Al doilea SUV made in Romania? Celălalt Ford de la Craiova

Ford pregăteşte o surpriză: Ford Fiesta SUV. Modelul de clasă B ar putea fi produs la uzina din Craiova alături de B-Max. Ambele vor fi echipate cu motoarele de 1 litru din generaţia EcoBoost, produse tot la Craiova.

Ford a anunţat că va produce, pe lângă modelul B-Max, încă un model de clasă B la uzinele din Craiova începând de anul viitor. Noul vehicul va înlocui producţia Ford Transit Connect, planificată iniţial pentru fabrica din România. Producţia lui Transit Connect va fi mutată în Spania, la Uzina din Valencia. Oficalii Ford nu au comunicat data exactă a acestei mutări.

Automobilul 4X4 se bazează pe platforma Fiesta ca şi B-Max şi va fi echipată cu propulsoarele de 1 litru şi 90 cai putere din generaţia Ecoboost, fabricate la Craiova.

Primul concept al noului model ar putea fi prezentat chiar la Salonul Auto de la Geneva de anul viitor, având în vedere că şi prototipul B-Max a debutat la ediţia salonului din acest an. Maşina va fi comercializată în Europa, Statele Unite şi Asia.

Pe lângă motoarele de 1 litru, frăţiorul lui Ford Kuga va primi sub capotă şi propulsoarele de 1,6 litri cu sistem start&stop. Versiunea finală ar putea primi mai multe elemente de design de la Ford Kuga. Crossover-ul va intra în competiţie directă cu Nissan Juke.

Ford a testat deja un prototip Fiesta SUV. Conceptul era echipat cu anvelope Pirello Scorpion ATR, specifice autoturismelor tot-teren.

Americanii au început la Craiova producţia primelor prototipuri B-Max realizate în România, urmând ca pe durata verii să asambleze peste 70 de astfel de maşini.

Fabrica de la Craiova va deveni o unitate specializată în producţia de vehicule aparţinând clasei B, potrivit Ford. În prima parte a anului 2012 la Craiova va fi demarat procesul de producţie şi pentru motorul de 1,0 l EcoBoost, cu un consum redus de combustibil.

Ford face la Craiova cel mai mic motor al americanilor

Cel mai mic motor Ford, cu o capacitate cilindrică de 1.000 cmc, din familia EcoBoost va fi produs la Craiova. Noul motor pe benzină în trei clindri va dezvolta o putere de 90-100 cai putere, echivalent cu puterea dezvoltată de cel cu o capacitate de 1,6 litri aspirat. Propulsorul a fost dezvoltat la Centrul Tehnic de Cercetare din Dunton, Marea Britanie.

Motorul va fi produs la Craiova începând de anul viitor şi va fi folosit de modelele Ford la nivel global. Americanii lucrează şi la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Transmisia automată în 8 trepte va fi produsă la Michigan şi va echipa noile modele hibrid ale constructorului american

„Motorul EcoBoost de 1 litru va dezvolta o putere şi un cuplu echivalente sau chiar superioare faţă de propulsoarelede 1,6 litri aspirate, a explicat Derrik Kuzack, vicepreşedintele departamentului de dezvoltare Ford.

Uzina Ford de la Craiova a produs în primele patru luni ale anului aproape 3.000 de unităţi din modelul de autoutilitară uşoară Transit Connect, de patru ori mai multe faţă de aceeaşi perioadă din 2010, când au fost asamblate 700 de unităţi.

Ford îşi păstrează angajamentul de a investi peste 675 milioane de euro în vederea transformării fabricii de la Craiova într-o unitate de producţie modernă şi competitivă la nivel global, arată compania.

Toate vehiculele asamblate de constructorul american au fost exportate, în timp ce 15% din producţia realizată în primele patru luni din 2010 a fost vândută pe piaţa românească, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Ford a avut în primul trimestru din 2011 un profit net de 2,6 miliarde dolari, cel mai mare înregistrat de constructorul auto american în perioada ianuarie-martie a ultimilor 13 ani, beneficiind de revenirea economiei globale şi de un portofoliu mai mare de vehicule eficiente în ceea ce priveşte consumul.

Compania Ford Motor Company, cu sediul la Dearborn, Michigan, produce sau distribuie automobile pe şase continente, având aproximativ 166.000 de angajaţi şi circa 70 de fabrici în toată lumea.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.