Experimentul psihologic controversat făcut pe 700.000 de utilizatori de două universităţi americane în colaborare cu Facebook a determinat autorităţile britanice să iniţieze o anchetă cu privire la protecţia informaţiilor cu caracter personal.
A violat Facebook legea care protejează informaţiile cu caracter privat? Este întrebarea la care vor trebui să răspundă autorităţile britanice, potrivit Financial Times. Cotidianul britanic mai arată însă că este foarte greu în acest stadiu ca Information Commissioner’s Office să indice care articol al legii cu pricina a fost încălcat.
Studiul psihologic care a dus la reacţia autorităţilor britanice a fost făcut în anul 2012 şi îşi propunea să arate în ce măsură Facebook poate influenţa starea de spirit a utilizatorilor săi. Informaţia recentă despre acest studiu a creat nemulţumiri pe reţelele de socializare.
Un purtător de cuvânt al Facebook a menţionat că “este evident că nu am făcut bine acceptând acest studiu şi ne asumăm responsabilitatea. Vrem să fim mai buni, sa îmbunătăţim procedurile noastre, plecând de la aceste reacţii. Studiul a fost realizat cu protecţia datelor cu caracter privat şi suntem bucuroşi să raspundem tuturor întrebarilor pe care autorităţile le-ar putea formula”.