La B1 cu Turcescu şi Cristoiu: Odă prezidenţială criminalului de război Ion Antonescu
Băsescu, iar bădăran (Video)
 

Băsescu, iar bădăran (Video)
Minciuna stă cu Regele la masă ! Militarii se exclud.Foto: Sorin Lupşa / Administraţia Prezidenţială

Preşedintele României, Traian Băsescu, pretinde că e în toate ale sale. Şeful statului român a făcut, miercuri seara, declaraţii absolut iresponsabile la B1 TV în prezenţa lui Ion Cristoiu şi a lui Robert Turcescu care nu au ripostat şi nu au oprit emisia:"Abdicarea Regelui a fost un act de trădare".

Garantul constituţional al statului român şi-a demonstrat, încă o dată dacă mai era nevoie, nivelul de cultură şi de educaţie. De data aceasta abordând tema din Istorie a abdicării forţate a Majestăţii sale Regele Mihai I al României şi a responsabilităţilor româneşti pentru cumplita tragedie numită Holocaust. Dovezile crude ale educaţiaeipreşedintelui României nu sunt o noutate: cu aceeaşi competenţă abordează teme de drept constituţional, relaţii internaţionale şi diplomatice.

Supus de Ion Cristoiu unui test rapid de cultură minimă pentru un preşedinte al unei ţări, Băsescu s-a bâlbăit vreme îndelungată. Pasionat de Istorie, jurnalistul l-a întrebat pe şeful statului dacă ştie semnificaţia zilei de 22 iunie. Cu un pic de ajutor din partea jurnalistului a reuşit să vorbescă despre ce nu a fost în stare iniţial - Intrarea României în Al Doilea Război Mondial: "Ăăă a fost asta ... hai să-i spunem de la celebra: Soldaţi români, vă ordon treceţi Prutul !"

"Abdicarea regelui a fost un mare act patriotic... Nu ! A fost un act de trădare a interesului naţional al României din partea Regelui. Acesta este punctul meu de vedere", a spus şeful statului român.

Preşedintele României a jignit astfel Istoria României: "Mareşalul Antonescu este vinovat în istorie pentru pogromul împotriva evreilor, pentru deportarea lor în Transnistria. Uităm că România avea atunci un şef de stat. Antonescu era prim- ministru. Unuia îi dăm averile, pe altul îl facem criminal de război. De ce? Doar pentru că unul a fost slugă la ruşi".

Preşedintele României, care a recunoscut că a fost un mediocru în şcoală, a dovedit de câtă învăţătură a fost în stare: Abdicarea a fost un "act de trădare al interesului naţional".

Şeful statului român a delirat într-o notă cu aparenţe patologice pe tema Holocaustului: "Tot continuăm să considerăm că abdicarea Regelui a fost un mare act patriotic. Nu. A fost un act de trădare a interesului naţional al României. Din partea Regelui. Acesta este punctul meu de vedere. (...) Trebuie să recunoaştem că noi încă nu ne aşezăm corect valorile, de exemplu, pentru noi toţi şi pentru istorie Antonescu rămâne responsabil de holocaustul împotriva evreilor şi ţiganilor, ducerea lor în Transnistria, nu ştiu ce... Nimeni nu spune că statul român avea un şef de stat atunci, ăsta ( n.r. -aşa îl numeşte actualul preşedinte al României pe Ion Antonescu, pe atunci Conducătorul Statului) era doar prim-ministru. Unora le dăm averile, iar pe alţii îi considerăm criminali de război, şeful de stat şi primul ministru doar pentru că unul a fost slugă la ruşi şi a lăsat ţara prin abdicare îl iertăm de toate păcatele?".

Pupat poala lui Paul

Întrebat dacă vreodată regele Mihai i-a reproşat apropierea faţă de Prinţul Paul de România, Băsescu a răspuns că nu. (Prin botezarea fiului lui Paul) eu am făcut un gest să probez că nu avem nimic cu Casa Regală pentru că Paul e parte a Casei regale oricât de dezmoştenit ar fi", a completat Traian Băsescu.

Afirmaţiile şefului statului au stârnit reacţii dure din partea istoricilor şi a jurnaliştilor.

"Să faci asemenea afirmaţii despre un fost şef de stat e un act antinaţional. E inacceptabil. Am auzit fel de fel de declaraţii ale preşedintelui, dar doreşte să rămână în istorie şi întoarce ţara pe dos. Le gândeşte noapte şi le aplică ziua. Dar să ajungi să insulţi istoria României, deja nu mai e vorba de persoana lui Mihai I. Probabil aşa înţelege Traian Băsescu să rămână în istorie", a declareat jurnalistul Cristian Tudor Popescu la Realitatea TV.

