Autostrada care lipseşte între judeţele Timiş şi Hunedoara, o rușine!

Sorin Grindeanu a catalogat ca fiind ”o ruşine naţională” bucata de autostradă care lipseşte între judeţele Timiş şi Hunedoara. Ministrul Transporturilor a precizat că, în zilele de vară, s-a stat şi o oră în trafic din cauza acestei bucăţi de autostradă.

”Este o ruşine naţională ceea ce se întâmplă acolo. Sunt din zonă, e o bucată de la comuna Margina (Timiş), până la comuna Holdea (Hunedoara)… Intri pe autostradă de la Boiţa, este o localitate pe Valea Oltului, înainte de Sibiu, venind dinspre Bucureşti, nu o să mergi pe autostradă până la Nădlac (Arad). Nu, noi ne dăm jos de pe autostradă vreo 14 km şi după aceea, reurcăm”, a declarat Sorin Grindeanu, la Digi24, luni seară.

Trebuie să construim pasaje pentru urşi

”Sunt zile, şi au fost zile peste vară, venind dinspre Timişoara spre Bucureşti, unde s-a stat peste o oră la descărcarea şi la sensul giratoriu de la Margina. E o ruşine, e absolut o ruşine. S-a ajuns în această situaţie şi îmi asum ceea ce spun, pentru că ştiu foarte bine situaţia. În 2017, eram prim-ministru în acele prime şase luni şi era un ministru al Transporturilor atunci, cred că Răzvan Cuc şi l-am întrebat ce se întâmplă cu această bucată. El a spus că trebuie să construim pasaje pentru urşi, deci e o chestiune care ţine de mediu. Sigur, eu am chemat în acea perioadă pe toţi cei de la Romsilva, de la AJVPS-urile locale să îi întreb dacă există, totuşi, urşi în zonă. În acea perioadă nu existau urşi, mă rog, nu mai vreau să descopăr trecutul”, a mai spus Grindeanu.

Prin finanţare de la PNRR se termină acest lucru

”Cert este că trebuiau construite aceste pasaje pentru urşi, neavând urşi. Am ajuns în situaţia, când am preluat mandatul, la sfârşitul anului 2021, cu acest proiect trecut în PNRR şi e foarte bine că a fost trecut, să ţinem licitaţia, să se poată construi aceşti 14 km şi cu pasaje de urşi. Am reuşit să semnăm contractul. În această toamnă se termină faza de proiectare şi sunt convins că se va intra la faza de execuţie, astfel încât această ruşine să fie… pentru că e o ruşine, e ceva ce greu poţi să accepţi că din 2017… în 2017 s-a dat ultima bucată de autostradă dinspre Timişoara, de la Lugoj, până la Margina. Atunci s-a dat în circulaţie. De atunci, sunt 6 ani , nu s-a făcut nimic, dar nimic. Faptul că se termină în această toamnă faza de proiectare şi va începe execuţia, asta ne duce în situaţia de a fi cât se poate de optimişti că prin finanţare de la PNRR se termină acest lucru”, a conchis Grindeanu.

În faza de proiectare a apărut, însă, o nouă problemă, o pădure de 18 hectare care se află de-a lungul a 2 km din traseul autostrăzii. Aceasta trebuie scoasă din fondul forestier şi defrişată pe segmentul Margina – Holdea, iar acest lucru se poate face doar printr-un ordin de ministru. 

Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara: ”Proiectarea nu s-a finalizat încă, este în termen. După ce se va finaliza, trebuie obţinută Autorizaţia de construire. În paralel, se aşteaptă ordinul de ministru pentru scoaterea din fondul forestier a restului de pădure. Până acum, s-a făcut decopertarea în zone în care nu a fost nevoie de ordin. Constructorul a estimat că în noiembrie va începe lucrările”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

9 Comentarii

  1. Grindeanu e un mare nemernic care nu a făcut absolut nimic .Doar latră din gură.Singurul care a făcut ceva a fost Drulă când a fost ministrul transporturilor.Drulă aasfaltat toată portiunea de drum care era numai gropi rămase de pe vrenea lui Ceaușescu intr- un timp record .De atunci pauză totală.

  2. Domnul asta Grindeanu este un mare expert in a se spala pe maini si a arunca pisica moarta in curtea vecinului.De fapt tipic celor din partidul din care face parte ,pt. ca toti procedeaza cam la fel.Presupun ca la lectiile de vara organizate ,invata tehnica asta de a mintii pe romani ,cu tot felul de povesti inventate de ei.Si pas cu pas ,li se termina mandatele de ministrii ,nu fac nimic din tot ce au promis,vin altii si uite asa timpul trece ,leafa merge ,noi cu drag muncim si nici nu raspunde nimeni asa cum ar fi normal sa fie. Ne mai miram de ce Romania bate pasul pe loc de atitea ani.

  3. Dar de ce toate autostrazile si investitiile in Ardeal ???
    Cu autostrada Sudului Bucuresti – Craiova ce se mai aude ???

  4. Impecabil de corecta concluzia! In 34 ani au fost constriti 995 km de autostrazi si alea de proasta calitate, sunt doar valuri soselele de atata calitate superioara! Daca in 34 ani au fost constriti doar 995 km, cati ani vor trece pana va avea toata tara sosele de calitate reala inalta? Va inchipuiti in ce antichitate e mentinuta Romania din toate punctele de vedere?

  5. toti securistii ardeleni care au tras sforile de la basescu incoace au grija sa se construiasca infrastructura numai in ardeal. Nu grindene, rusine este lipsa autostrazii ploiesti brasov care este de departe cea mai aglomerata ruta din Romania!

  6. Genial , bravo așa trebuie , sa spui adevărul adevărat ! Tac dracu de ipocrit și pervers de securist , că numai de rahaturi și lucruri urat mirositoare vă țineți . La voi demnitatea are zerouri iar cei mai demni au cât mai multe la conturile lor de prin paradisurile fiscale , pe unde va plătesc stăpânii din exterior. Jeg și patrie !

  7. Pasajele „pentru urși” nu sînt neapărat / exclusiv pentru urși, ci pentru TOATĂ FAUNA dintr-o anumită zonă unde se construiește o autostradă. Chiar de nu există urși, sigur sînt căprioare, iepuri, mistreți, vulpi etc.etc., iar toate aceste animale au dreptul de a se folosi de habitatul lor. Pasajele sînt pentru ele. Dacă un ministru al transporturilor nu știe un lucru atît de elementar ce ar mai fi de spus… A, da: că a fost și prim-ministru.

  8. @ Florin: când a fost „văzut” ultimul urs in zonă, că liliacul găsit pe undeva l-au dus la prietenii lui din peștera Românești (probabil i s-o dereglat sonarul!). Sorin e singurul care a făcut ceva pentru zona asta, restul au „făcut pe ea”! Câți miniștrii ai transporturilor au fost incepând cu marinarul care a ajuns președinte și ne spunea sa mergem la mănăstirile din Moldova cu avionul că nu avem nevoie de autostradă! Chiar așa de usor uitați sau nu vreți să recunoașteți? În anii ’90 toată Moldova a fost „asfaltată” (nu autostrăzi, dat drumuri mai late (e drept că și mai „scurte” la fiecare kilometru!)).

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.