Consiliul Concurenţei a amendat patru companii cu 123 milioane lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021. E vorba despre compania SEROM (Samsung Electronics România), Altex Romania, Dante International, compania din spatele retailerului online eMAG Romania, şi Flanco Retail.
”Consiliul Concurenţei a sancţionat companiile SEROM, Dante International S.A., Altex România S.R.L. şi Flanco Retail S.A cu 123 milioane lei pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială pe piaţa comercializării televizoarelor şi telefoanelor mobile, în perioada 2019-2021”, anunţă autoritatea de concurenţă.
Amenzile au fost aplicate astfel:
· SEROM
· Dante Internaţional 20.311.427 lei
· Altex România
· Flanco Retail
”Înţelegerea anticoncurenţială a constat în fixarea preţurilor de revânzare a unor produse de către SEROM şi fiecare din partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante şi Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacităţii celor trei comercianţi cu amănuntul de a-şi stabili independent preţurile de revânzare. Astfel, a fost restricţionată concurenţa la nivelul comerţului cu amănuntul, având efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari pentru anumite tipuri de televizoare şi telefoane mobile. Televizoarele şi telefoanele mobile reprezintă unele dintre cele mai importante produse electronice şi de comunicaţii”, susține Consiliul Concurenţei.
Indiciile care au stat la baza declanşării investigaţiei au inclus şi informaţii primite pe Platforma Avertizorilor de Concurenţă, un instrument prin intermediul căruia se pot aduce în atenţia autorităţii încălcările Legii concurenţei, în mod anonim ( https://report.whistleb.com/
Dațâ-le uăi, până strâgă “Hoțâ!” Da’ dațâ-le și lu’ ăia car’ vând Măru că șâ ăia s-or înțăles! Orș’cum românii miei cumpără din elea chinezăști HamHam că-s ieftine șâ buni!
Consiliul concurenței și protecția consumatorului, mai ales protectia consumatorilor, ar trebui sa stea cu ochii pe aceste magazine! De ce? Pentru că, au o „legislație” interioara acceptată de protecția consumatorului și nu e in regula! Cumperi un produs și nu îți dau toate informațiile, certificatul de garanție nu e completat cu nume și prenume, îți capseaza factura sau chitanța pe certificat dar nu îți dau informații. Ți-l înmânează și îți spune să citești panoul cu numere pentru protectia consumatorului dacă ești nemulțumit, în rest, nicio informație! Multe produse nu au traducere in limba romana, conform legii.
„efect asupra consumatorilor, care au plătit preţuri mai mari ”
-nu le-a bagat ciolacu in lista produselor essentiale si protejate…pixelii si gigabytu!
@ „parere…”, 08 feb. 2024 la 16:08
„…ar trebui sa stea cu ochii pe aceste magazine!”…
Alea le cumperi o dată la cîțiva ani!
Zilnic cumperi mîncare, fructe, lichide. Meleoane dă Ro’i vechi într-o lună, pentru fiecare familie! Vezi în ce măsură prețurile pentru ele sunt la raft IDENTICE-ȘI-LA-FEL în zupărmarché-uri! …pînă și „~ și douăzeci și nouă de bani” sunt IDENTICE-ȘI-LA-FEL în 3-4 rețele diferite dă magazine dă Austria șî Frîncia, iar reducerea dă preț la ACELAȘI PRODUS LIVRAT DĂ ACELAȘI PRODUCĂTOR – dacă nu se vinde repede – apare simultan la toate magazinele. Acolo e CARTELAREA PREȚURILOR, că-ți ia meleoanili fără ca să-ț’ dai-s’ama cîn’ vii di la sirvici șî faci cumpărături! …nu la roboți dă bucătărie AI. Și TOATE se fack cu komplițitatea javrelor mitice dîn Gonsiliu’ Konkurenţei, nu altcumva…..[RumBurak Özçivik]
Daca ar fi amendati cu 25% din cifra de afaceri, nu ar mai face asta.