"Mi s-a părut un discurs politic şi incalificabil în care falsifică evenimentele în România. Această comparaţie cu mareşalul Antonescu e o falsificare a istoriei. Avem muzee, biblioteci întregi care vorbesc despre asta, dar domnul preşedinte nu le-a frecventat. E incalificabil ce a făcut asta seară", a spus istoricul şi realizatorul TV Stelian Tănase.

Potrivit biografiei Familie Regale a României, în urma abdicării lui Carol al II-lea, la 6 septembrie 1940, Mihai I a devenit Rege al României pentru a doua oară. Şapte ani mai târziu, la data de 30 decembrie 1947, sub amenintarea uciderii, în caz de refuz, a 1000 de tineri deţinuti de comunişti, Regele Mihai I a fost forţat să abdice şi să aleagă calea exilului.

In dimineata zilei de 22 iunie 1941, la ora 2:20, Romania parasea statutul de neutralitate, intrand in Al Doilea Razboi Mondial, de partea Axei. Integritatea regatului era primejduita real de revendicarile tot mai insistente inaintate de Rusia Sovietica, Ungaria si Bulgaria. Avea sa urmeze unul din cele mai aspre capitole ale istoriei nationale, cu urme care dainuie si astazi, scrie ziare.com.

Accesări: 7652
Cristian Oprea
Publicat Miercuri, 22 iunie 2011

 
mail  print  Yahoo!  twitter  Facebook
Voteaza articolul
[DA]
[NU]
+26
62 Voturi

 

Alte articole scrise de Cristian Oprea: Alte articole din categorie:


 
Comentarii

Cristian Oprea
18:20:53, 03 Jul 2011 90
@ krudus: Eu cunosc MULT mai bine decât dumneavoastră ce este Justiţia din România. Induceţi în mod mizerabil ideea că acest Băsescu ar fi avut dreptate dar, că eu a; fi câştigat pe nedrept procesul. Este o mârlănie din partea dumneavoastră. Vreţi să ştiţi că şi pe mine mă lasă rece faptul că am câştigat procesul ? +++ Eu am câştigat, în 21 ani de presă, procese , mai ales în penal, cu mult, mult mai grele şi mai dure, cu adevăraţi baroni roşii şi cu mafioţi. Am avut un singur aliat, un singur avocat, o singură "pilă" în Justiţie: adevărul spuselor mele, al scrierilor mele; faptul că am scris DOAR pe bază de probe concrete. Cu toate cel “cunoscute” din Justiţie nu aureuşit să mă răpună ! Am fost dezamăgit când nu a făcut recurs, nu mă aşteptam la un abandon atât de laş. A fost o laşitate să înceapă lupta şi să nu o ducă până la capăt ! Voiam să-l înving pe toată linia. Dar a fugit din ring ca un fătălău, ca o *editat*re. Bărbaţii se luptă până la capăt. Nebărbaţii, nu ! ((((((((())))))) Nu mă miră de la susţinătorii unuia precum adulatul o atare abordare. Doar într-o minte clocită poate sta comparaţia dintre acest Băsescu şi Oameni de Stat precum Iliescu, Contsantinescu şi Majestatea Sa Regele Mihai I al României. Faptul că îl invocaţi şi pe Ceauşescu mă face să mă întreb dacă nu chiar dumneavoastră aţi emis celebra frază: Dacă stătea doar zece ani era un mare preşedinte. Dar deh ! cine se-aseamănă se-adună ! **** Doar o minte înceţoşată poate emite idei că eu sau alţii ne alegem nume sonore pentru ceea ce în mod absurd dumneavoastră numiţi “lovire”. Păi ... doar nu o să criticăm trepăduşi iar pe monştri sacri ai politicii să-i lăsăm să stea liniştiţi la locurilii lor. Şi nu, NU lovesc în nimeni. Spun, prin scrierile mele arăt adevărul. Faptul că spun adevărul e intrepretat drept o lovitură mă bucură enorm: înseamnă mi-am atins ţinta ! Asta şi urmăresc prin adevărurile scrise de mine: să repar lucurile rele făcute de potentaţi sau, cei care sunt vizaţi de ele să se tăvălească în chinuri că sunt unii care nu tac, le văd şi le consemnează ca atare. **** Vă compătimesc sincer că Sergiulică, aşa cum a ajuns acum, e un reper atât de înalt pentru dumneavoastră. Păi nu degeaba Traian cel Groaznic se întovărăşeşte la idei cu Sergiu. Şi nu degeaba o televiziune le suflă amândurora în ce nu au sus ! *****Dacă Sergiu poate să emită enunţuri de istoric, el inginer mecanic ajuns regizor bun de filme, atunci e vai şi amar de dumneavoastră şi de cei care îl promovează ! ********* E o confuzie bolşevică ceea ce faceţi: Zoe şi Valentin au venit la ospăţi din banii poporului, Casa Regală a României a cerut ce îi aparţine ca proprietate obţinută din banii ei propriii şi personali şi nu banii publici. Este scârbos de scandalos amestecul pe care îl faceţi ! Nu sunt sluga Majestăţii Sale, dar nici nu mă târăsc în patru labe în faţa unui Abject, Gunoi Uman, Scursură Umană, Mutant ambulant, Degenerat biped, Jeg Uman. Aţi atins, totalmente prosteşte, cu prostia din 2009 a lui Duda - pe care nu îl înghit (poate voi da publicităţii scrisoarea pe care i-am trimis-o zilele trecute şi am trimis-o şi Casei Regale ) - un subiect delicat care se întoarce împotriva dumneavoastră, cel care vă daţi deţinătorul adevărului dar care se face că uită se propria-i scroafă moartă din coteţul prorpiu şi personal: dar de v*editat*a cea mică de şi-a trecut nu'ş ce şcoli de prin cele Americi înainte de marea operaţiune de nepotism din 2009 ca să meargă la Bruxelleuş, ce mai ziceţi ??? Aia devoalată, nu de unii ca mine care mă iau de bietul Băse. Ci de celebrul portal portocaliu sub semnătura celui mai orange dintre cei de acolo ! Acum pe bune, ee diferenţă e între Nicu Ceauşescu şi EBA ? Chiar nu aveţi un pic de ruşine ??? Au făcut Constantinescu şi Iliescu aşa ceva ? Apropos de faptul că îl citaţi pe Irinel – ceea ce vă arată nivelul !!! – să vă spun eu, folosind lexicul becalian, ce aţi încercat să faceţi aici: Aţi făcut “decât o aroganţă”. Jenant !
ContraPro
+15
 
