Ce aduce nou modificarea Legii apărării naţionale

Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a pus în dezbatere publică un proiect de act normativ privind Legea apărării naţionale a României care prevede posibilitatea militarizării, în anumite condiţii, a forţelor de protecţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

De asemenea, legea stabileşte competenţele şi modalitatea de angajare a capabilităţilor militare şi nonmilitare constituite la pace, în situaţia ameninţărilor hibride.

MApN apreciază că este necesară adoptarea legii şi din perspectiva armonizării cadrului normativ incident domeniului apărării, precum şi din necesitatea abordării apărării naţionale în contextul apărării colective în cadrul Alianţei Nord-Atlantice şi a Politicii de Securitate şi Apărare Comună a Uniunii Europene.

Potrivit expunerii de motive, prin soluţiile prefigurate prin prezentul proiect de lege se defineşte în mod cuprinzător apărarea naţională şi sunt introduse noi abordări ale relaţiilor specifice domeniului apărării la nivel conceptual, cât şi instituţional, respectiv:

– norma nu se mai raportează la „doctrina militară”, ci la documentele de planificare a apărării la nivel naţional şi departamental, în vederea asigurării cadrului normativ de implementare a Strategiei naţionale de apărare a tării (SNA) şi a Strategiei militare (SM). Astfel, sunt prevăzute tipurile de forţe care participă la executarea acţiunilor prin care se implementează deciziile şi măsurile necesare apărării ţării şi modalitatea de determinare a necesarului de capabilităţi. Nu în ultimul rând, proiectul de act normativ prevede rolul Ministerului Apărării Naţionale de integrare şi conducere, într-o concepţie unitară, a acţiunilor tuturor forţelor participante la apărarea ţării, conform planurilor în vigoare;

– realizează cadrul normativ intern necesar implementării deciziilor adoptate în cadrul organizaţiilor în care România este membru;

– corelat asigură cadrul legal pentru transferul de autoritate şi completează domeniul Legii 291/2007 privind intrarea, staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate străine pe teritoriul României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi al Legii 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, cu modificările şi completările ulterioare;

– statuează principiul conducerii unice, interinstituţionale la nivel strategic;

– stabileşte competenţele şi modalitatea de angajare a capabilităţilor militare şi nonmilitare constituite la pace, în situaţia ameninţărilor hibride care nu impun instituirea uneia dintre măsurile excepţionale prevăzute la art. 93 din Constituţia României, republicată sau dispunerea uneia dintre măsurile prevăzute la art. 92 din Constituţie;

– asigură cadrul legal pentru angajarea capabilităţilor militare şi nonmilitare în afara teritoriului statului român pentru protejarea cetăţenilor români aflaţi în pericol;

– reglementează procesul periodic de desfăşurare a Analizei Strategice a Apărării (ASA), în corelare cu elaborarea SNA;

– asigură coerenţă efortului naţional de apărare şi iniţierea eficientă a măsurilor de răspuns, precum şi a necesităţii de adaptare şi conjugare a acţiunilor tuturor instituţiilor cu atribuţii în domeniul apărării prin militarizarea forţelor de protecţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne. Pentru realizarea unei tranziţii fluente între diferitele faze ale operaţiei de apărare şi pentru asigurarea unui răspuns naţional omogen este obligatorie coordonarea şi sincronizarea, în special la nivel operativ şi tactic, a acţiunilor desfăşurate de către toate instituţiile din categoria celor destinate apărării. Astfel, militarizarea structurilor MAI la starea de asediu, mobilizare sau război va genera o serie de avantaje operaţionale esenţiale în ceea ce priveşte crearea unei imagini strategice integrate, capacitatea de coordonare a forţelor şi de planificare a acţiunilor. Totodată, va creşte capacitatea de integrare a forţelor MAI în cadrul dispozitivelor constituite în interiorul teritoriului naţional şi va asigura un grad ridicat de interoperabilitate şi complementaritate a acţiunilor în raport cu forţele militare, pe timpul diferitelor misiuni de asigurare a securităţii şi protecţiei populaţiei;

– corelează misiunile esenţiale ale Armatei României, potrivit prevederilor Constituţiei României, republicată şi în acord cu tratatele internaţionale la care România este parte, prin raportare la riscurile şi ameninţările la adresa valorilor constituţionale şi a intereselor şi obiectivelor naţionale de securitate în domeniul apărării.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

21 de Comentarii

  1. Trebuie pusi in in fruntea Ministerului, in intreaga Armata Generali Americani care sa conduca direct activitatea…Si mai trebuie minimum 15 Baze militare americane in Romania. Altfel nu suntem siguri.

