Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat planurile pentru darea în circulație a mai multor tronsoane din Autostrada Moldovei (A7), care ar putea fi finalizate înainte de sfârșitul anului. Într-o vizită la șantierul de la Vadu Pașii, alături de premierul Marcel Ciolacu, Grindeanu a detaliat calendarul deschiderilor, punând accent pe finalizarea loturilor esențiale dintre Buzău și Focșani.
Calendarul deschiderilor
Conform declarațiilor ministrului, lucrările la lotul 4, cunoscut sub denumirea de „cocoașa” de lângă Focșani, vor fi finalizate în jurul datei de 1 noiembrie. La o săptămână distanță, loturile 1 și 2 vor fi, de asemenea, deschise traficului, urmând ca, după alte șapte zile, să fie deschis drumul expres de la Craiova. În final, lotul 3 al autostrăzii va fi dat în circulație până la 1 decembrie, având ca obiectiv conectarea regiunii Moldovei cu rețeaua națională de autostrăzi.
Provocările de pe șantier
În ciuda avansului lucrărilor, podul peste râul Buzău rămâne o provocare majoră. Acesta este construit pe tronsonul 1, între Buzău și Vadu Pașii, și, cu o lungime de 1,36 kilometri, va fi unul dintre cele mai lungi poduri din țară. Deși cei 250 de muncitori implicați în acest proiect susțin că vor finaliza podul până la sfârșitul anului, darea în trafic depinde de conectarea cu lotul vecin, Pietroasele – Buzău, construit de turcii de la Nurol. Astfel, traficul pe acest pod va fi permis abia în 2024.
Deschideri provizorii și soluții temporare
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a confirmat că, în cazul lotului 1 Buzău – Vadu Pașii, până la finalizarea podului, descărcarea traficului se va face provizoriu în DN2. Astfel, traficul va putea fi deschis pe acest lot, chiar dacă unele structuri importante, precum podul, nu vor fi complet finalizate până la termenul estimat.
Proiectul de la Buzău la Focșani și stadiul lucrărilor
Loturile de pe tronsonul Buzău – Focșani (82,44 kilometri), construite de UMB, au înregistrat progrese considerabile, conform oficialilor CNAIR. Cristian Pistol, directorul general al companiei, a declarat că mobilizarea este excelentă, cu lucrări intense de cofrare și armare la podul peste râul Buzău. Cu toate acestea, legătura completă între loturi și pod va fi asigurată abia anul viitor.
Premierul Marcel Ciolacu a subliniat că inaugurarea celor 84 de kilometri dintre Buzău și Focșani, precum și a altor aproximativ 50 de kilometri între Ploiești și Pietroasele, va reprezenta un pas important în fluidizarea traficului din această regiune a țării.
‘Noroc’ cu bătălia din Ucraina, altfel fondurile se duceau în Transilvania, că deh, ‘fata’ trebuie să aibă zestre când o fi de ‘măritat’…
Ha, ha! Cum-necum tontălăii aiștia doi s-o descurcat mai ghini ca năpârstocii pinaliști…