Amfitrioanele penale ale Elenei Udrea – sifonarea Fondurilor Europene (I)

Caracatita fondurilor europene si-a asigurat nutritia suculenta din bugetul obez al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului. Odata cu instalarea Elenei Udrea la butoanele jafului national, afacerile clientelei PDL au suferit unboom in profitabilitate. Cu „spatele” asigurat de Cotroceni si mafia transpartinica, Udrea si-a creat o structura infractionala din oameni loiali, multi dintre ei cu experienta in suveica banului public , inca din perioada anterioara accesului total al mafiei pedeliste, la putere. Promovati ca specialisti, cu suport larg, doctoranzii in sifonarea bugetului national si-au desfasurat activitatea nestingheriti. In acest moment, datoria externa a Romaniei depaseste o suta de miliarde de euro brut, fara a calcula deocamdata dobanzile. Sumele nu se regasesc decat infim in invesititii de infrastructura sau de orice fel. Le intalnim insa in contractele preferentiale pentru modernizare si cele de consultanta juridica, zona in care s-au scurs zeci de milioane de euro.

Incepand de astazi voi prezenta, incepand cu baza sistemului, detalii, contracte si nume implicate in procesul de fabricatie.

Dupa preluarea fraielor puterii de catre Guvernul Ponta, greaua mostenire ramasa in transee din perioada precedentului executiv se zbat intre existenta si subzistenta, incercand prin toate mijloacele sa ramana agatati de robinetul finantelor publice. Au plecat capeteniile dar locotenentii lupta la baioneta, incercand sa-si mascheze apartenenta desi notorietatea le este tatuata pe ambele maini.

Primul personaj extras din joben este Doina Surcel (declaratie de avere), Director general in Direcţia Generală Autorizare şi Plăţi Programe, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Un CV impresionant coroborat cu o experienta impresionanta in labirintul rambursarilor de TVA din perioada in care activa in domeniul Finantelor Publice.

Contracte MDRT (sectiune document in sprijinul DNA, DIICOT, DGIPI, SRI si Procuratura Generala)

*D-na Surcel conduce direcţia din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului care îndeplineşte atât funcţia Autorităţii de Management, asigurând verificarea eligibilităţii cheltuielilor efectuate de beneficiarii proiectelor finanţate prin Programul Operaţional Regional (POR), cât şi a Unităţii de Plată ce efectuează rambursările către beneficiarii POR.

Responsabilităţile domniei sale includ: Conceperea sistemelor de verificare şi autorizare a cheltuielilor care se decontează în cadrul POR, elaborarea standardelor de documente, definirea fluxurilor financiare şi a sistemului de gestionare financiară a POR.

Cu o experienta în domeniul gestionării fondurilor externe nerambursabile de cca 11 ani, tranzitând în domeniul dezvoltării regionale în 2001 după ce a ocupat anterior postul de director al Direcţiei de Control şi Rambursare TVA din cadrul DGFP Ilfov.

În perioada de pre-aderare, a fost responsabilă cu managementul financiar al fondurilor Phare la nivelul Agenţiei de Implementare Phare din cadrul MIE, cât şi cu elaborarea şi implementarea standardelor necesare funcţionării în sistem descentralizat extins al Agenţiei de Implementare Phare. Si foarte activa în managementul financiar al programelor de cooperare teritorială şi transfrontalieră finanţate din instrumente structural, IPA şi ENPI, Directia de Autorizare si Plati Porograme din cadrul MDRT. In traducere populara: „mama fondurilor europene”.

Din mana ei mananca toti, are prieteni in toate partidele pentru ca semnatura ei aproba rambursarea fondurilor europene.

Omul de incredere al Doinei Surcel este Gabriel Friptu, fost ofiter al securitatii comuniste, deconspirat de CNSAS pentru activitati de politie politica, amandoi recomandati ca specialisti intangibili de catre Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban.

Statutul lor este intangibil fiind considerati „nucleul” autoritatii de management pentru POR (programul operational regional) laudat de Leonard Orban. In fapt platile pentru acest program au fost suspendate in 2011.

In cazul abaterilor de la prevederile legale priviind achizitiile publice, constatate inainte de efectuarea platilor catre beneficiari, Autoritatea de Management are obligatia de a reduce procentual sumele pe care le va aproba pentru plata , aplicand coeficientul de corectie stabilit. Chiar in aceasta perioada exista riscul, daca nu ne incadrarm in aplicarea corectiilor, sa intrerupa platile pe o perioada nedeterminata.

