Aplauze pentru Teatrul Nottara la Bruxelles

Cu două zile înainte de atentatele teroriste de la Bruxelles, pe 20 martie, echipa Teatrului Nottara a susţinut o reprezentaţie cu Zeul măcelului de Yasmina Reza, în regia lui Claudiu Goga, la Palais de Beaux Arts (BOZAR).

Au participat personalităţi politice şi diplomatice din Bruxelles, demnitari ai instituţiilor europene, un public larg, cunoscător şi entuziast, format atât din români din diaspora, cât şi din persoane de diverse origini, care cunosc limba română. Montarea şi în special jocul actoricesc au beneficiat de minute în şir de aplauze şi ovaţii, cu publicul în picioare.

După spectacol, actorii au avut o întâlnire informală şi prelungită cu spectatorii, spre încântarea celor prezenţi.

Adrian Văncică, Cerasela Iosifescu în Zeul Măcelului

Participarea la acest eveniment se datorează invitaţiei primite din partea doamnei Mihaela Ganea, directorul Asociaţiei European Artists Management, care a transmis gândurile sale: A fost o încântare şi o bucurie să colaboram pentru a patra oară cu Teatrul Nottara, cu o producţie de mare succes, care prin text şi jocul actorilor a fost un adevărat triumf. S-a sărbătorit cu această ocazie şi Ziua Francofoniei, cu una din cele mai jucate piese la nivel internaţional ale Yasminei Reza, o piesă plină de umor, rafinament şi cu o viziune acerbă asupra unei societăţi prea ancorată în comme il faut, interpretată şi regizată minunat de echipa Teatrului Nottara, cu care ne propunem să continuăm şi să dezvoltăm colaborarea, pentru cât mai multe proiecte viitoare.

Acest spectacol despre violenţă, îngăduinţă şi convenienţe îşi dovedeşte din nou actualitatea, într-o societate în care toleranţa apune sub ochii noştri şi umanitatea pare să dispară treptat.

Ne exprimăm încă o dată compasiunea şi solidaritatea cu victimele atentatelor teroriste.

Teatrul Nottara promovează dramaturgia română contemporană

Marinela Ţepuş şi Sergiu Nistor pe scena de la Cotroceni

Pe 23 martie, Teatrul Nottara a organizat, simultan, două evenimente prin care a promovat autorii români contemporani, atât din tânăra generaţie, cât şi din generaţia confirmată înainte de ’89. Publicul a avut de ales între premiera spectacolului Efecte colaterale de Alexandru Popa, regia: Vlad Zamfirescu, găzduită de Teatrul Bulandra, şi reprezentaţia avută cu Aprilie, dimineaţa de Mihai Ispirescu, regia: Diana Lupescu, la Palatul Cotroceni. Nu a fost o alegere uşoară, mai ales că ambele spectacole au avut loc în prezenţa autorilor, iar sălile au fost pline.

Lucian Ghimişi, Mihai Marinescu (foto Maria Ştefănescu)

Aprilie, dimineaţa a fost cel de-al doilea spectacol susţinut de Teatrul Nottara pe scena sălii de spectacole a Palatului Cotroceni şi primul la care s-au pus în vânzare bilete. Seara a fost deschisă de Marinela Ţepuş, managerul Teatrul Nottara, care a mulţumit Instituţiei Prezidenţiale pentru găzduire, şi de Consilierul Prezidenţial Sergiu Radu, care a subliniat faptul că susţinerea Teatrului Nottara în această perioadă reprezintă o prioritate pentru instituţia pe care o reprezintă.

Mihai Ispirescu, autorul piesei, a declarat: „Mărturisesc că nici în cele mai glorioase vise pe care le-aş fi avut în 1980, când am scris piesa aceasta, n-aş fi crezut-o jucată vreodată, aici. (…) Am onoarea să mulţumesc şi eu Preşedinţiei, pentru înaltul patronaj acordat; Teatrului Nottara, căruia îi doresc, la fel ca noi toţi, întoarcere cât mai grabnică la matca sa, fără bulina roşie; neobositei sale directoare Marinela Țepuş; Dianei Lupescu, regizor dotat din plin cu har şi inventivitate; trupei sale, «comedianţi de mare bravură», cum îşi numea Caragiale interpreţii, actorii: Mihai Marinescu, Lucian Ghimişi, Ada Navrot, Dan Clucinschi, Raluca Tiţa.”

Alexandru Repan şi Nadiana Sălăgean în Efecte colaterale. Foto Ciprian Duica

Cel de-al doilea eveniment al serii, premiera spectacolului Efecte colaterale, a adus pe aceeaşi scenă mari nume din trei generaţii din actori. Gheorghe Ifrim, Vlad Zamfirescu, Alexandru Repan, Dan Bordeianu, Nadiana Sălăgean, Luminiţa Erga, Diana Roman, Ioana Calotă au interpretat cu mult talent rolurile din Efecte colaterale, despre care autorul spune: “Personajele din Efecte… nu sunt metafore. Au, sper eu, toate trăsăturile umane esenţiale. Adică iubesc cât se poate, se ascund cât le merge, îi trădează pe cei de lângă ei, depăşesc limite care nu sunt ale lor, aruncă afară ce nu mai poate fi cărat înăuntru, regretă cu măsură şi încearcă să adapteze realitatea la propriile dorinţe. Pe scurt, îşi fac treaba, îşi văd de drum. Sigur că, uneori, preocupate cu adevărul lor intim, se întâmplă să dea peste cap alte adevăruri. Ale altora. Dar fără rea intenţie. Mai toate actiunile au şi efecte colaterale. Pur şi simplu, din cînd în cînd, apar şi consecinţe la care nu te aştepţi. Se întâmplă, nimeni nu e vinovat. Sau nu e sincer vinovat”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.