Voci americane la Castelul Peleş

După succesul de care s-a bucurat anul trecut recitalul artiştilor americani Annemarie Condacse – soprană şi David Malis – bariton, cei doi mentori din cadrul Festivalului ICon Arts revin la Castelul Peleş alături de doi dintre cei mai buni discipoli: soprana Monica Schwartz – Israel şi baritonul Bernardo Medeiras – SUA. Acompaniaţi de pianistul român Mihai Murariu, ei vor prezenta un program inedit, dedicat partiturilor celebre ale teatrului de pe Broadway (Kiss Me Kate de Cole Porter, State Fare de Richard Rodgers & Oscar Hammerstein II, Brigadoon de Alan Jay Lerner & Frederick Loewe, Oklahoma de Richard Rodgers & Oscar Hammerstein II, Kismet de Robert Wright & George Forest etc.).

Recitalul va avea loc sâmbătă, 23 iulie, de la ora 16.00, în cadrul ediţiei a VI-a a Stagiunii Sunetul muzicii, eveniment organizat de ExcesMusic, Muzeul Naţional Peleş, Asociaţia Pro Valores şi Radio România Cultural.

După concertul de la Peleş, Annemarie Condacse şi David Malis vor susţine cursuri şi concerte în cadrul Academiei şi Festivalului ICon ArtsSibiu, derulat în perioada 21 – 31 iulie, dar şi în cadrul ICon Arts – Roma, ce va avea loc în capitala Italiei, la Accademia di Romania, între 1 şi 8 august.

Anne Marie Condacse este o soprană renumită la nivel mondial. Născută în România, Anné-Marie Condacse a fost artist rezident în cadrul Filarmonicii Naţionale George Enescu şi a performat ca solist invitat pentru Opera Naţională Română, Teatrul de Operetă Ion Dacian, Teatrul Liric Oradea, Filarmonica din Cairo, Woodlands Symphony şi Moores Opera Center. Dr. Condacse a susţinut numeroase recitaluri şi concerte în Statele Unite, România, Franţa, Germania, Egipt, Siria şi Mexic.

Printre rolurile de operă din portofoliul propriu se regăsesc: Corinna în Il Viaggio a Reims, Musetta în La Bohème, Susanna în Le Nozze di Figaro, Blöndchen în Die Entführung aus dem Serail, Gretel în Hänsel und Gretel, Cecile de Volanges în Dangerous Liaisons, Adele în Die Fledermaus, Marcantonio în Casanova’s Homecoming, şi Prima Nepoată în Peter Grimes.

Dr. Condacse a primit titlul de Doctor în Muzică pentru Interpretare Vocală, cu specializare în Pedagogie Muzicală şi Canto de la Moores School of Music din cadrul Universităţii Houston. De asemenea, deţine un Masterat în Interpretare Vocală de la Shepherd School of Music, Rice University.

În cadrul Universităţii de Stat din Oklahoma, Dr. Condacse a predat Canto, Dicţie, Literatură muzicală vocală, Aprecierea Muzicii, Opera în literatură precum şi seminarul de operă.

Baritonul David Malis

David Malis este un bariton de la Metropolitan Opera, renumit la nivel internaţional, fiind primul american care a câştigat prestigioasa competiţie Cardiff Singer of the World. Și-a început cariera la Opera din San Francisco, debutând ca Papageno în Die Zauberflöte. Davis Malis a debutat la Metropolitan Opera in the Parks cu rolul Belcore în L’elisir d’amore de Donizetti, într-o producţie ce reunea artişti precum Luciano Pavarotti, Kathleen Battle şi Giuseppe Taddei. Curând a urmat debutul său pe scena principală a Operei Metropolitane ca Marcello în La Bohème.

Interpretarea lui Ford în Falstaff de Verdi a fost aclamată şi l-a propulsat pe artist către Teatro alla Scala, Royal Opera în Covent Garden, Teatro Colòn în Buenos Aires, Welsh National Opera, Brooklyn Academy of Music, Thêàtre des Champs-Elysées în Paris, precum şi către un spectacol comandat de Casa Regală la care a participat Diana, Princess of Wales. Malis l-a interpretat pe Figaro în Il Barbiere di Siviglia de peste 30 de ori, în colaborare cu renumitul maestru Alberto Zedda, într-o producţie inovatoare şi foarte populară de Dario Fo, care a fost lansată pe DVD de BBC şi RAI. Tot cu Figaro a debutat şi la Staatsoper Wien, precum şi la Opera Neerlandeză. Ca interpret activ, a apărut în concert în toată lumea, inclusiv în New York, San Francisco, Chicago, Boston, Los Angeles, Seattle, Hong Kong, Cardiff şi Stockholm.

Ca profesor şi antrenor vocal, a predat la Teatrul de Opera Lucca în Oberlin, Italia şi pentru Programul Salzburg în cadrul Universităţii din Miami. Timp de trei ani a lucrat ca Profesor Asistent de Canto şi Co-Director al Teatrului de Operă la Universitatea Miami, în Coral Gables, Florida.

În calitate de regizor de operă şi coordonator al Crested Butte Music Festival şi al Festival de Musique de St. Barthélémy timp de 12 ani, Malis a produs, regizat si interpretat spectacole precum La Bohème, Cosi fan tutte, Le Nozze di Figaro, Die Zauberflöte, Carmen, La Traviata, L’elisir d’amore, Faust, Die Fledermaus, Don Pasquale, The Merry Widow, The Bear, Madama Butterfly, La Sonnambula, Gianni Schicchi, Il Barbiere di Siviglia şi Rigoletto. În prezent, este Director de Operă şi Profesor Asistent de Canto la Universitatea din Arkansas.

Cei doi artişti s-au alăturat, în 2015, Academiei ICon Arts Sibiu.

ICon Arts, organizat de către Exces Music şi UCIMR – Uniunea de Creaţie Interpretativă a Muzicienilor din România, înseamnă atât un curs internaţional de artă (Academia ICon Arts), cât şi un festival de concerte şi spectacole (Festivalul ICon Arts), susţinute de participanţii Academiei, dar şi de nume ale muzicii contemporane recunoscute la nivel mondial. Cele două părţi ale proiectului International Contemporary Arts se completează reciproc. Din 2013, Academia ICon Arts s-a extins şi peste hotare, o parte din atelierele sale fiind găzduite, în luna august, de Academia di Romania, în Roma.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.