Amenda primită de Mega Image

Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la…

Amenda primită de Mega Image

Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la…

Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui.

Autoritatea de concurență a solicitat marilor retaileri, în cadrul unei cercetări de piață, o serie de informații referitoare la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază și a constatat că există anumite neconcordanțe în răspunsul transmis de Mega Image.

Spre exemplu, în cazul prețului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, rezulta că Mega Image practica cel mai mic preț la raft dintre retailerii analizați, de 3,69 de lei/litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor. Produsul nu se regăsea, însă, în magazine la prețul indicat.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite. Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare este o aplicație online, lansată de Consiliul Concurenței, care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Decizia de sancționare va fi publicată pe site-ul autorităţii naționale de concurenţă, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

Distribuie articolul pe:

8 comentarii

  1. Realitatea este ca acesti retaileri au angajati incompetenti,nu respecta clientii si ce este foarte grav,recurg la metode smecheresti de a insela buna credinta a unui client onest,de buna credinta.Eu
    am fost inselat de catre un vinzator al magazinului ALTEX-Ploiesti Sud.
    Acest vanzator a profitat da naivitatea mea ,a vazut ca are de a face cu un batran novice in materie de televizoare si mi-a livrat un televizorLG CU ECRANUL SPART.Televizorul a costat pensia mea pe o luna 1600lei,l-am dus inapoi si nu a recunoscut,smecherul mi-a imputat ca l-am spart eu.L-AM LASAT PENTRU CONSTATARE!?m-au contactat sa-mi spuna ca ma costa 2000 lei reparatia.Am sa-i reclam la dl Ostahie ,pe care-l cunosc un om serios, nu-i las asa pe smecherasi de la ALTEX-Ploiesti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.