krudus
11:04:33, 02 Jul 2011 89
Cunosc suficient destul de bine cum functioneaza Justita de la noi.Victoria dvs in acel proces nu imi spune absolut nimic.Ma derajeaza insa, ca dvs, o parte dintre ziaristi va alegeti victime cu nume sonor, in care loviti precum suporterii unei galerii, cand prind un suporter de la echipa adversa. Pana acum 7 ani , tinta nr 1 era dl. Iliescu*editat*unist, bolsevic, mineri, confiscare de Revolutie si alte aberatii. Acum tinta dvs este Basescu si nu va mai opriti. Distins ziarist , pai si tov. Ceausescu si dl. Iliescu si dl. Basescu au facut pentru Romania, infinit mai multe lucruri bune decat acest Mihai revendicaci, pe care dvs il venerati si ii fabricati o imagine falsa. Afacerea Skoda este o carte scrisa in 1935 de catre Al.V.Casimir, pe vremea cand nu prea se stia despre comunistii falsificatori de istorie regalista, .. era la Putere familia regala, camarila..... Faptul ca dl. Sergiu Nicolaescu, o personalitate in viata,unanim recunoscuta spune despre Mihai ca este un tradator, pt mine este mai mult decat suficient.Sergiu Nicolaescu a avut o legatura directa prin tatal domniei sale, cu plecarea regelui in acel faimos tren.Trenul plin cu bogatii despre care am invatat la scoala. Acum, trebuie sa stiti ca in anul 1989 nu l-am impuscat pe Ceausescu, condamnat pe printisorul Nicu sau printesa Zoe, ca sa vina la ospatul poporului alta haita de regi, principese si dude. La Revolutia din "89 au murit tineri cu varste mult mai fragede decat avea Mihai si la 23 August si in "47.Acei tineri merita sa fie elogiati si facuti Eroi ai poporului in fiecare zi, nu Mihai abdicatorul. Doriti sa fiti sluga regelui abdicator , este dreptul dvs sa alegeti dar nu atacati oamenii care au curajul sa spuna adevarul asa cum a fost , adevarul necosmetizat. p.s1 - exact asa cum Duda si-a falsificat CV-ul introducandu-si Harvard-ul ca absolvent(in fapt era un curs de 2 saptamani), tot asa ii fabricati si voi lui Mihai, merite si virtuti pe care omul chiar nu le are. p.s 2- intr-o tara in care oamenii se sincid din cauza lipsurilor e bine ca regele are milioane primite despagubire pentru tradare si abdicare.Misto, vorba lui Irinel !
ContraPro
-13
 
