SEAP a căzut

Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice (SEAP) va fi nefuncţional până la 15 iunie, procedurile de atribuire a contractelor fiind întrerupte temporar, ca urmare a unor disfuncţionalităţi de natură tehnică şi operaţională de la nivelul sistemului, a anunțat Agenția Națională pentru Achiziții Publice.

„Începând cu data de 26.05.2015, data intrării în vigoare a noilor legi în domeniul achizițiilor publice și totodată a abrogării prevederilor referitoare la evaluarea documentațiilor de atribuire de către ANAP, dar și a Hotărârii Guvernului nr. 1660 din 22 noiembrie 2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publică prin mijloace electronice din Ordonața de urgență a Guvernului nr. 34/2006, inițierea procedurilor de atribuire de către autoritățile contractante în SEAP va fi întreruptă temporar până la data de 15 iunie 2016. Pe această perioadă, Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice (SEAP) nu va fi funcțional. Întreruperea este cauzată de disfuncționalități de natură tehnică și operațională de la nivelul sistemului. În principal, până la acest moment nu a fost finalizată metodologia referitoare la fluxul de inițiere în SEAP a procedurilor de atribuire, care trebuie adaptată la noua legislație. Menționăm că varianta finală a pachetului legislativ a fost adoptată de Parlamentul României în data de 10 mai 2016 iar Normele metodologice de aplicare a noilor legi sunt pregătite pentru a fi aprobate în Guvern. Prin urmare, vă rugăm să aveți în vedere elaborarea și transmiterea spre evaluare a documentațiilor de atribuire începând cu data operaționalizării sistemului informatic de la nivelul SEAP, adică începând cu 15 iunie 2016”, se spune în comunicatul ANAP.

Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) reprezintă o platformă de comunicare, fără restricţii, prin care societăţile îşi pot face cunoscute cererile de achiziţie publică în scopul de a le atribui viitorilor contractanţi. Acesta permite derularea mai multor tipuri de proceduri de achiziţie publică, cum sunt cererea de oferta desfăşurată on-line, care se referă la achiziţia de bunuri, servicii şi lucrări standardizate, precum şi la criteriul de atribuire – cel mai mic preţ sau cea mai bună oferta tehnico-economică. Sistemul gestionează toate anunţurile de achiziţie publică precum: anunţul de intenţie, de participare, de atribuire sau de concurs, rezultatul concursului de soluţii, concesionarea de lucrări sau servicii sau anunţul de erată la toate tipurile de anunţuri enumerate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4563 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.