Ford a depășit Dacia la producția de autovehicule.
Uzinele de automobile din România au înregistrat o creștere semnificativă a producției în perioada iulie – august, o fază obișnuită de pauză anuală. Această vară a marcat o premieră pentru industria auto locală: pentru prima dată, uzina de la Craiova a produs mai multe autovehicule decât cea de la Mioveni.
Potrivit informațiilor furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), uzina Dacia de la Mioveni a fabricat în intervalul menționat un total de 31.092 de automobile, înregistrând o scădere de 4% față de aceeași perioadă din 2023. Această tendință de stagnare sugerează o activitate mai puțin intensă la Dacia, în contrast cu evoluțiile dinamice ale competitorilor.
Pe de altă parte, Ford Otosan a reușit să accelereze producția la Craiova, datorită asamblării rapide a două noi modele, Courier și Tourneo, care au câștigat rapid popularitate pe piețele europene. În această vară, volumul total de producție al Ford a ajuns la 32.816 unități, marcând o creștere impresionantă de 24,1% față de anul trecut, când la Craiova era asamblată doar Puma. Astfel, Ford a depășit Dacia în premieră, consolidându-și poziția pe piață.
În total, cele două uzine din România au produs 63.908 autovehicule în perioada iulie – august, cu 8,63% mai mult decât în aceeași perioadă din 2023, când volumul era de 58.829 de vehicule. Acest trend de creștere este semnificativ și indică o redresare a industriei auto locale.
Pe parcursul primelor opt luni ale anului, producția totală de autovehicule din România a ajuns la 356.475 de unități, cu o creștere de 8,7% față de aceeași perioadă din 2023. Cu toate acestea, Dacia continuă să înregistreze o scădere de 1,7% în producție, în timp ce Ford Otosan a realizat un avans remarcabil de 25,9%, cu 155.385 de autovehicule fabricate.
Estimările pentru finalul anului sugerează că Dacia va menține o producție similară cu cea din 2023, în jurul a 320.000 de vehicule. În contrast, avansul Ford datorat noilor modele ar putea propulsa producția acestora la 240-250.000 de unități. Astfel, producția cumulată a celor două uzine s-ar putea apropia de 600.000 de vehicule, un rezultat notabil pentru sectorul auto românesc.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.