Cristian Oprea
17:22:57, 28 Jun 2011 88
@CZC: Articolul nu este unul despre vinovăţii şi nevinovăţii. Dumneavoastră aţi deschis discuţia. Într-un mod care nu mă miră deloc introduceţi tema disidenţei lui Paul Goma, cred că printre puţinii disidenţi advăraţi, şi a zicerilor sale despre distrugerea elitelor. Ei bine nu, nu ţine divesiunea dumneavoastră menită să deturneze subiectul. Tot do diversiune este şi referirea la acele prinicipi de bază ale Dreptului pe care le-aţi invocat în postarea anterioară. Da, aud şi cealaltă parte şi iau în considerare şi ce zic-ştiu alţii nu doar ce ştiu eu. Sunt consternat când citesc ceea ce aţi scris: " cred ca e bine sa lasam istoricii sa le elucideze". Din nou: cine .. NU eu a deschis discuţia despre teme istorice controvesrate ??? Cine ??? Încercaţi şi o altă diversiune afirmând că nu sunt dispus să ascult şi cealaltă parte. Dialogul anterior vă demonstrează cu prisosinţă că sunt dispus să ascult şi cealaltă parte. Acum să vă explic: NU înseamnă că deşi ascult trebuie să şi fiu de acord. Ascult dar combat. Că nu vă covine, e altceva ! Dar NU MAI apelaţi la diversiuni de acest tip, afirmând că fac ceea nu fac de fapt. Iată şi o altă diversiune la care recurgeţi afirmând în ultima intervenţie: "Unde vedeţi că mă consider deţinătorul adevărului?". Numai că, în penultima intervenţie aţi afirmat nregu pe alb că sunteţi deţinătorul adevărului. " Oricum, pe mine nu ma deranjeaza, atat timp cat SUNT CONVINS ca am dreptate. " Vedeţi cum debordaţi de convingere, crezând că nu citim ceea ce aţi scris ??? UNDE aveţi dreptate, dar parţial: Nu, dumneavoastră nu aţi înjurat, aşa e. Eu DOAR defineam la modul general limitele înjurăturilor. Repet, extinderea definirii cokunicării pe aici NU vă viza. Ohoo, am o capacitate dincolo de aparenţe de a înţelege cu mult mai multe din cele citite, decât vă puteţi închipui. Îmi pare că îmi reluaţi îndemnurile ca şi când ar fi ale dumneavoastră. Da, ar trebui să recitiţi ceea ce am scris ca să şi puteţi să înţelegeţi ceea ce am ascris. Dar e posibil să vă excutaţi doar ordinul de a nu pricepe. Şi eu sper, dar eu sper sincer, că dumneavoastră ştiţi ce e acela un citat. Şi mai ales că ştiţi şi cum se foloseşte ! Şi, mai ales, în ce scop !
ContraPro
+14
 
CZC
08:29:51, 28 Jun 2011 87
Am zis că nu mai continui dar văd că mă acuzaţi de ce n-am spus. Mai citiţi odată. “Sunt de acord ca o crima nu justifica alta si ca nici o fapta buna nu te absolva de o crima, dar e bine sa fie analizata situatia sub toate aspectele. Si ce treaba au romanii cu Birkenau? N-am zis ca detin adevarul. Am zis doar sa nu fie aduse acuzatii fara baza reala. Dar de ce spune Paul Goma de ce nu ziceti nimic? Cine a distrus elita Romaniei dupa 23 august 1944? De ce au fost si sunt acuzati romanii de crimele comise de altii? Asa cum am spus, sa se analizeze "sine ira et studio". Imi pare rau, dar nu cred ca eu sustin ceva trunchiat. Am spus doar “autiatur et altera pars”. V-am spus ca nu ma interesaza parerea dumneavoastra despre Basescu. Referitor la toata clasa politica postdecembrista eu sunt total de acord cu domnul academician Florin Constantiniu. In ceea ce priveste aspecte recente ale istoriei noastre, cred ca e bine sa lasam istoricii sa le elucideze, pe cat posibil, avand in vedere si posibilitatea accesul la documentele vremii.” Chiar nu ştiţi ce înseamnă “audiatur et altera pars” şi “sine ira et studio”? Unde vedeţi că mă consider deţinătorul adevărului? Unde vedeţi înjurături sau jigniri în intervenţiile mele? Chiar nu aveţi capacitatea de a înţelege ceea ce citiţi? Mai citiţi odată ce am scris şi veţi constatat că sunt citate din diferite documente. Sper ca ştiţi ce e acela un citat.
ContraPro
-13
 
