Ce amenzi pregăteşte Guvernul pentru neutilizarea anvelopelor de iarnă

Posesorii de autovehicule vor putea fi sancţionaţi cu 2.500-4.000 de lei, dacă nu utilizează anvelope de iarnă sau cauciucuri pentru toate sezoanele, pe drumurile publice, în anotimpul rece, potrivit unei ordonanţe adoptate, miercuri, de Guvern, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Ce amenzi pregăteşte Guvernul pentru neutilizarea anvelopelor de iarnă

Posesorii de autovehicule vor putea fi sancţionaţi cu 2.500-4.000 de lei, dacă nu utilizează anvelope de iarnă sau cauciucuri pentru toate sezoanele, pe drumurile publice, în anotimpul rece, potrivit unei ordonanţe adoptate, miercuri, de Guvern, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Posesorii de autovehicule vor putea fi sancţionaţi cu 2.500-4.000 de lei, dacă nu utilizează anvelope de iarnă sau cauciucuri pentru toate sezoanele, pe drumurile publice, în anotimpul rece, potrivit unei ordonanţe adoptate, miercuri, de Guvern, a anunţat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.Prevederile se vor aplica începând cu luna noiembrie 2011, a menţionat Boagiu.

Aceasta a precizat că ordonanţa prevede sancţionarea cu amendă între 2.500 şi 4.000 de lei pentru conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă”.

Potrivit ministrului, sancţiunile cuprind amendă, la care se adaugă o sumă dedicată reparării drumurilor şi despăgubirilor pentru pagubele produse în urma accidentelor ca urmare a nedotării corespunzătoare a maşinilor, scrie money.ro.

„Nu sunt amenzi, putem să le chemăm sancţiuni. Există o parte care se constituie în amendă şi o parte care se constituie într-o sumă dedicată reparării drumurilor. Cum spuneam anterior, sancţionarea cu amenda plus despăgubire se face între 2.500 şi 4.000 de lei”, a explicat Anca Boagiu.

Ministrul Transporturilor a menţionat că sancţiunea se calculează în funcţie de pagubele produse.”Ea se calculează în funcţie de paguba pe care o produci. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a calculat ce înseamnă pentru fiecare daună adusă în momentul în care se produc accidente. În ceea ce priveşte costul unei ore de acţionare, în perioada în care este zăpadă, degajarea carosabilului este de 10.050 de lei. Costurile implică atât activitatea de deszăpezire, cât şi alte activităţi, ca eliberarea carosabilului, dislocarea autovehiculului, care, din nefericire, costă 5.000 de lei pe oră. Deci, cuantumul despăgubirilor a fost calculat în funcţie de costurile pe care le are compania pentru a degaja drumul şi pentru a disloca autovehiculul de pe carosabil”, a spus ministrul.

Banii pot fi recuperaţi atât de la posesorul maşinii, cât şi de la firma de asigurare la care acesta deţine poliţă.

De asemenea, conform definiţiei prevăzute de reglementare, cauciucurile all-seasons sunt acceptate ca fiind anvelope de iarnă.

Totodată, ordonanţa permite utilizarea lanţurilor antiderapante, însă numai pe drumurile acoperite de zăpadă, iar pe alte suprafeţe se aplică sancţiuni şi în acest caz, pentru deteriorarea carosabilului.”În situaţia în care circuli pe drumurile publice care nu sunt acoperite cu zăpadă, atunci se sancţionează din nou, pentru că lanţurile deteriorează drumurile. Lanţurile puse pe suprafeţele carosabile acoperite cu gheaţă sunt de fapt egale cu zero, aluneci la fel”, a explicat Boagiu.

Ordonanţa adoptată de Guvern stipulează aplicarea de către Registrul Auto Român a sancţiunilor referitoare la starea tehnică a autovehiculelor comerciale în cazul controalelor tehnice efectuate de către RAR împreună cu Poliţia Română.

În acelaşi timp, vizează creşterea fondurilor încasate de către CNADNR, de fonduri destinate remedierii stării tehnice a drumurilor şi a pagubelor provocate de accidente care se produc pe drumurile naţionale şi autostrăzi.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.