Alex Mirutziu, un performance pentru Westminster

Ca parte a unei rezidenţe artistice găzduite de Fundaţia Delfina din Londra, cu sprijinul Institutului Cultural Român din Londra, artistul Alex Mirutziu a prezentat, în colaborare cu dansatorul şi actorul britanic Joshua Hubbard, un proiect intitulat Stay(s) against confusion, care examinează ambiguităţile relaţiei dintre limbaj şi traducere.

Pornind de la analiza sintagmei ”et cetera” şi a implicaţiilor pe care aceasta le are în arta performativă, Alex Mirutziu a reciclat elemente ale designului tipografic, mai precis fontul New Transport, lansat în anii ’60 de Jock Kinneir şi Margaret Calvert şi folosit în semnalizarea rutieră din Marea Britanie, în care a transcris fragmente din textele poetului american Graham Foust.

Proiectul a fost prezentat aseară, 7 iunie, alături de alte performance-uri inspirate de aceeaşi temă, susţinute de alţi artişti din întreaga lume, aflaţi în rezidenţă la Fundaţia Delfina, printre care Stephen Kwok, Luísa Nóbrega şi Syowia Kyambi.

Alex Mirutziu (n. 1981) locuieşte şi lucrează la Sibiu. În 2011 a avut o rezidenţă la Muzeul fabricii de sticlă din localitatea suedeză Boda, unde a colaborat cu artista Åsa Jungnelius. A avut expoziţii personale la Barbara Seiler Galerie, Zürich (2011), Mihai Nicodim Gallery, Los Angeles (2010), Galerie Rüdiger Schöttle, München (2010) şi Galeria Sabot, Cluj-Napoca (2009). În prezent participă la expoziţia de grup European Travelers – Art from Cluj Today de la Centrul de artă Műcsarnok din Budapesta. Printre expoziţiile sale personale şi performance-uri se numără: Each thought’s an instant ruin with a new disease, Galeria Sabot, Cluj (2013), Pending works and bureaucratic objects, Galeria Rüdiger Schöttle, München, Spending time in relation to usage, Galeria Barbara Seiler, Zürich; Time’s Own Insult, The Glass Factory, Emmaboda, Suedia (2011), Scotopolitic objects#2 for five performers and electroacoustic impromptu (în colaborare cu Elias Merino), Centrul de Artă Contemporană Ujazdowski Castle, Varşovia (2014), Five moments of silence for Pending Work #7, IASPIS, Stockholm (2012), History is nothing but muscles in action (împreună cu Răzvan Sădean), ZDB, Lisabona; Action is guilt – Method to Rourke, Studio Corte17, Prato (2011), Remains of the East (în colaborare cu Alina Șerban şi Angelique Lehman), WUK Theatre, Viena (2009).

În ultimii ani, Mirutziu a susţinut prezentări despre performance şi teatru în cadrul unor instituţii prestigioase precum Royal College of Arts, Londra; Von Kraal Theatre, Estonia; IASPIS, Stockholm şi a colaborat cu artişti şi scriitori printre care: Grit Hachmeister (Germania), Paul Devens (Olanda), Elias Merino (Estonia), Graham Foust (Statele Unite), Asa Jungnelius (Suedia), Graham Harman (Statele Unite).

Fondată în 2007 într-o somptuoasă reşedinţă din cartierul Westminster din Londra de o mare iubitoare a artelor de origine portugheză, Fundaţia Delfina este o instituţie independentă, non-profit, dedicată facilitării schimbului artistic internaţional şi dezvoltării de practici creative realizate în colaborare. Fundaţia oferă mai multe rezidenţe de creaţie, dar este implicată şi în diferite parteneriate şi proiecte publice.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.