De fiecare data cand personal autorizat semnaleaza nereguli in manevrarea fondurilor, Doina Surcel invoca autoritatea de audit si motiveaza cu prevederile Uniunii Europene ca sa-si poata aplica corectiile in functie de interesele proprii si evident, de sumele care se deruleaza. Bun negociator, Surcel intelege perfect cu beneficiarii, „hai sa decontam si aduci factura ulterior”, „Brigadiera” pune presiuni pe structura de control a MDRT, specializata in chletuirea fondurilor europene sa aplice corectii mici sau deloc pentru firmele clientelei PDL.

Ea negociaza cu beneficiarii pentru ca are acces direct la el si ea le aplica corectiile(ptr achizitiile publice unde s-au constat nereguli , in loc 25 % le cere 5% si restul spaga, dupa caz). In situatia in care nu au fost efectuate platile de catre MDRT .

A devenit matroana fondurilor europene gestionate de MDRT prin AMPOR. Ea dicteaza ce bani se taie ce bani se dau, carei firme se ramburseaza sume fara documente. Ele urmand sa fie depuse ulterior . In calitatea sa de sef al Directiei Autorizare si Plati Programe Surcel are ultimul cuvant. Un control real al DNA ar scoate la lumina toate jocurilesi sumele, procentul real absorbtie si cheltuielile efectuate declarate in presa de Udrea, operate de „mama hotilor de la Ilfov”- Doina Surcel.

Raportul Autoritatii de Audit a constatat grave erori de sistem. Pentru remedierea deficienţelor cu impact financiar constatate s-au dispus măsuri prevăzute de O.G. nr. 66/2011 (aplicarea unor corectii financiare ) – Raportul a premiat-o cu nota 3.

Ar fi ridicol ca viitoarea inculpata sa isi recunoasca „erorile” din managementul defectuos pe care il aplica in activitatea de rambursare a sumelor cheltuite de beneficiari cand nu a monitorizat corespunzator modul de decontare a cheltuielilor si nu a urmarit respectarea prevederilor OUG 34/2006 privind achiziitiile publice in activitatea sa de decontare.

Gestionarea frauduloasa a sumelor aflate pe mana amfitrioanei au fost sanctionate de catre Comisia Europeana care a interrupt platile pt POR, axa prioritara 2 -infrastructura, toamna trecuta.

Aceste plati au fost reluate ca urmare a scrisorii de angajament trimisa de Leonard Orban care promite transparenta si stoparea scurgerilor fondurilor europene catre canalul colector.

In cazul in care Comisia Europeana constata ca nu s-au aplicat recomandarile Autoritatii de audit, platile vor fi din nou suspendate.

Cu aceiasi prestidigitatori la butoane, ma tem ca promisiunile d-lui Orban raman simple baloane de sapun. Si cum atat d-na Surcel cat si colaboratorul sau apropiat, dl. Gabriel Friptu dau asigurari colaboratorilor si clientelei ca nu vor fi schimbati, scepticismul meu ramane constant. (in episodul de maine, detalii si documente)

Nr. Crt

Denumirea entităţii

Anul

Sume prevăzute în BVC pentru servicii juridice

Contract nr./dată

Denumire prestator

Obiectul contractului

Onorarii stabilite în contract

Total plăţi efectuate

tarif/oră

nr.ore

1

MDLPL

2008

110.000 ron cu tva

248064/ 26.05.2008

S.C.A.RATIU & RATIU

Asistenţă juridică şi reprezentare a clientuului în faţa tribunalului arbitral I.C.C. Paris în dosarul nr. 15298/FM privind pretenţii legate de executarea contractului RO.01.01.06 -„Brăila industrial Park”

forfetar

153.2

101,689.74

2

MDLPL

2008

428.400 ron cu tva

248065/ 26.05.2008

S.C.A.RATIU & RATIU

Asistenţă juridică şi reprezentare în faţa tribunalului arbitral I.C.C. Paris în dosarul nr. 14955FM privind pretenţii legate de derularea contractului prntru reabilitarea drumului judeţean DJ 131 în vederea îmbunătăţirii traficului regional

150 euro fără tva/ persoană/ oră

767.72

428,400.00

3

MDLPL

2008

248.880 ron cu tva

248066/ 26.05.2008

S.C.A.RATIU & RATIU

Asistenţă juridică şi reprezentare în faţa curţilor de arbitraj şi a instanţelor de judecată legate de litigii având ca obiect pretenţii derivând din executarea contractului RO010803020108(reabilitare a 10 şcoli şi 2 colegii în zona de N-V A României)

150 euro fără tva/ persoană/ oră

169

135,519.48

4

MDLPL

2008

214.200 ron cu tva

248067/ 26.05.2008

S.C.A.RATIU & RATIU

Asistenţă juridică şi reprezentare în dosarul 2817/2/2007-„Pavilion expoziţional Constanţa”

