar minoritar la CFR Marfă, va trebui să vegheze asupra problemelor angajaţilor şi dezvoltarea companiei.

În ceea ce priveşte parcursul financiar al CFR Marfă, Fenechiu a arătat că activitatea companiei din 1996 până în 2012 este analizată de Corpul de Control, urmând ca analiza să fie dată publicităţii.

El a mai explicat că peste 12 companii şi-au manifestat intenţia de a participa la privatizarea CFR Marfă, deşi reprezentanţii ministerului au trimis scrisori de invitaţie către toate marile companii din Europa.

„Din nefericire, anul 2012 a fost un an prost pentru transportul de marfă din Europa, multe companii au terminat anul pe pierderi şi există reglementări clare în ţările membre că atunci când nu ai profit, nu ai dreptul să faci investiţii în anul următor”, a spus ministrul.

Întrebat dacă există garanţii privind promisiunile făcute de GFR pentru viitoare investiţii în CFR Marfă, ministrul a răspuns.

„Nu, atât timp cât în caietul de sarcini nu sunt cerute, nici nu pot să cer garanţii. Aceasta este o acţiune pe care şi-a asumat-o de bună voie investitorul. Nu pot să-i cer garanţii. Dacă va face sau nu va face aceste investiţii, rămâne de văzut, dar nu erau condiţii în caietul de sarcini”, a conchis Fenechiu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.