
Un concept de oraș „back to basics”
Prezentat alături de actualizări aduse gamei existente Dacia, Hipster Concept este un vehicul electric cu patru locuri și o lungime de doar trei metri – mai scurt decât un Fiat 500. Cu toate acestea, inginerii Dacia au reușit să ofere un spațiu interior versatil, portbagajul variind între 70 și 500 de litri, în funcție de configurație.
Deși autonomia nu a fost comunicată oficial, producătorul afirmă că Hipster Concept este gândit pentru deplasările zilnice urbane, cu nevoia de a fi reîncărcat doar de două ori pe săptămână. Dacia subliniază că, în Franța, 94% dintre șoferi parcurg zilnic mai puțin de 40 km, ceea ce sugerează o autonomie estimată de aproximativ 130 km.
Design simplu și sustenabil
Potrivit lui Romain Gauvin, șeful departamentului de design avansat Dacia, „acesta este cel mai autentic proiect Dacia de până acum. Are potențialul de a avea același impact social pe care l-a avut Loganul în urmă cu 20 de ani”.
Hipster Concept reflectă filosofia „Eco-Smart” a mărcii: este cu 20% mai ușor decât Dacia Spring, utilizează mai puține materiale brute și consumă mai puțină energie în procesul de fabricație. Obiectivul Dacia este reducerea cu 50% a amprentei de carbon pe întreg ciclul de viață al mașinii, comparativ cu cele mai eficiente modele electrice actuale.
Designul exterior este descris chiar de producător ca fiind „un bloc așezat ferm pe patru roți”. Mânerele ușilor sunt înlocuite cu chingi textile, iar protecțiile laterale sunt realizate dintr-un material inovator denumit „starkle”, care conține plastic reciclat.
Interior modular, fără ecrane integrate
Cabina adoptă o abordare minimalistă și funcțională. În loc de ecrane scumpe, Hipster Concept propune filosofia „bring your own screen”: un suport special pentru smartphone care devine cheie digitală, sistem multimedia și sursă audio, conectat la o boxă Bluetooth portabilă. Sistemul modular YouClip oferă 11 puncte de prindere în habitaclu, unde pot fi atașate suporturi, cârlige sau lumini în funcție de preferințele utilizatorului.
Actualizări pentru gama Dacia
Odată cu prezentarea Hipster Concept, marca românească a anunțat și noutăți pentru modelele existente. Modelul electric Dacia Spring primește două motoare mai puternice, de 70 și 100 CP, înlocuindu-le pe cele anterioare de 45 și 65 CP, precum și un șasiu complet nou, cu bară stabilizatoare – o premieră pentru acest model.
De asemenea, modelele Sandero, Stepway și Jogger vor beneficia de un design actualizat și de sisteme de propulsie hibride noi. Jogger va fi echipat cu sistemul Hybrid 155, urmând ca Stepway să primească aceeași motorizare hibridă la sfârșitul anului 2026.
” Mânerele ușilor sunt înlocuite cu chingi textile, ” etc…. si totul la uimitorul ptret de 20 000 Euro !
autonomia ‘urbana ‘a masinii e de 240 km,/ motori cotidiano.net/deci autorul articolului sa-si dea doua palme de remuscare, care-i vor indrepta greseala
„Dacia reinventează…”
Dacia nu reinventează si nu a inventat niciodată nimic, este doar un nume românesc pus pe un Renault.
Cât despre cubul din poză, par foarte aerodinamic !!
Un autoturism pentru colectat momente unice în parcul Tsavo și mingi de golf în parcul IOR.
Cand am spus ca masinile electrice vor fi doar masini de oras care de fapt vor muta poluarea din oras (la locurile de productie a energiei, la locul unde sunt „neutralizate” bateriile, nimeni nu credea. uite ca francezilor le-a trebuit studiu sa vada asta. cat despre masina din poza….