150 euro fără tva/ persoană/ oră

62.3

41,900.22

5

MDRL

2009

142.900 ron cu tva

2019/ 27.02.2010

S.C.A.RATIU & RATIU

servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe dispoziţiile Contractului RO 2002/000-586.05.02.03.01.04 –”Reabilitarea drumului DJ 131 în vederea îmbunătăţirii traficului regional”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

89.3

138,440.42

6

MDRL

2009

92.900 ron cu tva

2020/ 27.02.2010

S.C.A.RATIU & RATIU

servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe dispoziţiile Contractului RO 0101.05”Pavilionul Expoziţional Constanţa”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

60.3

92,900.00

7

MDRL

2009

60.000 ron cu tva

2037/ 12.03.2010

S.C.A.RATIU & RATIU

de servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe obiectul dosarului nr. ICC 15298/FM aflat in prezent pe rol la Curte Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ referitor la proiectul RO 0101.06 “Parc Industrial Brăila,”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

39,3

59,661.90

8

MDRL

2009

60.000 ron cu tva

2038/ 12.03.2010

S.C.A.RATIU & RATIU

swervicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţa altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor părţilor contractante întemeiate pe obiectul dosarului nr 732/33/2008 aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Secţia Comercială referitor la proiectul MDP 6/11.06.2003 „Reabilitarea a 10şcoli şi 2 colegii în zona de Nord-Vest a României”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

30

55,062.00

9

MDRL

2009

60.000 ron cu tva

2061A/ 31.03.2010

S.C.A. DUMITRACHE, GHERGHINA &SEBENI

servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe dispoziţiile contractului ro 2002/000-586.05.02.03.01.06, „Reabilitarea zonei turistice a Mănăstirii Agapia

270 euro fără tva/ persoană/ oră

25.3

34,895.06

10

MDRL

2009

70.000 ron cu tva

AA1 2038/2009

S.C.A.RATIU & RATIU

swervicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţa altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor părţilor contractante întemeiate pe obiectul dosarului nr 732/33/2008 aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Secţia Comercială referitor la proiectul MDP 6/11.06.2003 „Reabilitarea a 10şcoli şi 2 colegii în zona de Nord-Vest a României”

305 euro fără tva/ persoană /oră

42

43,488.08

11

MDRL

2009

220.000 ron cu tva

AA1 2037/ 18.09.2009

S.C.A.RATIU & RATIU

de servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe obiectul dosarului nr. ICC 15298/FM aflat in prezent pe rol la Curte Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ referitor la proiectul RO 0101.06 “Parc Industrial Brăila,”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

137.3

211,904.38

12

MDRL

2009

50.000 ron cu tva

AA1 2020/ 18.09.2009

S.C.A.RATIU & RATIU

servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe dispoziţiile Contractului RO 0101.05”Pavilionul Expoziţional Constanţa”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

84.3

36,928.70

13

MDRL

2009

237.000 ron cu tva

AA2 (2019, 2037,2038) /18.09.2009

S.C.A.RATIU & RATIU

servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe dispoziţiile Contractului RO 2002/000-586.05.02.03.01.04 –”Reabilitarea drumului DJ 131 în vederea îmbunătăţirii traficului regional”

de servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe obiectul dosarului nr. ICC 15298/FM aflat in prezent pe rol la Curte Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ referitor la proiectul RO 0101.06 “Parc Industrial Brăila,”

swervicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţa altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor părţilor contractante întemeiate pe obiectul dosarului nr 732/33/2008 aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Secţia Comercială referitor la proiectul MDP 6/11.06.2003 „Reabilitarea a 10şcoli şi 2 colegii în zona de Nord-Vest a României”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

185

237000

14

MDRL

2009

350.000 ron cu tva

AA1 2019/ 18.09.2009

S.C.A.RATIU & RATIU

servicii de consultanţă şi asistenţă juridică şi de reprezentare juridică a Achizitorului în procedurile de arbitraj internaţional sau intern precum şi în faţă altor forumuri stabilite contractual pentru rezolvarea diferendelor şi pretenţiilor parţilor contractante întemeiate pe dispoziţiile Contractului RO 2002/000-586.05.02.03.01.04 –”Reabilitarea drumului DJ 131 în vederea îmbunătăţirii traficului regional”

305 euro fără tva/ persoană/ oră

566.42

343,484.90

15

MDRL

2009

420.070 ron cu tva

2232B/ 01.09.2009

S.C.A.RATIU & RATIU

       

Sursa: http://mariusmina.blogspot.com/2012/05/amfitrioanele-penale-ale-elenei-udrea.html

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.