Boc a plătit în avans pentru metrou, deși proiectul e în aer

În mod incredibil, Boc a făcut plăți pentru lucrările la metrou în valoare de 225 de milioane de euro, asta deși proiectul a rămas fără finanțare. Practic, banii s-au dus pentru niște lucrări care la ora această sunt inutile, scrie ziardecluj.ro

Ultimul avans a fost acordat de Primărie constructorului turc la începutul lunii septembrie 2024 și anume s-au făcut plăți de 176 de milioane de euro pentru execuția proiectului din Cluj. Primele plăți către constructor s-au făcut în luna ianuarie a acestui an.

Contractul pentru metroul Clujului are o valoare totală de 2,2 miliarde de euro (cu TVA) și se întinde pe 8 ani. Primăria a atribuit lucrările către Gulermak Agir și Gulermak Spólk, în asociere cu companiile Alstom (Franța) și Arcada (România) și a semnat contractul cu acestea în septembrie 2023. Investiția a fost prevăzută în PNRR cu o alocare de 300 de miloane de euro.

Doar că banii din PNRR au fost pierduți, iar la ora actuală, având în vedere că urmează o altă campanie electorală, se fac declarații cum că nu e chiar așa o tragedie, că acei bani oricum nu erau sificienți și că va găsi Guvernul alte surse de finanțare pentru metrou. Rămâne de văzut cât de interesat va mai fi noul Guvern de acest proiect după terminarea alegerilor parlamentare, scrie ziardecluj.ro

Nesimțitul de Boc a plătit în avans turcilor UN SFERT de MILIARD DE EURO pentru metrou, deși proiectul e în aer

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

11 Comentarii

  1. La Facultatea de Cai Ferate Drumuri si Poduri de la Politehnica din Cluj Napoca se dadeau, prin anii 70-80, teme de proiect de diploma vizand transportul comun in municipiu. Preferate erau monorai-ul deasupra raului Somes care strabate Clujul pe directia generala aproximativa sud-vest la nord-est. Daca nu ma insel (au trecut peste 40 de ani de cand am terminat eu facultatea) se vorbea la vremea respectiva de metrou in oras.

  2. Care turci, bre? Firma e in Turcia dar cu escroci români, la fel și cu ce se cara din Elveția, firma Elveția și escroci români. Cine dracu îi caută să vadă dacă sunt sau nu escroci?! Nimeni!

  3. 225milioane de euro nu ar fi mare lucru pentru oras mare. Dar la nivel de Romania cu datorii aberante facute chiar de partidul lui Boc, multi nici o fractiune din miliardul dat de pomana de Boc.

  4. Cretinozaurul politic rromârlănesc a ciordit industria pe care a zvârlit-o în furnalele lumii, boborul brost se zgâieste-n ecranul care-i spune cum sa gândească și ce și pe cine sa creadă iar turcul face coadă colac și pleacă cu banii.Păi băh, Milu Prosteamilu, Bucureștiul și-a tras metrou în câțiva anișori făra turci și scule nemțesti.La ora aia era de trei ori mai mare orasulcaal tău acum și l-au facut fără stres.S-au lăudat cu el puțin și basta.Azi dispui de toate alea, ai fost prim ministru și te miri că nu-ți merge?Păi ce mtai făcut în ultimii 20 de ani înafară să strici și să-ți ajuți fârtații la manglă?! Ian zi-ne și nouă!

  5. Ha, ha! Piticu’ are esperiența avansur’lor spre decontare! Nu trăbă dicăt să ne-aducem aminte di viramentele făcute căt-ă Bechtel în calitatia lui di prim ministru la ai’ dată..,

  6. Daca a platit in avans, inseamna ca s-au incheiat niste acte cu obligatii din partea constructorului. Bineinteles ca prostii au pus imediat botul si au sarit sa latre ca niste potai……[Rumburak]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.