Cristian Oprea
20:15:31, 27 Jun 2011 86
@ CZC: Îmi pare rău să vă spun, dar e un lucru pe care trebuia să îl constataţi singur: dumneavoastră aţi deschis discuţia despre , dumneavoastră aţi adus argumente prolegionare, susţinându-i nevinovăţia lui Antonescu, nu eu. În plus amestecaţi cel puţin interesant lucrurile. Mă întreb dacă o faceţi voit. Din crimele împotriva românilor amestecate cu celelalte vreţi să faceţi un argument de filoantonescian. E dreptul dumneavoastră. Vi-l respect, aveţi derptul la opinie. Iar aici au loc toate opiniile, fie că ne plac fie că nu, fie că ne apreciază fie că ne înjură. Şi înjurătura, ca formă contondentă de exprimare are loc aici. Noi avem o singură limită: şi înjurătura să aibă o limită ! Referitor la al doilea post: Dacă sunteţi convins atât de ferm că pe un sbiect atât de controversat aveţi doar DUMNEAVOASTRĂ dreptate ... mda. Deh ! Votează fiecare cum vrea şi cum percepe un subiect, dar mai ales în funcţie de realismul argumentelor. @ AAA: Păi ... nu aţi înţeles cu ţiglele de pe casă ... reclamam lipsa lor la prietenul dumneavoastră, emiţătorul de grobianisme. Grobianul ! Dincolo de disputele noastre, nu cred că aveţi pretenţa ca bietul Sergiu să fie considerat un specialist în Istorie. Eu am fost bucuros că mai ştie cum îl strigă. Vă daţi seama cât de jos au ajuns dacă îl citează cu opinii despre un moment istoric pe Sergiu  ??? Mai maimuţe decât dumeavoastră nu putem fi, dumneavoastră cei ce vă circumscrieţi ideii desprinse din bancul Biscuim Măria Ta, biscuim ! Dacă spunem şi scriem ce gândim înseamnă că avem idei asemănătoare, deşi sunt antibăsescu. dacă erau idei asemănătoare probăsescu, atunci în logica dumneavoastră stranie, nu mai erau scrise după dictare şi nu mai eram maimuţe. Cred că sunteţi Băsescu de fapt, că numai domnul cu acleaşi nume are în vocabular termenul de maimuţă pentru cei care îl contestă. I s-a adresat astfel unui lider politic. Cu decenţă şi eleganţă. Faza cu pusul în paralel mi s-a părut devastatoare: aveţi timp şi aplecare spre o astfel de preocupare. Bravo ! Ce am văzut şi am trăit eu nu putţi contesta şi nu nu e manipuhhlare. Trec peste faptul că puneşi suferinţele de atunci la îndoială sau le aruncaţi în derizoriu, dar pentru sufletul dumneavoastră sper să o faceţi inconştient şi doar în contextul unei dispute politice. Aveţi şi un strop de nemernicie când i vă adresaţi lui CZC, vorbind despre mine despre ceea sunteţi de fapt dumneavoastră: SCLAV. Mai penibil decât un sclav portocaliu care pune aceeşi placă a îndoctrinatului de la sediul de partid, nu poate fi. Mai penibil decât un papagal care îşi repetă NU doar propriile-i expresii ci le le repetă mai ales pe cele ale celor cu care intră în dialog ca fiind ale sale. Cred că vă e milă de dumneavoastră înşivă, că dacă nu mai pupaţi condurul Sultanului Qyor, nu veţi apuca nici măcar statutul de asistat social: veţi fi aruncat direct în stradă. mai hoţi decât hoţii dumneavoastrp nu sunt alţii, oricât vă străduiţi să demontrsaţi contrariul. Păi  USL a inventat mafia, sau cei de teapa celui care plânge că sunt controlate toate containerele de marfă în vamă ?!
ContraPro
+13
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

16 17 18

2000
Sunt de acord cu termenii si conditiile Cotidianul.ro: Cotidianul.ro militeaza pentru exprimare civilizata si isi rezerva dreptul de a sterge/edita comentariile care depasesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoana precum si comentariile cu tenta antisociala, caracter rasist sau xenofob. Comentatorii ce nu respecta conditile mai sus mentionate vor fi tratati ca atare.