Afaceri care mișcă: tractorul românesc

Directorul general al IRUM Reghin, Mircea Oltean, a anunţat că primul tractor românesc, conceput şi construit de inginerii societăţii, a cărui producţie de serie a demarat în urmă cu an, a început să fie promovat pe piaţa externă, Ungaria fiind prima ţară în care produsul este astfel prezentat.

„Am avut succes cu acest tractor, ne bucurăm că am reuşit să intrăm bine pe piaţă. Sigur că mulţi dintre clienţii noştri, poate că fiind un produs românesc, au rămas din patriotism alături de noi, dar acesta are performanţe. Performanţele lui sunt de aşa natură încât poate fi aşezat lângă orice produs similar de la nivel mondial (…) După ce am reuşit să vindem mai multe unităţi ne-am dat seama că produsul este unul viabil, este în parametri şi de săptămâna trecută am început promovarea lui pe piaţa din Ungaria, mai ales că noi avem acolo toată infrastructura – un sediu propriu, angajaţi proprii şi sperăm să avem un succes şi în Ungaria”, a declarat, pentru Agerpres, Mircea Oltean.

Compania din Reghin, potrivit directorului general, nu a întrerupt activitatea pe perioada stării de urgenţă şi a luat măsuri de protecţie pentru prevenirea îmbolnăvirii angajaţilor, astfel încât aici producţia şi cercetarea au funcţionat în permanenţă.

„Nu am întrerupt activitatea, am lucrat parţial pe anumite zone, în funcţie de solicitări, priorităţi, piese de schimb, am reuşit să inventăm un nou sistem de lucru. Nu am întrerupt activitatea. Am luat măsuri de protecţie, nu am avut cazuri de îmbolnăviri”, a mai spus Mircea Oltean, care a precizat că IRUM a avut o activitate intensă, iar în această lună va livra două utilaje forestiere, în Bulgaria şi în Slovacia.

IRUM Reghin a început anul trecut producţia de serie a primului tractor românesc, TAGRO, care a fost conceput şi construit de inginerii societăţii şi a fost lansat în toamna anului 2018 la INDAGRA.

Tractorul agricol românesc a fost conceput în primul centru de cercetare-dezvoltare pentru utilaje agricole şi forestiere din România iFOR, considerat cel mai performant din Estul Europei, inaugurat în septembrie 2015 la IRUM, în urma unei investiţii de aproape 12 milioane de lei.

IRUM a fost fondată în 1953 şi a devenit o societate cu capital privat exclusiv românesc, în anul 1999, când societatea Maviprod a preluat-o şi a menţinut obiectul principal de activitate prin fabricarea de maşini şi utilaje dedicate industriei forestiere.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Ioana Radu 8520 Articole
Author

9 Comentarii

  1. uimitor de tare seamana cu Branson-ul coreean. oare ii asamblat din piese coreene?
    guri rele spuneau ca multe componente de la versiunea mai veche de TAGRO (puntea fata cel putin) or venit de la turci

  2. Imi permit un sfat pentru directorul general IRUM: daca vreti sa cresteti, intr-o tara ca Romania, parerea mea este ca ar trebui sa produceti tractoare mici si, mai ales, SIMPLE, de 10, 15, 20 de cai cu preturi comparabile cu cele pe care le au Fiat-urile second hand, adica in jur de 3-4ooo de euro maximum, adica ceva mai mult decat un motocultor, sau un fel de motocultor cu patru roti, priza de putere si tiranti.

    De exemplu, un tractor de 10-15 cai care sa coste pana in 2000 de euro, cred ca are piata mare in Romania, pentru ca romanul sarac cam atata poate, suprafetele pe care le detine majoritatea covarsitoare a romanilor sunt mici.

  3. ..au fost create tractoarele cu cercetarea proprie !!!…”IRUM Reghin a început anul trecut producţia de serie a primului tractor românesc, TAGRO, care a fost conceput şi construit de inginerii societăţii şi a fost lansat în toamna anului 2018 la INDAGRA.!!!”‘..o sa fac o vizita la firma asta ,sa vad partea de proiectare si laboratoarele..!!sper sa aiba !!..nu contest productia tip lohn ,dar de proiectare canci!!..pentru profani arata bine ,dar pentru specialisti nu !!…atat il intreb pe director ,cati proiectanti are in cercetare,dezvoltare si proiectare ???…

  4. Sustin Aram, trebuie sa produceti MULT si IEFTIN, tractoare minimale si eficiente. Cand rominii vor scapa de saracie vor cumpara si tractoare cu GPS si alte brizbrizuri. Prin tractoare ieftine si bune sustineti agricultura si oamenii de la sate, cu tractoarele de fitze sunteti mult in urma vesticilor.

  5. Daca sunt aceleasi trectoare comuniste,cu un consum mare pe hectar lucru …tot ineficiente raman.Si ma rog cu ce marca de tractor sa fie comparat tractorul romanesc?

  6. Deci, draga IRUM, voi trebuie sa produceti si sa vindeti tractoare mici, ieftine, simple, fiabile si, mai ales, MULTE! Aveti ocazia rara si privilegiul sa umpleti Romania de astfel de tractoare.

  7. Desigur este un lucru bun , dar ma intreb de ce a dispsrut tractorul U 650 , unul dintre cele mai bune tractoare din lume , la clasa lui , pe care il puteam intanli pe toate meridianele lumii ! Praful si pulberea , asta in loc sa fie modernizat , adaptat cerintelor actuale ! Eh, parca numai de tractorul acesta este vorba ! Romania era al-lll-lea producator mondial , de instalatii de foraj petrolifer ! Acum , praful si pulberea ! Nu mai avem tehnologie , nu mai avem specialisti ! Oare de ce ? Pai, asa s-a vrut !

  8. Nu e tractor romanesc. Este doar asamblat in Romania din componente aduse din strainatate. De aceea costa la fel ca unul strain, nicio diferenta. Asa ca daca e sa-ti iei unul nou, ma bine iti cumperi unul strain facut de o firma de renume.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.