”Atingem 1.000 km în aproximativ 75 de zile, dar cu un muzeu?!”

Turcii de la Nurol vor finaliza lotul de 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău de pe Autostrada Transilvania în maxim 75 de zile. Acest lot ar putea fi însă unul muzeu pentru că nu există conexiune cu infrastructura existentă, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.

”Atingem 1.000 km în aproximativ 75 de zile, dar cu un muzeu?! Este perfect fezabil ca în aproximativ 75 de zile turcii de la Nurol să fie pregătiți pentru inaugurarea celor 13,55 kilometri dacă se vor mobiliza foarte bine cu finisajele: asfalt, parapete, marcaje, garduri protecție. Atenție: contractul a avut termen de finalizare februarie 2023, fiind semnat în 30.09.2020 pe 6 luni proiectare și 18 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 01.02.2021 și proiectul tehnic a fost avizat în august 2021. CNAIR nu a anunțat dacă a acordat antreprenorului extensii de timp. Cu siguranță rămân mărunțișuri de terminat în afara părții carosabile până spre sfârșitul verii, dar circulația poate fi deschisă la final de iunie sau cel târziu început de iulie DACĂ și CNAIR își va face URGENT treaba și va rezolva birocrația necesară pentru execuția soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău. Altfel, putem ajunge în situația penibilă de a atinge 1000 kilometri de autostradă și drum expres… cu un muzeu! Adică un tronson bun de circulat care nu poate fi folosit de șoferi deoarece nu are conexiune cu infrastructura existentă. În prezent, România are în exploatare aproape 955 km de autostradă și alți aproape 40 km de drum expres veritabil”, susțin reprezentații Pro Infrastructură.

Compania turcă Nurol va fi probabil cea care va atinge borna de 1.000 de kilometri de autostradă construiți în România. Acest moment este așteptat să se întâmple în luna iunie. Concurența, Alsim Alarko, companie tot din Turcia, își vede năruite șansele să intre în istorie pentru atingerea respectivei borne pentru că se mișcă mai încet.

Oficialii CNAIR nu au anunțat dacă au acordat antreprenorului extensii de timp. Ceea ce interesează în ultimă instanță pe toată lumea e când se va deschide: în iunie, termen fezabil, însă doar dacă se duc la bun sfârșit procedurile birocratice și execuția propriu-zisă a soluției provizorii de conectare cu DN19B lângă Porț, la sud de Suplacu de Barcău.

Inaugurarea acestui scurt tronson va coincide cu atingerea bornei simbolice de 1.000 kilometri de autostradă și drum expres veritabil, în condițiile în care “competitorii” pentru “trofeu”, turcii de la Alsim Alarko, se mișcă foarte greu pe lotul 2 al A0 Sud, existând riscul să se lungească spre finalul verii sau chiar până în toamnă”, au spus cei de la Pro Infrastructură.

Conform acestora, România are nevoie de aproximativ 3.000 kilometri de autostradă și drum expres pentru o rețea decentă. Acum circulăm pe 995 km. Avem contracte de lucrări semnate pe 669 km cu o valoare totală de peste 8,6 miliarde euro și licitații de lucrări în derulare pe alți aproape 272 km cu un cost estimat total de peste 4,5 miliarde euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4593 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.