Când se vor fabrica primele modele electrice Dacia

„Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiţi să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de maşini full-electrice sau de hibrizi”, directorul Renault Europa

De (R.C.)
Când se vor fabrica primele modele electrice Dacia

„Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiţi să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de maşini full-electrice sau de hibrizi”, directorul Renault Europa

Directorul Renault Europa a anunțat că modelele Dacia fabricate la Mioveni vor avea și versiuni electrice în termen de doi-trei ani.

„Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiţi să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de maşini full-electrice sau de hibrizi. Principalul argument de achiziţie pentru modelele Dacia este raportul calitate-preţ, iar o parte din această filosofie este faptul că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere. În final, toate mărcile trebuie să treacă la electrificare, pentru că e un trend inerent. Cred că în doi sau trei ani vom electrifica Dacia”, a declarat Philippe Buros, directorul Renault Europa, într-un interviu pentru revista Automotive News, potrivit Digi24.ro.

Potrivit directorului Renault Europa, clienții mărcii sunt din ce în ce mai receptivi la ideea de electrificare: „Când Dacia a început să crească (în popularitate) majoritatea clientelei noastre din Franța era din zone rurale, dar astăzi avem o mulțime de cumpărători din orașe, precum în Paris. Iar ei vor o Dacia electrică. Însă vor una care să fie mai accesibilă ca preț decât un Renault electric.”

Cu toate că problema electrificării este una actuală, oficialii Renault consideră că nu este încă momentul pentru un debut electric (sau hibrid) în gama Dacia. Motivul este legat de costuri în raport cu normele de emisii, : „Problema costurilor pentru reducerea emisiilor este că prețul mașinii crește cu 1.000-1.500 de euro. La un autoturism de 100.000 de euro, costurile sunt absorbite mai ușor. Dacă mașina costă însă 8.000-9.000 de euro, asta înseamnă cu 10% sau mai mult. De aici și întârzierea implementării (tehnologiilor Renault în Dacia), întrucât încercăm să așteptăm cât de mult putem pentru a amortiza costurile noilor tehnologii.”

 

Distribuie articolul pe:

9 comentarii

  1. Da, ai dreptate, mai ales ca Tesla e si o masina foarte populara si accesibila (i se zice „masina saracului”) Eu cel putin am pe scara blocului trei frezori si cinci bucatarese care numai in Tesla „se dau” toata ziua, iar guvernantele tot in Tesla le duc copiii la scolile particulare ! … Auzi, ai avut noroc de-o mostenire de pe la vreun unchi din Luxemburg sau Monaco, ca sa poti sa-ti iei Tesla ? Ca eu, mai departe de etapa „magnetofon” n-am trecut, iar la cea numita „masina”, poate doar daca ma vezi la stiri seara, cind ma salta DNA-ul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.