Aceeași firmă, alte carduri

Ministerul Transporturilor a postat pe 29 noiembrie 2017 un proiect de Ordin al ministrului privind „aprobarea introducerii în oferta tarifară a Metrorex SA a titlurilor comune de transport pentru transportul cu metroul și RATB“. Documentul este în dezbatere publică până pe 9 decembrie, iar din 10 decembrie ar trebui să intre în vigoare noile tarife de călătorie. Potrivit documentului, un bilet unic de 60 de minute ar costa 5 lei, unul cu 10 călătorii de câte 60 de minute fiecare – 34 lei, iar un abonament de o zi – 17 lei. Potrivit informațiilor, diferențele de tarife actuale și cele aplicate din 10 decembrie se explică astfel: 0,70 lei reprezintă „costul cardului extralight“, iar 0,50 lei reprezintă „rezerva“.

Primărița a convocat o ședință de îndată, iar mașina de vot PSD – ALDE a aprobat-o pe nerăsuflate. Explicațiile au fost puține, iar la întrebările opoziției nu s-a răspuns. „Nu au putut explica nici de ce o călătorie combinată RATB – metrou costă astăzi 3,8 lei și din 10 decembrie 5 lei. Ce se întâmplă cu 0,5 lei denumiți «diferență», pe care utilizatori îi vor plăti în plus la aceste tichete? Ce reprezintă diferența? Este doar o rotunjire și de ce trebuie să o plătească călătorul? Nu este de fapt o mărire mascată de tarif? Există posibilitatea ca din aceste sume să se plătească mentenanța și alte servicii la firmele care au realizat softul?“ sunt câteva dintre întrebările puse de Cătălin Deaconescu, consilier PNL. Toată lumea a fost nedumerită dacă se vor păstra actualele carduri de călătorie, mai ales după ce Gabriela Firea a arătat un alt model de card. Mulți se întrebau de ce nu s-a început cu abonamentele unice, de ce costă 0,70 lei un card care nu este reîncărcabil. Răspunsul primăriței a venit a doua zi, printr-un comunicat. „În prima etapă vor fi valabile și abonamentele care au fost deja achiziționate de cetățeni, atât de la RATB, cât și de la Metrorex, iar în etapa a doua se dorește implementarea unui tichet/abonament unic, cu care să se poată călători și cu mijloacele de transport în comun ale RATB, dar și cu metroul. O mențiune importantă: valabilitatea de o oră a biletelor (călătoriilor) se referă la intervalul dintre prima validare și ultima. Practic, în minutul 59 de valabilitate al biletului se poate începe o nouă călătorie, biletul fiind valabil până la finalizarea acesteia, indiferent de durata ei“, se precizează în comunicatul municipalității.

Mai mult, după câteva săptămâni de funcționare în această formulă, se poate lua altă decizie, în funcție de opiniile călătorilor – modificarea intervalului de valabilitate, de exemplu, la 90 sau 120 de minute, anunță Primăria Capitalei. Din surse ale Ministerului Transporturilor, noile carduri vor fi produse de firma Quantum, care aparține grupului de firme UTI.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Gabriela Dinescu 208 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.