  2. Evident s-a omis a se spune și „armonizarea cu normele oms”. Parcă în p(l)andemie ne aflam în război, după declarațiile unor mahări politici, nu? Dar, dacă ne armonizăm cu UE și cu NATO, e ca și cum am fi armonizați și cu oms. Vin vremuri frumoase. Până atunci încerc să învăț pe de rost măcar un sfert din Sfintele Scripturi ca să-mi pară apă de ploaie tot ce va să vină de la guvernanții de toate gradele.

  3. daca nu faci tiruri /orase ptr civili si nu le dai si carti (mini manuale) si nu le dai access la pregatire part-time chiar si pana o varsta mai avansata(volutar ptr „soldat” part-time) … degeaba!
    in afara tirurile sunt peste tot,
    au garda nationala ptr a face strazile sigure in cazuri ca acesta(razboiul,trafic de droguri,anti terorism anti palestinian/israelian =atacuri sinagoga)
    =politist cu catel anti drog,anti bombe ,anti praf de pusca(+arme printate de unic uz) + cadet(soldat cu minimum de pregatire=stie sa traga,are pusca cu el,imbracat in echipament) , politisii cartierului + (rara un tip de expert)
    daca vrea MIORLAU in schenghen cu masura asta face sigure strazile si nu mai are nazistul cum sa utilizeze homofobie prin declaratii false ..ca nu ar fi sigure strazile noastre
    hai mobilizarea!

  4. @axon
    Cel mai sigur e sa devenim al 52-lea stat american.
    Ca la obligatii nu e nicio diferenta, la drepturi stam mai prost.

  5. Pana acum $parlamentarii au dat legi sa doboare armata aeronave pilotate de oameni, aeronave nepilotate „drone” armata nu are permis

  6. Romanii care mai aveti ceva minte in cap, treziti-va, francezii vor aduce avionele Miraj purtatoare de focoase nucleare la Kogalniceanu! „Programul francez Force de Frappe, care înseamnă „forță de lovire”, include o componentă de aviație bazată pe avioane de luptă Rafale în versiuni F3-R și F4 (30-FU), capabile să transporte rachete cu focoase nucleare.
    Este demn de remarcat faptul că toate cele 12 dintre cele mai moderne Rafale F4 se află la baza aeriană 118 din Mont de Marsan.
    De la mijlocul lunii martie 2024, de la Baza Aeriană 118 Rafale va fi relocată în România. Astfel, a fost înregistrat transferul a până la 40 de militari ai Forțelor Armate Franceze, inclusiv 5 piloți, la baza 57 aeriană (Mihail Kogălniceanu) cu o aeronavă Airbus A400M.
    Un transfer similar a fost efectuat de Forțele Aeriene Franceze în perioada 16-20 octombrie 2023, ca parte a Operațiunii MORANE sau așa-numitul „Scut Aerian”. Apoi, un lot de probă format din trei Rafales, un Airbus A400M și un avion cisternă C-135 al Forțelor Aeriene Franceze a zburat în România la baza 86 TA (Fetești).”

  7. Deci dragi #rezistenti pupatori de dosuri amerloce in curand va veti primi rasplata pentru pupaturile voastre si veti fi trimisi pe front in Urcacania ca sa muriti ingrasamnt agricol pe ogoarele rothshildienilor. Bucurati-va s faceti-va valizele ca se le aveti la indemana cand veti primi ordinul sa treceti Nistru. Aliluia.

  8. Deci nu se mai ține cont de doctrina militară a țării! Bravo, trădătorilor! Înseamnă că oricând forțele armate romãne vor putea fi sub comanda partenerului strategic, vor putea fi trimise să lupte în afara țării ca şi carne de tun într-un război ofensiv pe care îl va decide şi comanda Licuriciul, inclusiv vor putea fi înrolați oricând cu forța şi trimişi să lupte toți maimuțoii care-i dau cu „Slava Ucraina” crezând că războiul real e totuna cu ceea ce văd ei pe ecranul computerului când joacă Counterstrike.
    Cel mai jegos lucru este că avem la conducerea țării un general, care se dovedeşte a fi de fapt un slugoi ce-şi oferă țara pe tavă unor puteri străine!
    Ai auzit de „onoare militară” apevist Ciucă?
    Ar trebui să înfunzi puşcăria peviață, pentru înaltă trădare!!!

  9. Constituirea unui stat politienesc, militarizat necesita legi strambe votate de tradatori. Pas cu pas, alegeti-va alti ciobani, ca sa aveti de ce sa va plangeti peste ani.

  10. & Ăia de la armată sunt, de obicei, primii vaccinați și nu le este recomandată violența și enervarea, ?

