„Poveşti mediteraneene” cu Rodica Lomnăşan

Astăzi, ora 17.30, sunteţi invitaţi la vernisajul expoziţiei Poveşti mediteraneene a artistei Rodica Lomnăşan. Expoziţia va fi prezentată de criticul Luiza Barcan şi va fi găzduită de Institutul Cultural Român în perioada 19-27 octombrie.

Artista a ales pentru sala ICR lucrări din seriile Mitul Afroditei, Lost Atlantis şi Olive Tree, realizate în tehnica gravură – aquaforte pe cupru şi aquarelă.

„Am început această serie de lucrări ca o poezie închinată naturii, într-un loc în care timpul pare să se fi oprit. Timpul petrecut în acest spaţiu, încărcătura legendară a locului mi-au inspirat o nouă viziune asupra naturii din jur şi asupra unor elemente simbolice cheie. Aici s-au amestecat în timp civilizaţii, religii, tradiţii – toate lăsând în aer o atmosferă cu totul specifică, greu de definit, dar care îţi încarcă sufletul pozitiv”. Astfel descrie Rodica Lomnăşan spaţiul mediteraneean în care a realizat, în perioada 2009-2015, lucrările expuse.

Rodica Lomnăşan (n. 1965, Alamor, jud. Sibiu) a absolvit în anul 1994 Universitatea de Arte din Bucureşti – secţia Grafică. Din anul 1988 face parte din Uniunea Artiştilor Plastici din România, iar din 2010 este membră a EKATEK – Cyprus Chamber of Arts.

A beneficiat de o rezidenţă de doi ani în Belgia, la Frans Masereel Graphic Center, Kasterlee (1998-2000) şi a urmat cursurile unui atelier al Prograph Foundation la Orvelte, Olanda (unde a realizat un proiect carte-obiect – poezii de Eminescu, în colaborare cu poetul olandez Toon Peters şi cu graficianul Toon Wegner, în 2002).

Printre premiile obţinute se numără: Premiu oferit de Hellenic Bank, Cipru (pentru predare tehnici de gravură în cadrul workshop-ului de vară la Muzeul de Gravură Hambis) – 2009; Tânărul Dominus Galeria Dominus, Bucureşti – premiu pentru litografie, 1995; Bursa Fundaţia Klara Tamas, New York, 2001-2002.

A avut expoziţii personale în Cipru (Muzeul de Gravură Hambis – Plataniskia, 2009, 2014; Limassol, 2009; Nicosia, 2007; Kallepeia, 2006), în Belgia (Bruxelles – Centrul Cultural Româno-Belgian: Arthis, 2011; Antwerpen, 2002, Olanda (Lageland Gallery – Gronnigen, 2004), şi în România, la Sibiu (Art Gallery, 1997), Mogoşoaia (Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti– 2002, 2000) şi Bucureşti (Galeria Simeza, 2001; Galeria Căminul Artei, 1998; Palatul Parlamentului, 1998).

Expoziţii colective (selecţie): în Cipru (Polychrome, Chiaki Kamikawa Contemporary Art, Paphos, 2015; Petra tou Romiou, Hellenic Bank headquarter, Nicosia, 2011; Dialogue, Kasteliotissa, Nicosia, organizată de Ambasada României în Cipru şi Ministerul Culturii din Cipru, 2008), România (Salonul Naţional de Artă Temeiuri, Palatul Parlamentului, Bucureşti, 2014, 2015; Saloanele Astrei, Sibiu, 2015; Salonul de Sculptură, 2012; Galeria Simeza, 2011; Salonul de Toamnă, Bucureşti, 2001, 2003; Bienala Iosif Iser, Ploieşti, 1995, 1997, 1999), Bruxelles (International Women Day), 2011; Frans Masereel Center, Kasterlee, 2003), în Suedia (Simpozionul de Litografie, Tidaholm, 2002), Brazilia (Romanian Contemporary Graphic Art, Sao Paolo, 2001), Italia (22 masks, Veneţia, 2000), Franţa (Art dans la ville, Saint Etienne, 2000; Chamalières, 2003), Polonia (Trienala Internaţională de Grafică, Cracovia, 1997), Marea Britanie (Romanian Artists in the U.K., Durham, 1997), Japonia (Kanagawa, 1998), Ungaria (Kisgrafika, Budapesta, 1998), Spania (Cadaqués, 1997, 1998), Macedonia (Trienala de Grafică, Bitola, 1997), Serbia (Bienala Internaţională de Grafică, Belgrad, 1995) etc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.