CFR Călători a aprobat desfiinţarea a 4 regionale şi disponibilizarea a 1.021 de salariaţi

Consiliul de Administraţie al CFR Călători a aprobat miercuri desfiinţarea a patru regionale şi disponibilizarea a 1.021 de salariaţi, variantă avizată de AGA, a spus preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, sindicaliştii sperând să mai poată negocia cu reprezentanţii MTI. Iulian Măntescu a declarat, pentru Mediafax, că aşteaptă ca reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Insfrastructurii […]

Consiliul de Administraţie al CFR Călători a aprobat miercuri desfiinţarea a patru regionale şi disponibilizarea a 1.021 de salariaţi, variantă avizată de AGA, a spus preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, sindicaliştii sperând să mai poată negocia cu reprezentanţii MTI. Iulian Măntescu a declarat, pentru Mediafax, că aşteaptă ca reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Insfrastructurii […]

Consiliul de Administraţie al CFR Călători a aprobat miercuri desfiinţarea a patru regionale şi disponibilizarea a 1.021 de salariaţi, variantă avizată de AGA, a spus preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, sindicaliştii sperând să mai poată negocia cu reprezentanţii MTI.

Iulian Măntescu a declarat, pentru Mediafax, că aşteaptă ca reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Insfrastructurii (MTI) să le înmâneze oficial această decizie şi să se mai poată negocia, astfel încât să fie disponibilizaţi mai puţini oameni. În caz contrar, sindicaliştii ameninţă cu „acţiuni dure”.

„Noi sperăm să mai putem negocia, să ajungem de comun acord la un număr mai mic de salariaţi care urmează să plece. Dacă aceste programe se pun în practică imediat, din a doua jumătate a lunii martie vor fi efectiv disponibilizaţi aceşti oameni. Dacă mai amânăm şi mai negociem această măsură va putea fi pusă în practică din aprilie – mai”, a spus Măntescu.

Liderul sindical a precizat că, potrivit avizului AGA, vor fi desfiinţate regionalele Constanţa, Braşov, Galaţi şi Craiova, urmând ca regionala Constanţa să fie integrată în cea de la Bucureşti, cea de la Braşov în regionala Cluj, regionala Galaţi în cea de la Iaşi, iar regionala Craiova în regionala Timişoara.

Această variantă, însoţită de bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2011, va fi transmisă Guvernului.

Măntescu şi-a exprimat speranţa ca discuţiile pe care sindicaliştii le vor avea cu reprezentanţii MTI cu privire la contractul colectiv de muncă, care expiră la 31 ianuarie 2011, să poată aduce avantaje salariaţilor CFR, astfel încât să nu le mai fie reduse veniturile actuale, care sunt „oricum foarte mici”.

Cealaltă variantă de restructurare de la CFR Călători prevedea disponibilizarea a 923 de angajaţi şi păstrarea tuturor celor opt regionale.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) propune rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2010 al CFR SA, noua variantă prevăzând pierderi de 778,54 milioane lei, mai mici cu 17,7% faţă de valoarea estimată iniţial, de 935 milioane lei, şi totodată sub nivelul din 2009.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.