  11. Daca nici proiectul asta nu miroase a prostie, atunci avem o tara democrata, suverana, independenta si integra 🤦‍♂️

    Prostovanilor, Constitutia pe care voi o incalcati, zice asa:

    „Art. 2 – Suveranitatea
    (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
    (2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.”
    Ati consultat poporul cand ati scris proiectul de lege?

    „Art. 11 – Dreptul internaţional şi dreptul intern
    (1) Statul român se obligă să îndeplinească întocmai şi cu bună-credinţă obligaţiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
    (2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.
    (3) În cazul în care un tratat la care România urmează să devină parte cuprinde dispoziţii contrare Constituţiei, ratificarea lui poate avea loc numai după revizuirea Constituţiei.”

    Un imbecil care semneaza tratate fara sa tina cont de Constitutie si fara revizuirea acesteia (prin referendum) e un tradator. Idem habarnistii din Parlament care le ratifica.

    „Art. 55 – Apărarea ţării
    (1) Cetăţenii au dreptul şi obligaţia să apere România.”

    E clar, tradatorilor? Nu ucraina, nu israel, nu globalismul! Alte obligatii referitoare la acest subiect nu am. Eu imi apar tara aici, nu sap transee in ucraina si nu-mi las serviciul ca sa mor ca mercenar pe aiurea.

    V-au spus-o clar rusii: un conflict cu nato va fi nuclear. Stationarea trupelor straine in Romania o transforma in tinta si victima sigura. Daca sunteti slugi proaste si incompetenti pentru a incheia tratate de pace, atunci mergeti voi la razboi!

  12. La ce firmă de consultanță din USA care nu are habar de trecutul militar al României cauzat de poziția geostrategică, de relief, de caracterul românilor, de existența maghiarilor cu dublă cetățenie a elaborat proiectul de act normativ privind Legea apărării naţionale a României ? Are România o doctrină politică militară? care să țină seama de situația dezastruoasă din punct de vedere industrial, nu mai avem industrie care să deservească o industrie de apărare!!!, situația demografică cu cel puțin cu 1 Milion de români încorporabili răspândiți în UE și având deja și cetățenia țării de rezidență români care cu istoria din școală, mondializarea și faptul că nu au efectuat stagiul militar obligatoriu nu prea vor fi dispuși să-și riște viața pentru România? Cum s-a distru funcționarea democratică a serviciilor prin concentrarea în SRI, cum s-au comasa comunicațiile inclusiv pentru Alegeri în STS, acum se vrea ceva similar pe Armată și Interne cu un “Comandant suprem” Președintele, persoană total păpușată de serviciile USA? Numai renegați sau tâmpiți mai sunt la conducerea României?

  13. DORELE , ROMANIA NU EXISTA !!! CONSTITUTIA TREBUIA SA SPUNA : ROMANIA ESTE UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA AFLATA IN CONTINENTUL EUROPA , INTRE LIMITELE GEOGRAFICE : NORD -SUD-EST-VEST . Apoi i se sraratu toate tarile cu care se invecineaza . SUPRAFATA. Daca prin absurd , o insula , atol din OCEANIA isi boteaza teritoriul , ROMANIA , acest taram uitat de DUMNEZEU nu va mai EXISTA !!!

  14. in rezolvarea problemelor romaniei de un fel sau altul cum e legea de fata exista o problema fundamentala care inpiedica progresul acestei tari…prostia generalizata , analfabetismul functional ….naivitatea infantila a adultilor…pina nu se pune la punct un plan de lupta impotriva prostiei , prostii vor conduce aceasta tara …suna filozofic dar este adevarat…cristos a inviat ….cum zice geniul din pipera…

  15. O armata care se lasa condusa, (de altii),tradata,mintita,abandonata, umilită,infometata,(2009-2021),aia nu este armata!inclusiv cei in rezerva tinuti in fraie sa nu maraie, prin ligi,asociatii,etc,samd,aia nu mai este rezerva de aparare a tarii!

  16. Aceste pregatiri militare in Romania nu pot duce la nimic bun si nici asa cum latra turbatii astia de conducatori ai nostrii,ca totul se face doar pt. protejarea Romaniei si a populatiei. Vrajeala curata ,cine poate crede asa ceva ! Toate aceste instalatii militare ,baze militare ,sint dejea o tinta sigura ,punind in pericol populatia din zona respectiva.Cine isi iubeste tara si viata oamenilor, nu face asa ceva.Important este sa ramanem cu totii in viata ,sa nu existe distrugeri ,asa cum vedem in alte zone de razboi.Mai putin ne intereseaza ca sint rusi sau americani la noi in tara ,important este sa fim in viata ,sa nu existe distrugeri si sa avem o viata linistita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.