Aceeași Mărie cu altă pălărie! CNAIR și CNIR, 3 ani își dublează activitatea

Premierul Marcel Ciolacu a vorbit mult în zilele care au trecut  de taxe și risipa bugetară. Despre echitate socială.

Și-a pus mandatul pe masă în câteva rânduri, a tunat și fulgerat că nu se mai poate să ținem pe loc dezvoltarea României.”Nu mai putem continua aşa! El a spus că, pentru a avea „o Românie decentă şi echitabilă pentru toţi”, trebuie „oprită debandada bugetară”.

A anunțat și că își asumă  răspunderea în faţa Parlamentului pe pachetul legislativ care vizează reforma aparatului de stat. Partenerii de coaliție dau din colț în colț. Mai se fac că știu, ba că nu știu. Alina Gorghiu  a zis că se pronunță după ce vede documentele.  ”Ar fi” legală asumarea,  zice ministrul justiției, dar sigură, sigură nu e. Mai mult nu lămurește.

În timp ce îl ascultăm pe premier că ”îmi voi pune mandatul pe masă în Parlament pentru reforme şi dreptate socială” o instituție din subordinea Ministerului Transporturilor face anunț de angajare.

Anunțul este public. CNIR recrutează personal pentru ocuparea a 51 posturi, potrivit unui anunț publicat vineri pe site-ul Ministerului. Recrutarea se va desfășura în două etape: etapa de selecție a dosarelor și etapa interviului. Candidaturile sunt așteptate până pe 15 septembrie. De asemenea, activitatea CNIR SA face si obiectul Jaloanelor 79 si 80 din PNRR. Compania este subordonată ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu.

“În mod specific, CNAIR își va păstra atribuțiile actuale în ce privește întreținerea drumurilor și investițiile existente, atât la nivel de proiecte majore, cât și minore. Va exista o perioadă de tranziție de 3 ani în care CNAIR și CNIR vor derula în paralel proiecte de investiții, până la operaționalizarea completă a CNIR și toate proiectele majore de investiții vor fi în administrarea CNIR.“

Compania Națională de Investiții Rutiere, companie de importanță strategică națională ce funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor, parcurge în prezent etapele procesului de operaționalizare, în conformitate cu prevederile legale, precum si cu cerintele Jalonului 78 din PNRR.

Aflăm și că un angajat din această companie pentru o funcție de conducere poate ajunge la circa 45.000 de lei pe lună, plus tichete de masă, tichete cadou și vouchere de vacanță.

CNIR dublează, practic, activitatea CNAIR, de la care preia noile proiecte de investiții. Va exista o această perioadă de tranziție  în care CNAIR și CNIR vor derula în paralel aceeași activitate  până la operaționalizarea completă a CNIR. Peste trei ani.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

3 Comentarii

  1. O spun cu gura lor cade se fura in draci prin firme gemene sau surori din bugetul statului! Asa ca, sa nu mai urle ca cetatenii ii fac escroci si hoti, mincinosi si infractori, sunt constatari vizibile zilnic din propriile lor vorbe si fapte ca politicieni si mari capi!

  2. marfa dar hai sa ne gandim la exemple care ar face din Romania spatiu sigur schenghen si s-ar razgandi austriecii si sa negandim cum a fortificat un stat schenghen tara sa incetineasca mafia .. Italia!
    exact cum aveti vami si ghiseee ei percep taxe pe autostrada,si intrarea in oras se face pe autostrazi(nimeni,decat mafia sau boschetarii hoti, intra pe drumuri nationale in orase cu incarcatura de peste 1 tona si sunt controlabili de politie! exceptie fac tirurile lidl,penny,carrefour,….care ies din autostrazi si intra la periferia oraselor pe strazile nationale sa descarce produsele) si astfel ,detineti controlul,a tot ce se transporta si e nevoie de mai putin control .
    in fiecare vama senzori (din cate se aude sunt si detectoare electronice ptr droguri)..
    echipe canine si telecamere pe strazi si eradicam tot traficul de droguri !
    altfel cei care vand acum fac parte din retele internationale care se bat pe castigarea pietei ,cand mai intram in schenghen.
    de tipul asta de siguranta vorbeau aia 2 din Austria!!!
    faceti ca italienii si intrati in schenghen

  3. CNAIR și CNIR trebuie să fie desființate și înlocuite cu o direcție de profil in MT , cu un număr limitat de specialiști competenți ( maxim 15- 20 % din actualul personal CNAIR și CNIR ).
    Proiectele majore să fie derulate cu companii de proiect. Cele minore de către Direcțiile Regionale de Drumuri.
    Este ineficient să păstrezi o structură stufoasă , ineficientă și incapabilă pentru derularea unor lucrări cu caracter temporar .
    Direcțiile Regionale de Drumuri să aibă in administrare și întreținere toate drumurile de pe raza regionalei.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.