Alstom explică. Ce-a păţit noul tren electric?

Trenul Coradia Stream pus în circulaţie în urmă cu o zi, este complet funcţional, dar pentru că au apărut pe computerul de bord mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră, a fost luată decizia ca trenul să rămână în depou, potrivit reprezentanţilor Alstom.

„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei”, au menţionat aceştia, într-o poziţie trimisă joi presei.

Ei dau asigurări că echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele şi a defini măsurile adecvate.

„Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil şi respectarea angajamentelor comerciale”, au susţinut aceştia.

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).

„Trenul nou a trebuit să fie anulat în aceasta dimineaţă în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, au declarat reprezentanţii ARF.

Sursa citată a precizat că trenul Coradia Stream, preluat de ARF şi pus în circulaţie (din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022), nu are in prezent vreo rezerva tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri.

CFR Călători a introdus în circulaţie, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.

Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Trenul trebuia să plece joi din Gara de Nord la ora 5:40.

Recomanda
Author

13 Comentarii

  1. Nici „patriotul” cumpărat de monstruoasa coaliție n-a plecat de pe rampa de la Cap-Midia! Ăștia ne sunt conducătorii, cu ăștia defilam! Nu mai spun că, podul lui Tudy cu „pamlica” tăiată, face „valuri”! Jos hidra roșie PSD!

  2. Mesaj catre calatorii de la Bucuresti la Cluj: „trenul este absolut OK, am oprit in Brasov, vreo doua-trei zile, pentru a face niste verificari, pentru ca siguranta dumneavoastea este prioritatea noastra! PS: pentru nevoi personale, va rugam folositi facilitatile din gara si din jurul garii, inclusiv pentru a va incalzi daca sunteti sensibili la -5C. Va multumim ca ati ales serviciile noastre!”

  3. de la Craiova nu sunt bune! Sunt bune doar la export, aici avem savanți care au pretentii, fără sa știe carte.

  4. A uitat Grindeanu să ne spună că aceste trenuri sunt de unică folosință!😂…câte un tren pe zi…🤣🤣🤣

  5. Alstom, alta data, una din mândriile Frantei, a fost distrus de Macron. Care l-a vândut cu arme si bagaje (ultimele gaselnite tehnologice în materie nucleara) americanilor. Ca sa-l „rascumpere”, zice el, cu pumnul de ban public la care-i mester, câtiva ani mai târziu. Americanii, între timp, însusindu-si reperele tehnice Alstom, franceze. Fara nici o despagubire.

  6. E in regula. Trenul nu merge, dar va merge.
    Cum cand? Dar unde va grabiti asa?

  7. Ba baieti, dar voi nu ați făcut probe cu trenulețul nou înainte să-l dați in folosință? Dacă da, care au fost rezultatele si riscurile acceptate? Contractul ce zice despre responsabilitățile furnizorului în caz ca apar probleme?

  8. Titanic, titanic, vapor blestemat, tu la prima cursă te-ai și scufundat. Istoria se repetă, chiar și în cazul trenurilor, cu blazon, dar de fapt niște amărâte de fiare moarte.

  9. Trenuri frantuzesti fabricate de italieni pentru Romania. Ce putea sa iasa din combinatia asta decat ceva rau? Italienii sunt recunoscuti pentru lipsa de fiabilitate a produselor lor, mai ales ca Alstom Ferroviaria S.p.A s-a numit in trecut Fiat Ferroviaria S.p.A., divizia feroviara a firmei FIAT. Sunt trenuri clasificate ca bune pentru Orient.

  10. – probabil neadaptate la condițiile locale
    – javre pesediste

  11. Locomotivele fabricate la Electroputere Craiova circula si acum dupa 50 de ani .Fabrica a murit ,ele traiesc prin efortul unor patrioti de la Softronic sau Reloc care nu au loc la televizor de Guta,Dani Mocanu si altii.Asta enerveaza la culme slugile care va zambesc in afise promitandu-va viitorul de unica folosinta.Aveti grija ce stampilati la vot ca ne ducem dracu cu totii.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.