Autostrada promisiunilor

Una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din țară, care se derulează pe lotul 4 al tronsonului de autostradă Lugoj-Deva, în zona dealului Bejan, așa-numitul deal cu lilieci, trebuia să se încheie de mai multe ori în 2017 sau 2018, conform diverșilor miniștri care s-au perindat la Ministerul Transporturilor sau a directorilor Companiei de Autostrăzi (CNAIR).

Manipulările au început de pe vremea guvernului tehnocrat al lui Dacian Cioloș, atunci când directorul CNAIR, Cătălin Homor, promitea că la finele lui 2017 se va circula pe tot tronsonul Lugoj-Deva, lung de aproape 75 de kilometri, chiar dacă lucrările au stat în loc din cauza unor presupuse probleme cu liliecii de la dealul Bejan. Acest deal coboară abrupt în râul Mureș, lăsând loc doar unui drum național cu o singură bandă pe direcție. Pentru a face loc autostrăzii, este nevoie să se taie o mare parte din deal, pe o distanță de sute de metri. După Homor, a venit Răzvan Cuc, ministrul PSD al Transporturilor, care la începutul mandatului din 2017, a spus că lotul 4 va fi gata de asemeni la finele anului. La vremea declarației, compania care se ocupă de acest lot, UMB Spedition, nici nu începuse foarte bine să taie din deal. Cuc a fost acompaniat de subalternul său, Ștefan Ioniță, fost director al CNAIR. Și acesta a spus de mai multe ori că autostrada care va lega Deva de Lugoj va fi terminată. Ultima declarație a fost făcută în luna septembrie 2017. Însă, buldozerele nu înaintau în ton cu promisiunile autorităților. După Cuc, la conducerea ministerului a ajuns Felix Stroe. Acesta a mers până în 2018 cu promisiunea, când a dat ca siguri 156,7 kilometri noi de autostradă pentru acest an, dintr-un total de 187 kilometri aflați în execuție. Evident, că și lotul 4 a fost luat în discuție. Lucian Șova, ministrul în funcție, s-a dus personal în luna mai pe șantier și a avansat apoi ideea că totul va fi gata până în octombrie. „Am premise încurajatoare, am primit asigurări de la antreprenorul de pe lotul 4 că înainte de sfârşitul anului acest lot va putea fi dat în circulaţie, a avansat chiar termenul de octombrie. Încă nu preiau şi eu optimismul său, dar apreciez că, aşa cum am văzut că stau lucrurile la vizita precedentă, îmi exprim încrederea că îşi va respecta angajamentele”, a spus Șova. Ultima declarație a venit din partea actualului șef de la CNAIR, Narcis Neaga. În luna august, acesta a dat ca termen de finalizare sfârșitul anului. „Deci, loturile 3 și 4 vor fi gata anul acesta”, a declarat Neaga. Reprezentanții ONG-ului Pro Infrastructură au taxat toate aceste declarații, considerate manipulatoare, și au spus că acest sector de autostradă va fi inaugurat spre finalul trimestrului II din 2019. „Așadar, în ciuda promisiunilor autorităților, nu vom circula nici în 2018 pe acest tronson de 22,14 km între Soimus și Ilia! În ultimii doi ani de zile, Asociația Pro Infrastructură a dezmințit categoric declarațiile complet iresponsabile ale tuturor miniștrilor Transporturilor și șefilor CNAIR! Ne menținem predicția realist-optimistă că acest sector de autostrada va fi inaugurat spre finalul trimestrului II 2019″, au afirmat cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Lucrările la lotul 4 au fost intensificate în acest an astfel încât se văd progrese considerabile. UMB Spedition a turnat deja primul strat de asfalt la trei dintre bretelele nodului rutier Șoimuș și urmează să ridice terasamentul pentru breteaua de coborâre pe sensul de mers Deva – Ilia și unde se va realiza conexiunea autostrăzii cu viaductul din nodul rutier Șoimuș. De asemenea, la dealul cu „lilieci” se lucrează cu o foreză și muncește la executarea la executarea zidurilor de sprijin, o operațiune foarte dificilă. Când va fi gata tronsonul Lugoj-Deva, împărțit acum în patru loturi, se va putea merge neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu până la Lisabona.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

9 Comentarii

  1. România avea nevoie de o autostradă pentru Moldova, nu pentru Transilvania. Ce se face acum e în interesul UE – şi mai ales al Germaniei şi Austriei, foarte interesate economic de teritoriile fostelor imperii central-europene.
    Când începem să ne ocupăm şi de interesul naţional? Nu miniştrii transporturilor ne manipulează, ci Comisia Europeană şi presa, care ne bagă pe gât obiectivele proiectele altora.
    Nici nu-i de mirare, într-o ţară în care Revoluţia a făcut-o Tokes Laszlo…

    • Bati campii…uita-te pe harta Europei si vezi reteaua de autostrazi…nu facem autostrazi din motive nationale ci economice…

  2. Bravo Cosmin, asta e un articol plin de informatii si de date si fara interpretari subiective. Vezi ca poti?

  3. Bai dado esti cam dus cu capul. Care revolutie a facut tokes? Aia din patul conjugal? Dupa care l-a lasat nevasta? Toata lumea stie ca a fost lovitura de stat, chiar daca multi oameni au iesit in strada si chiar daca bolsevicul iliescu sustine ca a fost revolutie.

  4. Voi ramanii nu ati fost in stare sa faceti nici macar revolutia dein 89 daca nu incepea aceatsa un ungur.
    Asa ca mergand dupa vorba marelui sculptor roman care a profesat si a trait in starinatate asa de roman era ca acasa nu era recunoscut Brancusi cand s-a intors in Romanaia dupa 30 de ani a spus : oameni buni acuma 30 de ani cand am plecat din Romania v-am lasat saraci si prosti – iar dupa ce m-am intors v-am gasit si mai saraci si mai prosti. Asta a spus MARELE SCULPTOR ROMANI asa ca lasati cu foarte multa vorba si apucati-va de treaba

    • Cam asa e. Romanului ii place pomana si vaicareala, nu munca si disciplina. Pestele de la popor se impute.

  5. Ma distreaza cum se agita romanii pentru interesul nemtilor. Germania a colonizat economic Ardealul si i-a pus pe prostii de la Bucuresti sa le faca si autostrada.
    Si prostii au luat-o foarte in serios 🙂
    PS: Pista35 are dreptate. ”Revolutia” au inceput-o Tokes si ai lui. Timisorenii s-au luat dupa ei ca oile.

  6. „Rony”, oile sunt dirijate de „ciobani si dulai specializati in…transhumante”! Crezi ca ne prostesti punand in ghilimele revolutia, numai pentru a nu vorbi de lovitura de stat? Securitatea kgb-ista a lansat marota cu Tökes si oile romanesti, iar
    tu ai picat ca berbecul in plasa!!! Adica romanii s-au solidarizat cu un IREDENTIST? Te rad nu numai oile, ci si curcile. Unde vezi tu autostrazi nemtesti in Ardeal? Unde vezi autostrazi in Ardeal? Cumva Arad-Sibiu care sta sa implodeze? Sau bucatelele care vor fi unite la pastele…oilor? Politica securista de partid si de stat sub Ilici, sub Tzapul, sub Basila si sub Iohanilanberg…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.