CFR are vagoane vechi de 54 de ani

1967. Acesta este anul de producție pentru vagoanele de dormit aflate încă în activitatea CFR!! Vagoanele vechi de 54 de ani au fost produse în Germania Federală și circulă și acum pe rutele interne. Informația a fost dată publicității de ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, la solicitarea deputatului minorității germane, Ovidiu Ganț. Mai grav este că nici nu sunt semne că parcul de vagoane va fi modernizat sau înlocuit, pentru că nu există buget pentru așa ceva, scriu jurnaliștii de la G4Media.ro.

”Obișnuiesc să călătoresc frecvent cu vagonul de dormit atât pe rute interne, cât și internaționale. Vagoanele noastre de dormit sunt depășite fizic și moral, oferind călătorilor condiții foarte proaste de călătorie. Cel care ajunge la Viena este de râsul lumii și ca aspect și ca funcționalitate, nici încălzirea (iarna) și nici instalația de climatizare  (vara) nu funcționează pe teritoriul Austriei. Nici pe ruta Timișoara – București situația nu este mai bună”, transmite deputatul cerând explicații.

Răspunsul a venit din partea ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu. Acesta spune că pe rutele externe există vagoane de dormit fabricate la ASTRA Vagoane Călători SA Arad în cursul anilor 2007-2008, respectiv vagoane de dormit fabricate în RDG și achiziționate de țara noastră în anul 1991, ulterior reconstruite la Atelierele Grivița SA, în perioada 2008-2009.

Aceeași situație și în 2016

Deputatul FDGR Ovidiu Ganț i-a transmis ministrului Transporturilor o interpelare în care îi solicită achiziționarea de vagoane noi pentru CFR Călători, deoarece cele românești sunt cele mai murdare din toată Europa. ”Au tapițeria uzată, iar toaletele într-o stare indescriptibilă”, afirma Ganț, citat de Turnul Sfatului. Parlamentarul îl întreabă pe ministru dacă nu s-ar putea vinde cele vechi la fier vechi, pentru a se achiziționa altele noi. ”Doresc să vă întreb domnule Ministru dacă s-ar putea achiziționa de urgență vagoane noi, cel puțin pe rutele internaționale, eventual prin vânzarea la fier vechi a vagoanelor scoase din uz care stau prin gări și ocupă sute de metri de cale ferată în mod inutil”, a scris Ganț.

Răspunsul ministrului de atunci Dan Marian Costescu nu lăsa loc de mult entuziasm. Vagoanele vechi nu se vând nici pe fier vechi.

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

2 Comentarii

  1. Ce cretini! Tot urla ca rusica si-a bagat coada in Romania de zeci si zeci de ani, eu spunand ca e minciuni si manipulari! Acum vedeti clar si corect cine avea puternic coada bagata in Romania afacerista si daca continua! Mai vedeti cum s-a mentinut nemturia cu afaceri controlate si coordonate in Romania de peste 50 ani! Care-i mincinosii bai javrelor mincinoase? Estul sau vestul Romaniei care mananca rahat borand duhoare de hoit?!

  2. Erau foarte bune ptr ca invatai fara sa vrei limbi straine:
    – E pericoloso sporgersi
    – Ne pas se pensher au dehor
    – Nicht hinauslehnen
    – Tirare la maniglia solo in caso di pericolo
    Si altele.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.