Joi sau vineri, 12 sau 13 decembrie, traficul rutier va fi deschis pe un tronson de aproximativ 16 km al secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, între nodurile Bascov și Băiculești. Această deschidere anticipată, cu peste 8 luni înainte de termenul contractual, marchează un moment important pentru infrastructura rutieră din România.
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a confirmat că mobilizarea excepțională a constructorului, compania italiană WeBuild, a fost cheia acestui succes. Antreprenorul, sprijinit de o echipă de 1179 de muncitori, 190 de utilaje și 152 de vehicule, a reușit să finalizeze lucrările esențiale pentru acest tronson, chiar dacă condițiile meteorologice au fost dificile în ultima perioadă.
Progresele pe șantier
Potrivit autorităților, pe segmentul de 16 km care va fi inaugurat au fost realizate:
Finalizarea stratului de uzură între Băiculești și nodul rutier Bascov.
Montarea marcajelor rutiere, parapetului metalic, panourilor fonoabsorbante și gardului de protecție.
Iluminatul public și sistemele ITS în parcare și spațiile de servicii.
Testele statice și dinamice pentru mai multe poduri de pe traseu, inclusiv podul peste râul Vâlsan și cel peste râul Argeș (km 110+565), deja finalizat.
Trei noduri rutiere principale – Bascov, Băiculești și Curtea de Argeș – sunt în diverse stadii de finalizare. De exemplu, nodul Băiculești a fost finalizat aproape complet, inclusiv marcajele și iluminatul public. La nodul Bascov continuă lucrările la sensul giratoriu, iar la Curtea de Argeș se lucrează la straturile de asfalt și pasajul peste strada Bușaga.
O poveste cu provocări
Secțiunea 5 a fost un proiect marcat de dificultăți. La începutul anului, previziunile privind finalizarea anticipată erau incerte, iar tensiunile dintre constructor și autorități, mai ales legate de alte proiecte, precum podul suspendat de la Brăila, au complicat lucrurile. Totuși, în octombrie, o înțelegere între CNAIR, Ministerul Transporturilor și antreprenor a dus la accelerarea lucrărilor.
Un punct critic a fost podul de la Merișani peste canal, unde întârzierile din vară păreau să amâne deschiderea parțială. Însă, în ultimele luni, mobilizarea intensă a dus la finalizarea acestui obstacol.
Asa si cine circula acum pe acolo ???
de mii de buni romani construiesc autostrzi in Europa, aici aducem alvitarii si bragagii.
Ne-a luat Dumnezeu si putina minte ramasa.
Drumul privat al noului ceausescu catre sibiu. Sa nu-si uite paltonul pe acoperisul masinii, Doamne, fereste-ne! Supararea duce la ruperea dintilor prin inclestare teutonica Ar vrea „Maria Sa” sa fie teuton. Este doar palton. Paltonul papusarului sau.
Probabil se va auto surpa cu 8 luni mai devreme…
PITEȘTI- SIBIU?
pam pam.