Diferenţă uriaşă între tratamentul aplicat consumatorilor din SUA şi Europa

Posesorii de automobile Volkswagen din America vor primi circa 20.000 de dolari pentru fiecare maşină, în compensaţie pentru problemele legate de emisiile de noxe. În Europa însă, clienţii VW nu vor primi decât o actualizare gratuită a softului şi un tub de plastic ce trebuie montat la motor, scrie The New York Times.

Această diferenţă de tratament se datorează faptului că legile europene protejează corporaţiile împotriva unor procese colective intentate de clienţii nemulţumiţi.

Însă grupuri de avocaţi de la Paris şi Berlin şi din alte metropole europene încearcă să coalizeze cât mai mulţi clienţi înşelaţi de VW şi să depăşească această barieră legislativă. În cazul în care vor reuşi acest lucru, costurile pentru VW vor fi mult mai mari în Europa decât cele 15 miliarde de dolari pe care compania îi va plăti în Statele Unite. Asta se datorează numărului mai mare de posesori de maşini VW, pentru că avocaţii europeni nu ţintesc mai sus de o despăgubire de 5.000 de euro pentru fiecare posesor, o sumă mult mai mică decât cea oferită de compania germană în SUA.

Spre deosebire de SUA, clienţii europeni care dau în judecată VW riscă să plătească cheltuielile de judecată ale companiei, în cazul ]n care pierd. În SUA, avocaţii pot reprezenta grupuri mari de reclamanţi, în schimbul unui procent gras din despăgubiri, în cazul în care vor câştiga procesul

Nemulţumirile depăşesc problema legată de emisiile de noxe. Unii proprietari de VW cu motor diesel spun că după actualizarea softului maşinile lor consumă mai mult combustibil. Până acum, în Europa nu s-a coalizat decât o mică parte dintre clienţii nemulţumiţi.

Vestea aceasta pică rău pentru Volkswagen, o companie obişnuită cu un statut privilegiat în faţa guvernului german, dar şi a guvernelor europene, pentru că este un mare angajator. Acum însă, Comisia Europeană (despre care ultimele dezvăluiri arată că ştia de mult timp că VW trişa la testele de emsii) a început să coordoneze acţiunile statelor UE în vederea obţinerii de compensaţii de la compania germană. Iar landul Bavaria are în vedere să dea în judecată VW pentru dezastrul pe care scandalul motoarelor diesel l-a produs fondului de pensii al landului, unde VW era acţionar.

Scandalul „Dieselgate” izbucnit în SUA şi care a provocat pierderi uriaşe pentru VW este considerat unul dintre motivele care au dus la tergiversarea negocierilor pentru acordul de liber schimb dintre SUA şi UE, unde Germania este principala voce şi manifestă o orientare a exporturilor către pieţele asiatice.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.