Câte Protocoale clasificate trebuie să mai iasă la iveală pentru ca CSAT să se hotărască?

Câte Protocoale clasificate trebuie să mai iasă la iveală pentru ca CSAT să se hotărască să publice propriile hotărâri în urma cărora au apărut aceste Protocoale?

În lipsa declasificării, încă, a Protocolului ICCJ-SRI-PG, se ridică, dincolo de grozăvia în sine a simplei existențe a acestui Protocol, întrebări legitime cu privire la cele declarate de Președinta ÎCCJ:

‘’E o interpretare greşită că avizele de interceptare date de Curte nu au avut un temei legal. Temeiul legal era decizia CEDO, care face parte din dreptul intern şi care interzicea ca avizele să fie date de procurori, aşa cum prevedea Legea 51. Problema era că, în lipsa unei norme interne, nu există o procedură (..). Eu cred că ăsta este argumentul pentru care a fost încheiat acel protocol în 2009, că după decizia CEDO nu a exista un cadru legal în baza căruia instanţele să dispună autorizarea înregistrării, iar nu parchetul. (..)” (Sursa: http://www.mediafax.ro/social/presedintele-iccj-despre-protocol-am-cerut-aviz-pentru-declasificare-parchetului-general-si-serviciului-roman-de-informatii-17142362).

Prin urmare, în opinia șefei ICCJ:

Un protocol clasificat poate constitui temei legal pentru o procedură de interceptare pe siguranța națională, protocol necunoscut de nicio persoană interceptată;
Este în regulă faptul că judecători de Înaltă Curte au dat avize în baza unui „cadrul legal”, care era Protocolul clasificat;
Aplicarea unei hotărâri CEDO, în dreptul intern, atunci când legiutorul primar sau secundar nu își fac datoria, se face prin intermediul unui protocol clasificat.
Dacă se admite, prin absurd, că protocolul a fost temeiul legal pentru interceptări, cum anume s-a procedat între perioada 2007 (aprilie 2007, Hotărârea Dumitru Popescu, la care face referire șefa ÎCCJ) și anul 2009, anul semnării Protocolului ICCJ-PG-SRI?

Si, în fine, ca “amănunt”, există încă din 2004 Legea nr. 535 privind combaterea terorismului, care, în ciuda titlului, la art. 21 și 22 se ocupă de procedura obținerii autorizării mandatelor de interceptare pe siguranță națională de la JUDECĂTOR, pentru orice fel de amenințări la adresa siguranței naționale. Prin urmare, de ce era nevoie de Protocol clasificat?

Dar, cel mai important aspect, atât pentru judecători cât și pentru procurori: dacă s-ar fi făcut separarea naturală, democratică, între informațiile pe care le culeg serviciile de informații (informații și nu probe) și infracțiuni, oricare ar fi acestea, din Codul penal, autorizările pentru interceptarea oricărei comunicații ar fi fost din zona Codului de procedură penală (cu echivalent în strângerea de probe), apanajul judecătorului încă din 2003.

Melanjul dintre serviciile secrete și parchete, cu acceptul judecătorilor, prin intermediul Protocoalelor secrete este de neînchipuit în democrație. Aceste derapaje grave, din păcate, au fost trecute cu vederea, din motive necunoscute nouă, neofiților, și de către ambasade și de către misiunile de analiză a sistemului de justiție românesc de la Bruxelles ori GRECO. Chiar dacă ele nu figurează ca puncte de evaluare de sine stătătoare în diverse rapoarte, independența justiției, căci despre ea vorbim, constituie fundamentul statului de drept și premiza fără de care drepturile și libertățile sunt un “lux teoretic”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Georgiana Iorgulescu 5 Articole
Author

10 Comentarii

  1. In țara asta, eu cred ca exista un protocol secret pina si intre portarul de la SRI si femeia de serviciu de la Ministerul Justitiei : Maricica s-a angajat sa-i duca copii la gradinita, de dimineata, iar Vasile sa-i sape gradina si sa-i taie ceva lemne ! Mistere, taica, misterele „micului Paris” …

    • Niciunul nu e ilegal, nu adaugă la lege. Doar gâdea și ciutacu le văd ilegale. O mare dezinfomare!

  2. Daca un viol oribil asupra unei fete , este descoperit ca urmare a unei filmari nelegale , violul Acela dispare …fata aceea nu va mai ramine marcata pe viata de nenorocire , parintii ei vor mai fi aceeasi oameni , doamna ? Doamna , ar fi simplu sa fie atit de simplu…mai reflectati !

  3. Penalul penalilor , tartorul acțiunilor de distrugere a statului de drept , ocrotitorul celor din instituțiile de forță care au călcat în picioare drepturile și libertățile romănilor … , o vorbă nu scoate despre nenorocirea de pe capul nostru provocat de protocoale …

  4. IN SUA impotriva delicventilor lupta FBI,politiile statate si locale!Judecatorii judeca dupa probe,indiferent cum au fost obtinute!

    • Ești paralel. In state o proba nu este admisă dacă nu a fost obținută în mod legal. Nu dezinforma.

  5. Comentariul in care sustineam ca e necesara desfiintarea CSAT care-i ofera suplimentar si in mod nelegal presedintelui prerogative suplimentare a fost retras de Cenzorul securist care a intrat in tura…Reaiasca Securitatea! Prin CSAT s-a
    mentinut functia de COMANDANT SUPREM BOLSEVIC!!!!!!!!!!

  6. E clar, Romania nu are legi. Pai cine sa faca legile? Niste loviti la cap semidocti precum Tariceanu, Dragnea sau Dancila? Astia au legiferat si panba acum. Rezultatele se vad. Cu ce a legiferat parlamentul format din fufe, beizadele si analfabeti, trebuie sa lucreze azi juatitia. Degeaba ai oameni buni in justitie, daca legiuitorul este format din muhaiele analfabete.

  7. CSAT este o structura care trebuie desfiintata,iar cei care au creat-o si folosit-o sa fie pedepsiti ca atentat la democratie si subminare a Romaniei!

  8. Multe „Portocale”!
    Kamarad Iohannis este foarte multumit de activitatea „Portocalelor”!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.