Germania, partenerul comercial numărul unu al României cu 23% din totalul exporturilor și peste 20% din totalul importurilor țării noastre, dă semne că se îndreaptă către recesiune tehnică în condițiile încare activitatea sectorului privat s-a redus pentru prima oară în ultimii șase ani, iar scăderea producției industriale s-a adâncit cel mai mult în ultimul deceniu.
Brexitul, provocările industriei auto și, mai nou, colapsul Thomas Cook, care are o puternică aripă germană, sunt probleme cu care se confruntă economia germană. Pe trimestrul doi al acestui an, scăderea economică a fost confirmată. Eurostat a afișat creșterea economică de la nivelul Uniunii Europene, iar în dreptul Germaniei figurează un minus de 0,1%. Germania a mai avut o scădere de 0,1% în trimestrul al treilea al anului trecut. De data aceasta, Bundesbank a confirmat că va fi încă un trimestru de scădere, ceea ce va însemna oficializarea recesiunii tehnice. Industria auto nu trece prin cele mai fericite perioade ale istoriei sale. Recent, Daimler, unul din marii producători ai țării, a fost nevoit să ajusteze negativ, de două ori, prognoza privind profitul companiei. În plus, Daimler a avut propriul scandal diesel și va trebui să pună deoparte câteva sute de milioane de euro pentru amendă. La BMW, performanța în direcția mobilității electrice nu este cea scontată, iar la Volkswagen există o presiune uriașă fiindcă amenda de 30 de miliarde de euro în urma scandalului diesel este o povară. Cam tot atâția bani va costa și modificarea mașinilor cu componente manipulate, conform Deutsche Welle.
România va fi contaminată mai mult ca sigur de aceste evoluții. Mai mult, economia noastră a intrat deja pe un trend de încetinire.
Pe primul trimestru al anului creșterea economică a fost de 1,2%, iar pe trimestrul al doilea a ajuns la numai 1%. Conform cifrelor publicate de Institutul Național de Statistică, Germania rămâne și în prima jumătate a acestui an partenerul comercial nr. 1 al României cu 23% din totalul exporturilor și peste 20% din totalul importurilor țării noastre. Astfel, importurile din Germania au însumat în această perioadă 8,6 miliarde de euro, cu 2,5% mai mult decât în prima jumătate a anului trecut, iar exporturile 8,1 miliarde de euro în creștere cu 3,3% față de anul precedent. Volumul schimburilor comerciale între cele două state a însumat astfel 16,7 miliarde de euro. Cele mai importante grupe de produse în cadrul schimburilor comerciale între
România şi Germania sunt mașini și aparate, mijloace și materiale de transport, metale comune. „Acest lucru arată că relațiile economice româno-germane evoluează în continuare pozitiv. Vedem și pe viitor un potențial important pentru dezvoltarea acestora și ne dorim, în calitate de reprezentanță oficială a economiei germane în România, să susținem activ această evoluție”, a spus Sebastian Metz, Director general și membru în Consiliul Director AHK România. „Considerăm foarte importante teme precum formarea profesională, promovarea orașelor și a regiunilor din România, intensificarea colaborării bilaterale în domeniul tehnologiilor verzi și creșterea competitivității companiilor românești”, a subliniat Metz.
Numeroase companii germane au investit în Romania continuu și pe termen lung și au construit aici capacități de producție. Circa 7.500 de companii cu capital german sunt active în România, ceea ce înseamnă că peste 10% din companiile străine sunt companii germane sau cu capital german. Acestea au peste 226.000 de angajați, o cifră de afaceri de circa 27 miliarde de euro (13% din PIB al României) și au investit până anul trecut mai mult de 9,7 miliarde de euro (cumulat). Pentru ca această evoluție pozitivă a relațiilor economice să continue companiile germane au nevoie de un mediu economic stabil și de predictibilitate, de o infrastructură bine dezvoltată, un sistem educaţional funcțional și de personal bine calificat, susțin reprezentanții Camerei de Comerț româno-germane.
asa ii trebuie daca a falsificat, furat ca-n codru si a omorat economiile rasaritene ca sa o duca bine pe spatele altora.
In fapt este pentru noi o oportunitate sa producem masini pentru Ford si renault si nu le dam bani pe utilaje fictive si gaz rusesc . realitatea este ca nu mai au muncitori straini pe care sa-i exploateze, de aia au cerut sirieni, ca poate din 3 milioane or fi 500 000 buni de ceva si restul ni-i trimite noua sa-i tinem obligatoriu.