Ce înseamnă pentru București apariția troleibuzelor Solaris

Primele șase troleibuze Solaris, din cele 100 achiziționate de Primăria Municipiului București, au intrat în circulație pe străzile Capitalei în weekend-ul trecut. Acesta circulă pe linia 93 – de la Valea Argeșului până la Gara de Nord, iar de luni alte 9 mijloace de transport noi vor intra și pe linia 61, care leagă cartierul Militari de Piața Rosetti. Până la 1 martie, pe traseele din București vor fi 30 astfel de vehicule în circulație.

Conform Asociației Metrou Ușor, odată cu intrarea în circulație a noilor troleibuze  pe linia 61, un nou capitol în transportul public bucureștean începe să prindă contur. Asociația remarcă transformarea traseului, în urma căreia autobuzul 336 devine, de acum înainte, troleibuzul 61.

Sub această nouă paradigmă, troleibuzele conectate la rețeaua electrică circulă între Piața Rosetti și intersecția cu Str. Apusului. După această etapă, acestea se decuplează și își continuă drumul pe baterii până la capătul Complex Comercial Apusului. Procedura de decuplare se realizează automat, printr-o simplă apăsare a unui buton. Pe segmentul către centrul orașului, troleibuzele trec pe baterie pe Str. Apusului, până la intersecția cu Bd. Iuliu Maniu. La întoarcerea pe bulevard, sistemul de ghidare special permite recuplarea automată la rețeaua de #troleibuz, fără ca șoferul să fie nevoit să părăsească postul de conducere

De ce este aceasta o veste excelentă pentru bucureșteni? Explicația este simplă și plină de semnificație. În trecut, peste 87% din traseul autobuzului 336 se suprapunea cu traseul vechiului troleibuz 61. Autobuzele diesel circulau pe aproximativ 16 km de rețea electrică.

Datorită numărului limitat de troleibuze disponibile (doar 6 ture pentru un traseu de 18 km), vechiul traseu 61 era nepopular, ceea ce ducea la intervale lungi de așteptare, determinând majoritatea călătorilor să opteze pentru autobuzul 336, care circula mult mai des.

Sabotat sistematic de-a lungul deceniilor, troleibuzul din cartierul Militari va cunoaște acum o renaștere. Operațiunea noii linii 61 cu troleibuze moderne cu autonomie repară aceste probleme. Pe lângă reducerea poluării în cartier și în centrul orașului, utilizarea troleibuzelor cu autonomie maximizează eficiența infrastructurii de troleibuz existentă. Astfel, linia 336 nu va mai primi autobuze electrice, acestea putând fi redirecționate către alte zone neelectrificate, extinzând aria de acoperire a transportului electric în întregul oraș.

O altă veste bună este suplimentarea liniei 62, cu o frecvență crescută a troleibuzelor spre capătul Grup Școlar Auto, complementar cu modificarea liniei 61.

Astfel, dispariția liniei 61 de la Master nu va afecta călătorii, iar numărul și frecvența troleibuzelor spre Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” vor crește semnificativ.

Cu toate acestea, infrastructura trebuie să țină pasul cu noile tehnologii. Lipsa benzilor unice pentru autobuze pe Bd. Iuliu Maniu rămâne o problemă majoră, afectând viteza și predictibilitatea transportului public. Transportul public are nevoie de infrastructură modernă pentru a deveni atractiv.

Asociația „Metrou Ușor” susține importanța realizării benzilor BUS pe Bd. Iuliu Maniu și continuă să trimită propuneri autorităților pentru electrificarea și modernizarea liniilor de autobuz.

Prin aceste schimbări, Bucureștiul se aliniază cu practicile din Europa occidentală și din alte orașe din #România, precum Brașov și TârguJiu, care au făcut pași similari pentru promovarea transportului electric.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

7 Comentarii

  1. a se scoate barele de sustinere de pe toate usile.
    imbinaturi usi otel chinezesc? aproape fonta?
    se sparge la socuri normale de inchidere usa si zboara usa si la 40 km/h!
    nu doar la troilebuze ci si toata gama autobuze,tranvaie cu piese din Romania,Italia,Turcia …alea frumoase

  2. Asta ne reaminteste ca aveam o fabrica moderna( in devenire) de autobuze si troleibuze, care se numea Autobuzul/Rocar. Dar „dusmanii” Romaniei au vrut sa importam. Vai de tine Romanie, proprii fii te-au parasit, aia ramasi te vind zilnic..

  3. O bila alba pt. cel mai cinstit primar general al BUC. NICUSOR DAN .

  4. O bila neagra pentru ” idiotii utili” din guvernele postdecembriste. ” Autobuzul” Bucuresti , troleibuzele , locomotivele de la 23 August , trenurile electrice de la Craiova , vagoanele de la Arad , Pascani , etc . Boghiurile de la Bals ……cum sprijiniti antreprenorii romani ? Dind banii altora ? Cum creati locuri de munca sa nu mai migreze tinerii peste hotare ?Ati distrus si vindut aproape tot din tara asta .Ce a mai ramas in Bucuresti din vestitele IMGB , Aversa , Republica , Vulcan ,ROCAR, etc? Despre prapadul din tara nu mai vorbesc.

  5. erau la un moment dat cu totii in puscarii!
    Cuplul Coldea-Kovesi „isi facea treaba”.

  6. E bine că în sfârșit a ajuns la sfârșit proiectul început în 2014… să nu mai aud nicușor dan primar cinstit. A făcut avere.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.